Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

1: LMM

2: usikker, men står på en slags rar ventil til venstre i motorrom i e34 525

3: diagnosepluggens bunndel (skal sammmen med toppdel)

4: diagnosepluggens toppdel (skal sammen med bunndel)

Okei, takker!! :)

Ble litt usikker på den ventilen du nevnte, for bilen motoren er tatt fra er vel vraka tror jeg #-o Hva gjør jeg da mon tro? Må den kobles til og hva slags funksjon har den? :)

ikke sikkert at du skal bruke stikket da. Jeg har ett ledig stikk ifra den bunten der på mitt m50 bygg i E30'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: LMM

2: usikker, men står på en slags rar ventil til venstre i motorrom i e34 525

3: diagnosepluggens bunndel (skal sammmen med toppdel)

4: diagnosepluggens toppdel (skal sammen med bunndel)

Okei, takker!! :)

Ble litt usikker på den ventilen du nevnte, for bilen motoren er tatt fra er vel vraka tror jeg #-o Hva gjør jeg da mon tro? Må den kobles til og hva slags funksjon har den? :)

Vet ikke hva den brukes til, men har koblet den til jeg da.. Man kan se den her:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

Ut i fra teksten er det en slags bensintank lufteventil.. Kan godt hende jeg tar feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ventil som åpner for gass fra drivstoff tank, som Howrd nevner. Kobler du ikke til stikket, så starter motor fint. Gassene filtreres via kullfilter for så å gå inn i innsug via ventil (1). Skal du ikke bruke ventil, så husk å blende slangen så du forhindrer falskluft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er bensinpumpen egentlig koblet bakover på e30en? tenker da på kabelen som går fra motorelnettet som går inn i bilen. går den til tenningen også videre til et relee også videre til bensinpumpen?

Grunnen at jeg spør er at jeg må legge opp kabel til bensinpumpen pga at e30en min hadde forgasser motor uten bensinpumpe.

Hvordan er det evt. og tvangskjøre pumpen med bryter direkte fra batteriet som lar pumpen svive hele tiden. Er det noe problem og gjøre det på den måten midlertidigt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er bensinpumpen egentlig koblet bakover på e30en? tenker da på kabelen som går fra motorelnettet som går inn i bilen. går den til tenningen også videre til et relee også videre til bensinpumpen?

Grunnen at jeg spør er at jeg må legge opp kabel til bensinpumpen pga at e30en min hadde forgasser motor uten bensinpumpe.

Hvordan er det evt. og tvangskjøre pumpen med bryter direkte fra batteriet som lar pumpen svive hele tiden. Er det noe problem og gjøre det på den måten midlertidigt?

Nå har ikke jeg prøvd på E30, Men en E36 318is Jeg hadde en stund, var bensinpumpa bare kobla på bryter og fora konstant. funka fint det. På vinter E30'n min har jeg bare kobla meg inn på tenningslåsen. Sånn at den får strøm på hakk 2 og 3 på på låsen. Når har ikke jeg prøvd den så mye enda. Men er jo bedre det en bryter. Er kjipt og glemme og slå den av f. eks;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...