Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Fortsatt ikke helt klok på hvilken mellomaksel jeg skal bruke!

Dette er flensen bakpå min getrag 260 girkasse som er montert med m50b25 i min e30 facelift! Noen som har noen formening?? :)

uv8uuwjr2ul719wt9vif.jpg

5old32gh2ixgw6uj0s33.jpg,

mvh Ole Henrik

Det er vell 328 e36 og 324td e30 mellomaksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere gjort det med motorstikket? Skal skjøte sammen snart nå, og sitter å funderer på hva som er best.

Har jo en liten rundt e30 kontakt, og den store runde M50 kontakten. ville helst ha byttet til "m50" stikk på bilen, men det blir vel mye styr for å få lederne i nye pinner inni kontakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 kontakt til å bruke i bil ledningsnett får man kjøpt nytt og løse nye pinner som må festes til kablene. Det er ikke noe problem å få M50 stikket istedenfor E30. Problemet blir og få ledningene lange nok, så du får festet motorkontakten på originale plasseringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 kontakt til å bruke i bil ledningsnett får man kjøpt nytt og løse nye pinner som må festes til kablene. Det er ikke noe problem å få M50 stikket istedenfor E30. Problemet blir og få ledningene lange nok, så du får festet motorkontakten på originale plasseringer.

jeg har ikke de "pinnene" hva gjør jeg da? har jeg et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 kontakt til å bruke i bil ledningsnett får man kjøpt nytt og løse nye pinner som må festes til kablene. Det er ikke noe problem å få M50 stikket istedenfor E30. Problemet blir og få ledningene lange nok, så du får festet motorkontakten på originale plasseringer.

Vet du hva delenummerene er?

Er det nummer 12 og 13? (61131387109 og 13 har 3 ulike nummer pga mm2)

c3l9shbarrvzynu6m4d5.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 kontakt til å bruke i bil ledningsnett får man kjøpt nytt og løse nye pinner som må festes til kablene. Det er ikke noe problem å få M50 stikket istedenfor E30. Problemet blir og få ledningene lange nok, så du får festet motorkontakten på originale plasseringer.

Vet du hva delenummerene er?

Er det nummer 12 og 13? (61131387109 og 13 har 3 ulike nummer pga mm2)

c3l9shbarrvzynu6m4d5.png

De tenker på de ledningene som går fra Hjernen og ut ;) (Rett meg hvis jeg tar feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 kontakt til å bruke i bil ledningsnett får man kjøpt nytt og løse nye pinner som må festes til kablene. Det er ikke noe problem å få M50 stikket istedenfor E30. Problemet blir og få ledningene lange nok, så du får festet motorkontakten på originale plasseringer.

jeg har ikke de "pinnene" hva gjør jeg da? har jeg et problem?

EDIT: Fant det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 kontakt til å bruke i bil ledningsnett får man kjøpt nytt og løse nye pinner som må festes til kablene. Det er ikke noe problem å få M50 stikket istedenfor E30. Problemet blir og få ledningene lange nok, så du får festet motorkontakten på originale plasseringer.

Vet du hva delenummerene er?

Er det nummer 12 og 13? (61131387109 og 13 har 3 ulike nummer pga mm2)

c3l9shbarrvzynu6m4d5.png

Nr 15 og 13 er de i stikket. Den ene er hannplugg og den andre hunnkontakt. Disse går i hverandre. Både 15 og 13 står oppført med flere delenummer for forskjellige mm2 . De gjelder da og kjøpe rett dimensjon til rett kabel.

noen som vet om 324td automat mellomaksling passer til ombygging av s50 i e30?

I utgangspunktet burde ombygging av M50 og S50 være det samme mtp mellomaksel. Da man kan montere S kasse på en M50 og da bruke samme aksel som gitt i guide, om man tar høyde for at den må ha stor hardy. M50 og S50 motoren er lik mtp motorlabb og lengde på selve motor, fra hva jeg husker. Det er da avhengig av at Automat og Manuell 324td aksel har lik lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...