Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)

Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Har et litt snodig problem her.

Jeg har m52b28 motor med svinghjul, clutch og kasse fra m20. Det står jo i guiden at detta oppsettet skal fungere sammen.

MEN:

Når jeg skrur på svinghjulet og den lille "skiva" som skal på, og drar til boltene vil ikke motor dra rundt. Skrur jeg kun boltene innat uten å dra til kan jeg dra motor rundt.

Jeg tenkte da at boltene til svinghjulet var 1 mm for lange så jeg slipa dem godt ned. Mest bare for å prøve. Men fortsatt samma problem. Kan skru boltene innat, Men ikke dra til. Da låser alt seg. Og jeg klarer ikke dra motor rundt.

Hva er greia her? Noen som har vært borti samma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt og føre dette opp i guiden. Takk for påminnelsen. Nedsliping av utforingene til boltene i bunnpanne skal noteres, eventuelt en dreiing av svinghjul. Får ikke rettet opp dette før til helgen.

Har et litt snodig problem her.

Jeg har m52b28 motor med svinghjul, clutch og kasse fra m20. Det står jo i guiden at detta oppsettet skal fungere sammen.

MEN:

Når jeg skrur på svinghjulet og den lille "skiva" som skal på, og drar til boltene vil ikke motor dra rundt. Skrur jeg kun boltene innat uten å dra til kan jeg dra motor rundt.

Jeg tenkte da at boltene til svinghjulet var 1 mm for lange så jeg slipa dem godt ned. Mest bare for å prøve. Men fortsatt samma problem. Kan skru boltene innat, Men ikke dra til. Da låser alt seg. Og jeg klarer ikke dra motor rundt.

Hva er greia her? Noen som har vært borti samma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser litt på ETK`n, å på innsuget ser jeg det skal være en temperatur føler(nr.16, denne mangler på min motor, er det mulig å kjøre uten denne?

Eller vil motoren gå i nødmodus uten?

Og på tilkobling nr.2 hva skal kobles her, å til hvor :) ?

Bruker dere å kjøre med lambdaer, eller uten?

er i siste innspurt her nå så må mase litt :)

NzQxX3A=.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt problemer med å få ordentlig varme i varmeapparatet etter motorbytte? Har varme når bilen står på tomgang, men når jeg kjører over 80 så blir det kaldt.. Har en M52B28 i min 1989 320 touring.

vil tro du har byttet om tur og returslange til varmeapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...