Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)

Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Bare glem spørsmålet mitt :P Fikk start i dag. Å dæven hvor det gikk :D

Men teperaturmåleren min funker ikke. Åsså er det lys i motorolje lyset i taket heletiden. :S

Noen som har noen peiling på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke temperatursensor fra E30. Normalt er det to ved siden av hverandre på M50, rett under innsugsportene. En er blå og den andre er svart. Du skal bytte ut den svarte med E30 sensor. så skal normalt tempraturdisplayet funke i E30.

Pin 12 i motorkontakten til M50 er også normalt til vanntemp sensoren. Om du vil måle og dobbeltsjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke temperatursensor fra E30. Normalt er det to ved siden av hverandre på M50, rett under innsugsportene. En er blå og den andre er svart. Du skal bytte ut den svarte med E30 sensor. så skal normalt tempraturdisplayet funke i E30.

Pin 12 i motorkontakten til M50 er også normalt til vanntemp sensoren. Om du vil måle og dobbeltsjekke.

Ok, tusen takk. Jeg tror nokk jeg har skiftet ut den blå sensoren med den fra E30'en. Så det er den kontakten med en pin i så jeg skal skifte ut?

Å er det noen måte på å få lyset i taket til motor oljen å funke? lyser hele tiden hos meg. :S

Å forbruksnålen min funker ikke, hvordan skal jeg få den til å funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått kjøpt meg en e30 320IA som jeg tenkte å montere en m50b25 fra e34 med tilhørende girkasse.

Tenkte å begynne med en søknad til biltilsynet angående dette. Så det jeg lurte på er om noen har en søknad de har skrevet og sendt? Og kanskje også fått godkjent.

Og en ting angående ledningsnett... Hva er vanlig her? Røske ut hele ledningsnettet som tilhører m20b20'n og hive over ledningsnettet fra donor e34'n? Eller begynne med skjøting av ledinger etc som i guiden? Tips? :)

Mvh Ole Henrik

xs7h0snu936y759yc6cu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er lite villig til å gi ut de godkjente søknadene sine, dessverre. Har du ledningsnettet komplett helt frem til hjernen så er det like så godt å bytte ut hele spør du meg, men har ikke vært bort i E34 ledningsnett i E30 ennå, så du burde forhøre deg med oddis eller Fliid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er lite villig til å gi ut de godkjente søknadene sine, dessverre. Har du ledningsnettet komplett helt frem til hjernen så er det like så godt å bytte ut hele spør du meg, men har ikke vært bort i E34 ledningsnett i E30 ennå, så du burde forhøre deg med oddis eller Fliid.

Noen som har noen tips til hva søknaden må inneholde da? :)

e34 går helt greit det og... du får da releene inne hanskerommet bl.a

Ja det høres jo greit nok ut :) Gjøre ting så enkelt som overhode mulig er jo best ! Så lenge mest mulig er som det var fungerende i e34'n så er jo sjansen for suksess stor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukka av min blå temp sensor (2pinner) fra en M20 motor jeg har her hjemme. Og dro bort til verkstedet for å montere den på m50b28'n som jeg skal ha i E30'n.

Det var satt allerede en blå der, med kun 1 pinne. Er vel denne som skal byttes? Den svarte som satt ved siden av, var noe 4 pola helt andre greier virka det som... Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 ledningsnettet funker bra det. Jeg brukte det. Var litt vanskelig å finne plass til hjernen oppfor hanskerommet. Men med litt tenking får alle det til på et bra vis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukka av min blå temp sensor (2pinner) fra en M20 motor jeg har her hjemme. Og dro bort til verkstedet for å montere den på m50b28'n som jeg skal ha i E30'n.

Det var satt allerede en blå der, med kun 1 pinne. Er vel denne som skal byttes? Den svarte som satt ved siden av, var noe 4 pola helt andre greier virka det som... Eller?

Den blå 2pin fra M20 du tok av er vel til styreenhet tror jeg. Mener å huske at blå er til styreenhet. Alle M20 har vel 1pin sensor til instrument? Gul eller svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå 2pin fra M20 du tok av er vel til styreenhet tror jeg. Mener å huske at blå er til styreenhet. Alle M20 har vel 1pin sensor til instrument? Gul eller svart.

Å? sjekka opp delenummeret da, fikk opp tempratur sensor på relaoem:) Jeg har vel tatt riktig da vel? :P nummer 11 på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...