Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Holder på med et M50 prosjekt nå selv. hiver nedi M50b28 med m20 svinghjul og girkassa som stod på m20 motor'n Men mangler starter. Må jeg ha den "lille" m20 starter'n? Eller kan begge brukes?

Ja satt bare og venta på at noen skulle BARE hive nedi en sånn motor :P er ikke det ass:P jeg slet mye med og få motoren til og stå riktig uten formye strekk/ spenn, på motorputer! du får nok brukt stor starter viss du setter den på før du setter nedi motoren. jeg satte min nedi med starter og kasse, men ambefaler og sette på kasse senere, selv om det er trangt. sjekk også at svinghjulet ditt går rundt før du setter det nedi :P jeg dreit meg ut der. glemte at jeg måtte slipe ned noe greier til bundpanna som svinghjulet subba i. viss du skal inn og ut med starter en gang i tiden tror jeg du vill slite med og få ut den store starteren viss du setter motoren i med kassa og stor starter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med og godkjenne m50b25 i e30 touring? På sedan blir vell 320is brukt som eksempel på at karosoriet har blitt levert med 192hk. Men 320is kom vell ikke som touring?

+1

+ enda 1...

Flere som har lyst på godkjent m50 i e30 touring altså :)

Noen som veit om det har blitt gjort før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med og godkjenne m50b25 i e30 touring? På sedan blir vell 320is brukt som eksempel på at karosoriet har blitt levert med 192hk. Men 320is kom vell ikke som touring?

+1

Flere som har lyst på godkjent m50 i e30 touring altså :)

Noen som veit om det har blitt gjort før?

må gjerne bruke noe hartge- eller alpinadokumentasjon da? Finnes det noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Begynte for 2 dager siden med å skifte motor i E30 320i 88mod'en min. Har kommet så langt at jeg har fått i motoren i bilen.

Leste her noe om hvilken vei motorputene skulle stå, jeg satte mine i det originale hullet, men måtte bryte litt for å få den til å treffe motorlabbene. Men ser bra ut nå. :)

Så også at noen hadde plagdes med at svinghjulet ikke hadde klaring når det var skrudd på, heldigvis oppdaget jeg dette før jeg begynte å montere resten. :P

Men jeg her noen ting jeg lurer på, å håper å få svar så fort som mulig.

Det gjelder dette som sto i guiden med innsugsbelgen. Skjønte ikke helt hva som måtte gjøres der...? Noen som kan forklare. Eller bilder eller noe slikt?

Så leste jeg også at motortemperatur føleren skulle byttes ut med original e30 føler. Hvor står disse følerne på begge motorene?

Åsså lurer jeg også på hvilken kabler jeg skal koble på batteriet? Syntes de så veldig tynne ut di som var på ledningsnettet på motoren. Mulig det er bare meg da. :P

Åsså her jeg en ting til jeg lurer på. Jeg tok motoren min ut fra en 5 serie. Å framme på venstre side i motorrommet sto det en rundt boks, lignet på et bensin filter. Mulig det var det. Å ut fra denne saken gikk det 2 slanger. En bakover i bilen, og en til en vakumklokke å noen andre slanger som går inn på motoren. Hvor skal dette kobles? Siden det går bare 2 bensinslanger i e30. Å disse skal vel kobles på de 2 rørene som kommer ut bak på innsugsmanifolden. Så lurer jeg bare på hvordan jeg skal koble dette?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Begynte for 2 dager siden med å skifte motor i E30 320i 88mod'en min. Har kommet så langt at jeg har fått i motoren i bilen.

Leste her noe om hvilken vei motorputene skulle stå, jeg satte mine i det originale hullet, men måtte bryte litt for å få den til å treffe motorlabbene. Men ser bra ut nå. :)

Så også at noen hadde plagdes med at svinghjulet ikke hadde klaring når det var skrudd på, heldigvis oppdaget jeg dette før jeg begynte å montere resten. :P

Men jeg her noen ting jeg lurer på, å håper å få svar så fort som mulig.

Det gjelder dette som sto i guiden med innsugsbelgen. Skjønte ikke helt hva som måtte gjøres der...? Noen som kan forklare. Eller bilder eller noe slikt?

Så leste jeg også at motortemperatur føleren skulle byttes ut med original e30 føler. Hvor står disse følerne på begge motorene?

Åsså lurer jeg også på hvilken kabler jeg skal koble på batteriet? Syntes de så veldig tynne ut di som var på ledningsnettet på motoren. Mulig det er bare meg da. :P

Åsså her jeg en ting til jeg lurer på. Jeg tok motoren min ut fra en 5 serie. Å framme på venstre side i motorrommet sto det en rundt boks, lignet på et bensin filter. Mulig det var det. Å ut fra denne saken gikk det 2 slanger. En bakover i bilen, og en til en vakumklokke å noen andre slanger som går inn på motoren. Hvor skal dette kobles? Siden det går bare 2 bensinslanger i e30. Å disse skal vel kobles på de 2 rørene som kommer ut bak på innsugsmanifolden. Så lurer jeg bare på hvordan jeg skal koble dette?

På forhånd takk.

Det runde "bensinfilteret" i motorrommet er kullfilteret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...