Joel KV Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 ja du sier noe der ja har faktisk tittet litt på en 525 som står på elverum med defekt diff. en grå en http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24006582
Halbakken Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 ja du sier noe der ja har faktisk tittet litt på en 525 som står på elverum med defekt diff. en grå en http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24006582 Vi får flytte over på PM så det ikke blir så mye unødvendige poster i guiden her, forstod det som at det var litt irriterende Ser den også! Hehe.
Joel KV Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Noen som vet hvordan biltilsynet ser på det om jeg har en 320 og setter inn en m50 325 motor? er dette vanskelig og godkjenne isåfal?
JAL_535i Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 nei går nok greit det. men du må dokumentere at samme karosseriet er levert som 325. skriv ut fra delekatalogen.
Joel KV Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Ok. Jeg har en 320 touring. hvordan er det isåfal og få godkjent en m50 325 motor i denne da?
JAL_535i Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 320 touring fra 1988: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=05 325 touring fra 1988: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=05 Som du ser er det samme delenr på råkarosseriet. Alle touringer har vel 325 understell så ingen problemer der.
E30-328 Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Hei fliid! Ser du kan svare på det meste her sånn Jeg har en 90mod Bme e30 320 touring som jeg akkuratt har blitt ferdig med ogkonvertert til manuell giring(260 Getrag) Kjørt 1 uke med den til i dag da jeg fikk motorras. Har ikke rekt og se på saken enda men trolig regreim som har ryki. Da har jeg tenlt litt og har ikke veldig lyst og kjøpe så alt formye mere, men viss jeg får tak i en 525 m50 motor, vill den passe like fint som en 325 m50 motor med med 525 bunnpanne og olje sil? og kan jeg bruke den 260 kassa, m20 svinghjul og starter som jeg har? =) Mvh. Joel For at den skal passe, må du ha e36 motorlabber og E28 535i motorputer. Står bedre forklart i guiden Ang. girkasse, så kan du bruke fra 320/323/325 med mellomaksel. Sitat fra guiden: Sett da over svinghjul og clutch fra M20 motor. Sammen med starteren og underdimensjonerte bolter å juster starteren til bunn (ned mot bunnpanne med andre ord). Nedre overføringsarm for gir må kuttes og sveises sammen igjen. Husk da å endre vinkelen noe siden M20 kassen blir noen grader tiltet til siden i forhold til M50 kassen Du bruker girkassetravers og girkasseputer fra E30 med M20 Bruk girkasse puter fra E21 med m20, mye stivere siden de kun hadde 1 originalt
valpua781 Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Little Robert asked his mother for two cents. "What did you do with the money I gave you yesterday?" "I gave it to a poor old woman," he answered. "You're a good boy," said the mother proudly. "Here are two cents more. But why are you so interested in the old woman?" "She is the one who sells the candy." No money no way in real life,no gold no way in game!
Joel KV Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Da har jeg begynt! har fått motor oppi bilen i dag, MEN ikke på begge motorfestene vet ikke om det bare er i mitt tilfelle men jeg syntes det er veldig vanskelig og få motoren til og stå riktig. Har hatt den på begge festene, men fikk litt feil vinkel på motorlabb i forhold til motorpute på innsugsiden. men får prøve igjen i morgen! PS. Lurte litt på det som står i guiden, det med innsug. plugge ett av hullene og sette på en slangestup. er det ikke tomgangsregulator på motoren fra før av? :S og ånding? slenger med ett bilde!
JAL_535i Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Husk at motorputene må stå i de ytre (avlange) hulla, ikke de indre som de normalt står i (runde) Edit: sjekka guiden. vet ikke hvorfor det står at innsugsbelgen på bearbeides/plugges. Jeg bruker en plugg til åndingen og en til tomgangsreg.
Joel KV Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Husk at motorputene må stå i de ytre (avlange) hulla, ikke de indre som de normalt står i (runde)Edit: sjekka guiden. vet ikke hvorfor det står at innsugsbelgen på bearbeides/plugges. Jeg bruker en plugg til åndingen og en til tomgangsreg. Åja. det viste jeg faktisk ikke! så da setter jeg den styretappen i det hulle som egentlig jengestage skulle gått igjennom? viss jeg forsto rett?
JAL_535i Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 hehe ble litt usikker. mine motorputer har gjennomgående bolter. derfor må de stå i de ytre håla. I værste fall må du fjerne styretappene.
E30-328 Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Styretappene går ned i de indre hullene!
Joel KV Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 nå ble det mye frem og tilbake skal jeg bryke det avlange hullet eller det helt vanlige hullet? ta vekk styrepinne eller la den sitte? hehe.
JAL_535i Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Åja. det viste jeg faktisk ikke! så da setter jeg den styretappen i det hulle som egentlig jengestage skulle gått igjennom? viss jeg forsto rett? Svaret her blir da 'JA' med det som E30-328 skriver at styretappene går ned i de indre hulla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå