E30 Ole Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Det han mener er at du bruker M50 motoren med alt tilhørende fra M50 (inkl ECU). Alt som hører til M20 hører til M20, og skal selvfølgelig tas bort og frakobles. Har du byttet en motor så forstår du fort konseptet på alle. Det er motorkontakten du skal koble om slik at pin'ene passer overens når kontakten fra motorside og bilens side skrus sammen. Siden E30 har 20 pols kontakt trenger du å finne en 20 pols kontakt fra en E30 motor f.eks, siden M50 kontakten har 25 pols. Da kapper du bort 25 pols kontakten og lodder innpå ledningene på 20 pols kontakten du finner fra en delemotor. Du trenger ikke spleise mange polene for å få start. Alt dette står på førstesiden i tråden. Sett deg ned med elnettet og kikke på fargene og hvordan ting er satt sammen så forstår du fort. Så med andre ord så kan jeg klippe av motorkontakta som står på m20 motoren min nå, for å så lodde den på m50 motoren og da skal dette fungere med alle pin's og slikt? +1 !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Marius Skrevet Desember 25, 2010 Share Skrevet Desember 25, 2010 Noen i nærheten av Mysen som vil hjelpe meg med m50 konvertering i Mai måned en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joel KV Skrevet Desember 26, 2010 Share Skrevet Desember 26, 2010 Jef har hatt problemer med risting fra motoren og fant ut hva det var her om dagen da =/ topp pakningbytte! leit!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 hvilken skjema skal jg bruke på 83 model e30 med firkanta stikk mot 91 m50b25 motor. var noe rotete satt opp de skjemane som lå her suns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 hvilken skjema skal jg bruke på 83 model e30 med firkanta stikk mot 91 m50b25 motor. var noe rotete satt opp de skjemane som lå her suns jeg. Du skal bruke det første koblingskjemaet som er oppført til E30, etter det skjemaet som viser for M50. Altså E30 11/82 til 05/85. Om jeg missforsto deg rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 okay. takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Trenger man å ha sveiseutstyr for og fullføre det her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Trenger man å ha sveiseutstyr for og fullføre det her? Nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Trenger man å ha sveiseutstyr for og fullføre det her? Nei Ok, Takk for så fort svar Hvilket ledningskjema skal jeg bruke når årsmodellen min er 1987? Det var flere som han ene oppi her skrev så jeg ble veldig usikker :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Kan være at man må sveise om f.eks eksos eller giroverføring. Bør tas i betraktning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 har et problem. bilen vil ikke dra skikkelig. akkurat som om den holder igjen litt. alt er koblet opp riktig og bilen går og funker greit, men akkurat som om den mangler den siste futten. noen som har peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Hvis alt er koblet rett må du begynne å feilsøke på elektriske komponenter.. Første jeg tenker når en motor mangler futten er hastighetssignal-puls og lamdasonde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 skal jo ikke trenge hastighetssignal på m50 vel? har koblet det opp for og sjekke det, men hjalp ikke. og lamda funker vel bare opp til et visst turtall for så og kutte. den er jo ikke med hele veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Funket motoren fint i forrige bil? Kamføler kan sette motor i nød. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 nja det veit jeg ikke noe om da denna har sitti i e30 lenge, men kan sjekke cam og veivføler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå