Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt problemer med å få ordentlig varme i varmeapparatet etter motorbytte? Har varme når bilen står på tomgang, men når jeg kjører over 80 så blir det kaldt.. Har en M52B28 i min 1989 320 touring.

vil tro du har byttet om tur og returslange til varmeapp

Hvem er egentlig tur og retur når du står foran bilen og ser de 2 slangene stikke ut av torpedoen? Noen høyre/venstre fasit? Uten at jeg har sett så veldig nøye på detta men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt problemer med å få ordentlig varme i varmeapparatet etter motorbytte? Har varme når bilen står på tomgang, men når jeg kjører over 80 så blir det kaldt.. Har en M52B28 i min 1989 320 touring.

vil tro du har byttet om tur og returslange til varmeapp

Hadde det først, men de står rett nå. Har en annen tråd om dette, men er vel greit å få en evt løsning her og, slik at andre som får det problemet vet hvordan det fikses?

Min andre tråd: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... 0#p1800030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt problemer med å få ordentlig varme i varmeapparatet etter motorbytte? Har varme når bilen står på tomgang, men når jeg kjører over 80 så blir det kaldt.. Har en M52B28 i min 1989 320 touring.

vil tro du har byttet om tur og returslange til varmeapp

Hvem er egentlig tur og retur når du står foran bilen og ser de 2 slangene stikke ut av torpedoen? Noen høyre/venstre fasit? Uten at jeg har sett så veldig nøye på detta men :)

Den lange slangen som går under innsuget skal på den øverste slangestussen, og den korte som går inn på toppen skal på den nederste slangestussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) jeg skal ha en M50 i en E34 som orginalt er en 12v. skal bruke 12v girkassen. motoren kommer fra en E36. skal bytte motor fester å bunnpanne. noen som vet noe ant jeg må gjøre ut i fra dette :) ?

du må bytte peilepinne, radiator, eksos, så tror jeg du må bruke starteren fra m20.. sikkert endel flere småting som må byttes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Hvordan blir et med oljenivået på motoren, med E34 bunnpanne og peilepinne? Samme som hvis den sto i en e36/e34, eller blir det feil på noen måte? Har en 11/96 M52B28 i en 1989 E30.

Jeg har S50B30 maskin med sammebunnpanne og peilepinne.

fylte 7liter å det var akkurat helt på max i forhold til peilepinnen.

Det var selvfølgelig etter motor var tørnet slik at alt har fått oljen den skal ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...