Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Pleier folk å skjøte ledningene sånn at m50b25 motoren får kontakten til gamle m20'n? hvis dere skjønner hva jeg mener..! x)

Hvilke mods er vanlig med tanke på ledningsnettet med andre ord ^^

Man tar stikket som satt på M20'n og kobler ledningene ifra M50'n inn på denna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han mener er at du bruker M50 motoren med alt tilhørende fra M50 (inkl ECU). Alt som hører til M20 hører til M20, og skal selvfølgelig tas bort og frakobles.

Har du byttet en motor så forstår du fort konseptet på alle.

Det er motorkontakten du skal koble om slik at pin'ene passer overens når kontakten fra motorside og bilens side skrus sammen. Siden E30 har 20 pols kontakt trenger du å finne en 20 pols kontakt fra en E30 motor f.eks, siden M50 kontakten har 25 pols. Da kapper du bort 25 pols kontakten og lodder innpå ledningene på 20 pols kontakten du finner fra en delemotor. Du trenger ikke spleise mange polene for å få start. Alt dette står på førstesiden i tråden. Sett deg ned med elnettet og kikke på fargene og hvordan ting er satt sammen så forstår du fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han mener er at du bruker M50 motoren med alt tilhørende fra M50 (inkl ECU). Alt som hører til M20 hører til M20, og skal selvfølgelig tas bort og frakobles.

Har du byttet en motor så forstår du fort konseptet på alle.

Det er motorkontakten du skal koble om slik at pin'ene passer overens når kontakten fra motorside og bilens side skrus sammen. Siden E30 har 20 pols kontakt trenger du å finne en 20 pols kontakt fra en E30 motor f.eks, siden M50 kontakten har 25 pols. Da kapper du bort 25 pols kontakten og lodder innpå ledningene på 20 pols kontakten du finner fra en delemotor. Du trenger ikke spleise mange polene for å få start. Alt dette står på førstesiden i tråden. Sett deg ned med elnettet og kikke på fargene og hvordan ting er satt sammen så forstår du fort.

Så med andre ord så kan jeg klippe av motorkontakta som står på m20 motoren min nå, for å så lodde den på m50 motoren og da skal dette fungere med alle pin's og slikt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lit spørsmål bare: er det noen som har hatt problemer med stygg lyd fra starteren når man starter opp? hadde på m20 svinghjul og starter( lyden var som en v8 dragster starter) og nå som jeg har satt på m50 svinghjul og starter høres det nesten ut som det knager metall! er ikke annerledes starter på m50 automatkasse? får er det jeg bruker på m50 svinghjul! har også ett problem med at jeg ikke får støm fram til coil nr.1 så den går bare på 5.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lit spørsmål bare: er det noen som har hatt problemer med stygg lyd fra starteren når man starter opp? hadde på m20 svinghjul og starter( lyden var som en v8 dragster starter) og nå som jeg har satt på m50 svinghjul og starter høres det nesten ut som det knager metall! er ikke annerledes starter på m50 automatkasse? får er det jeg bruker på m50 svinghjul! har også ett problem med at jeg ikke får støm fram til coil nr.1 så den går bare på 5.!

Har det samma på min det med starteren, vrir barre nøkkelene tilbake og starter igjenn så går det helt fint :)

Edit: jeg også har m50 som har hatt automatkasse, kansje det kan være forskjell på automat å manuellgir starteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...