BMWBenny Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Har et litt snodig problem her. Jeg har m52b28 motor med svinghjul, clutch og kasse fra m20. Det står jo i guiden at detta oppsettet skal fungere sammen. MEN: Når jeg skrur på svinghjulet og den lille "skiva" som skal på, og drar til boltene vil ikke motor dra rundt. Skrur jeg kun boltene innat uten å dra til kan jeg dra motor rundt. Jeg tenkte da at boltene til svinghjulet var 1 mm for lange så jeg slipa dem godt ned. Mest bare for å prøve. Men fortsatt samma problem. Kan skru boltene innat, Men ikke dra til. Da låser alt seg. Og jeg klarer ikke dra motor rundt. Hva er greia her? Noen som har vært borti samma? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-328 Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Svinghjulet er borte i bånnpanna, du må enten slipe litt på panna (to av skruefestene, må slipes ned 1.5-2 mm) eller dreie av svinghjulet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 var det jeg lurte på ja. Takk for deeeeet:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 hei jeg skal ha en M50 i en E34 som orginalt er en 12v. skal bruke 12v girkassen. motoren kommer fra en E36. skal bytte motor fester å bunnpanne. noen som vet noe ant jeg må gjøre ut i fra dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 22, 2010 Forfatter Share Skrevet November 22, 2010 Har glemt og føre dette opp i guiden. Takk for påminnelsen. Nedsliping av utforingene til boltene i bunnpanne skal noteres, eventuelt en dreiing av svinghjul. Får ikke rettet opp dette før til helgen. Har et litt snodig problem her.Jeg har m52b28 motor med svinghjul, clutch og kasse fra m20. Det står jo i guiden at detta oppsettet skal fungere sammen. MEN: Når jeg skrur på svinghjulet og den lille "skiva" som skal på, og drar til boltene vil ikke motor dra rundt. Skrur jeg kun boltene innat uten å dra til kan jeg dra motor rundt. Jeg tenkte da at boltene til svinghjulet var 1 mm for lange så jeg slipa dem godt ned. Mest bare for å prøve. Men fortsatt samma problem. Kan skru boltene innat, Men ikke dra til. Da låser alt seg. Og jeg klarer ikke dra motor rundt. Hva er greia her? Noen som har vært borti samma? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Jepp, var borte å slipa ned de 2 skruefestene i stad. Klaring nå Få det med i guiden ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet November 23, 2010 Share Skrevet November 23, 2010 Sitter å ser litt på ETK`n, å på innsuget ser jeg det skal være en temperatur føler(nr.16, denne mangler på min motor, er det mulig å kjøre uten denne? Eller vil motoren gå i nødmodus uten? Og på tilkobling nr.2 hva skal kobles her, å til hvor ? Bruker dere å kjøre med lambdaer, eller uten? er i siste innspurt her nå så må mase litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelax Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 Noen som har hatt problemer med å få ordentlig varme i varmeapparatet etter motorbytte? Har varme når bilen står på tomgang, men når jeg kjører over 80 så blir det kaldt.. Har en M52B28 i min 1989 320 touring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 opp opp? Denne går jo ingen vei... lite vits å skrive det her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 opp å les hva jeg har skrivd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 Hvis du trykker på siter på innlegget ditt så er det enklere å forstå det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 aah, jeg er nokså ny her er ikke så flink med dette her ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 hei jeg skal ha en M50 i en E34 som orginalt er en 12v. skal bruke 12v girkassen. motoren kommer fra en E36. skal bytte motor fester å bunnpanne. noen som vet noe ant jeg må gjøre ut i fra dette ? noen som kan hjelpe meg her ? haster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 Noen som har hatt problemer med å få ordentlig varme i varmeapparatet etter motorbytte? Har varme når bilen står på tomgang, men når jeg kjører over 80 så blir det kaldt.. Har en M52B28 i min 1989 320 touring. vil tro du har byttet om tur og returslange til varmeapp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå