Fliid Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Skrevet Juni 13, 2010 Nedre festet på gir er likt på alle E30/E36.
bergeee Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 kan ikke noen lage en samme guide for 5 bolt på e30? hadde vert konge;)
SSM Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 5 bolt på E30 er jo bare til å kjøpe E30M3 understell.....
Fliid Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 Finnes masse informasjon om 5 Bolt på forumet. Alt mulig av varianter er kommet opp før. Så du får samle sammen data om emnet og lage en tråd.
bergeee Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 ja kunne jo gjort det da. men jeg er så dårlig på og få en sånn ryddig oversikt:P så hadde bare blitt rot trur jeg:)
Eirik Viste Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Du har skikkelig peiling du Fliid. Jeg har et spørsmål om ledningsnettet på M50 motorene. Er det mulig å bruke både ledningsnettet til M50 motorene fra E34 og E36 på E30?Ledningsnettet til E36 har vel lenger kabel til DME siden hjernen er montert inn i torpedoveggen. Mens på E34 er hjernen i motorrommet. Ligger ikke hjernen til E30 under dashbordet?(Jeg kjenner ikke E30 noe særlig)Lurte på om om begge ledningsnettene er for korte og må skjøtes. Eller monteres bare hjernen en plass som er velegnet? Angående M50 kasser og differ: Jeg har vært borti mange tidlige Getrag M50 kasser. Også 325. Men har til dags dato aldri sett en slik kasse med stor flens som 328/325 TDS og M3 har. Så jeg ville ikke ha gamblet at det er stor flens på tidligere utgaver av 325. Hilsen Eirik.
Fliid Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Skrevet Juni 21, 2010 Eirik Viste; Takk. Begge ledningsnett kan brukes. Styreenheten i en E30 ligger over hanskerom. Inngang; torpedo, høyre side. Justeringer av lengde på ledninger behøves. Det kommer helt ann på hvor "pent" man skal ha det. Angående girkasse så står det i guiden; ZF .
Gizle Skrevet Juni 22, 2010 Skrevet Juni 22, 2010 Styreenheten i en E30 ligger over hanskerom ... min også tilslutt: http://www.youtube.com/watch?v=KAuM60J2EYA
JAL_535i Skrevet Juni 24, 2010 Skrevet Juni 24, 2010 Nedre festet på gir er likt på alle E30/E36. Kan da umulig være korrekt. En 86-> 320 selector rod har en kort og ett langt feste, mens girkassen min har kort feste slik som den på det nederste bildet. Må jeg få tak i lange typen feste fra en m20 kasse også? (rød sirkel på bilde 1). Evt finne en av typen med 2 korte i korrekt lengde. Renger med denne passer over på m50 kassa da?
Fliid Skrevet Juni 28, 2010 Forfatter Skrevet Juni 28, 2010 For og få nedre giroverføring til å passe, må du ha den nevnte del fra karosseriet du har tatt giroverføring fra. Jeg forstod åpenbart ikke spørsmålet du opprinnelig kom med før rettingen din. Takk for det. : ) Får håpe det blir riktig nå. Har mye å gjøre om dagen, og sikkert mange andre som kan hjele til i tråden her, med svar. Så fyr løs : ) Jeg har med andre ord ikke så mye tid til bimmers, nå midt på sommeren.
JAL_535i Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 hehe ok da er vi enige, takk for svar =) har akkurat fått henta øvre og nedre overføring fra E30 320i nå.. får se om den passer.. er det rett lengde bestiller jeg meg en DSSR fra UUC som passer på 'joint'en heller.
Mr.Silver Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 Trenger innsuget på S50 å modifiseres hvis man bruker bremsekraftforsterker fra 325ix, motorlabber fra m50 og motor gummi fra m535i ?
SSM Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 Det må modifiseres MYE med Ix forsterker... Få tak i en Golf1 7", det har jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå