Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Hei fliid! Ser du kan svare på det meste her sånn :)

Jeg har en 90mod Bme e30 320 touring som jeg akkuratt har blitt ferdig med ogkonvertert til manuell giring(260 Getrag) Kjørt 1 uke med den til i dag da jeg fikk motorras. Har ikke rekt og se på saken enda men trolig regreim som har ryki.

Da har jeg tenlt litt og har ikke veldig lyst og kjøpe så alt formye mere, men viss jeg får tak i en 525 m50 motor, vill den passe like fint som en 325 m50 motor med med 525 bunnpanne og olje sil? og kan jeg bruke den 260 kassa, m20 svinghjul og starter som jeg har? =)

Mvh. Joel

For at den skal passe, må du ha e36 motorlabber og E28 535i motorputer. Står bedre forklart i guiden :)

Ang. girkasse, så kan du bruke fra 320/323/325 med mellomaksel.

Sitat fra guiden: Sett da over svinghjul og clutch fra M20 motor. Sammen med starteren og underdimensjonerte bolter å juster starteren til bunn (ned mot bunnpanne med andre ord). Nedre overføringsarm for gir må kuttes og sveises sammen igjen. Husk da å endre vinkelen noe siden M20 kassen blir noen grader tiltet til siden i forhold til M50 kassen

Du bruker girkassetravers og girkasseputer fra E30 med M20 :)

Bruk girkasse puter fra E21 med m20, mye stivere siden de kun hadde 1 originalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Little Robert asked his mother for two cents. "What did you do with the money I gave you yesterday?"

"I gave it to a poor old woman," he answered.

"You're a good boy," said the mother proudly. "Here are two cents more. But why are you so interested in the old woman?"

"She is the one who sells the candy."  

No money no way in real life,no gold no way in game!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt! :P har fått motor oppi bilen i dag, MEN ikke på begge motorfestene :P vet ikke om det bare er i mitt tilfelle men jeg syntes det er veldig vanskelig og få motoren til og stå riktig. Har hatt den på begge festene, men fikk litt feil vinkel på motorlabb i forhold til motorpute på innsugsiden. men får prøve igjen i morgen!

PS. Lurte litt på det som står i guiden, det med innsug. plugge ett av hullene og sette på en slangestup. er det ikke tomgangsregulator på motoren fra før av? :S og ånding?

slenger med ett bilde!

lcazk5sjb4q34melygwo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at motorputene må stå i de ytre (avlange) hulla, ikke de indre som de normalt står i (runde)

Edit: sjekka guiden. vet ikke hvorfor det står at innsugsbelgen på bearbeides/plugges.

Jeg bruker en plugg til åndingen og en til tomgangsreg.

Åja. det viste jeg faktisk ikke! :D så da setter jeg den styretappen i det hulle som egentlig jengestage skulle gått igjennom? viss jeg forsto rett? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...