Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke Regnr på den :S Men hvordan skal jeg få sjekka om det ? Årsmodel? Tok det fra en 520IA Men det var en liten boks der å :S Bilen har ABS

Med mindre det er noe ettermonterte greier så kom vel aldri E34 520 med startsperre?

Men dette er det sikkert noen som kan bedre en meg, du kan jo også sjekke chassisnr. får jo mye info ut av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Regnr på den :S Men hvordan skal jeg få sjekka om det ? Årsmodel? Tok det fra en 520IA Men det var en liten boks der å :S Bilen har ABS

Med mindre det er noe ettermonterte greier så kom vel aldri E34 520 med startsperre?

Men dette er det sikkert noen som kan bedre en meg, du kan jo også sjekke chassisnr. får jo mye info ut av det:)

Okei :) Veit du evt hvor jeg kan sjekke om den har Startsperre? En side jeg skriver inn Chassinr også står det`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Regnr på den :S Men hvordan skal jeg få sjekka om det ? Årsmodel? Tok det fra en 520IA Men det var en liten boks der å :S Bilen har ABS

Med mindre det er noe ettermonterte greier så kom vel aldri E34 520 med startsperre?

Men dette er det sikkert noen som kan bedre en meg, du kan jo også sjekke chassisnr. får jo mye info ut av det:)

Min 94 e34 520 hadde startsperre, vet ikke hvilket system, men det sto i utstyrslisten, og gikk via sentrallås. Ble den ikke låst opp med nøkkel, startet den ikke.

Eksempel, om du låste den med nøkkel (lukkesignal i sentrallåsen) og vindu nede, kunne du ikke lene deg inn og starte den med nøkkel, før dørene var låst opp igjen med nøkkel. (åpnesignal i sentrallåsen)

Bilen hadde ikke fjernbetjening av sentr.lås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er bensinpumpen egentlig koblet bakover på e30en? tenker da på kabelen som går fra motorelnettet som går inn i bilen. går den til tenningen også videre til et relee også videre til bensinpumpen?

Grunnen at jeg spør er at jeg må legge opp kabel til bensinpumpen pga at e30en min hadde forgasser motor uten bensinpumpe.

Hvordan er det evt. og tvangskjøre pumpen med bryter direkte fra batteriet som lar pumpen svive hele tiden. Er det noe problem og gjøre det på den måten midlertidigt?

Rele ligger i motornettet, legg den direkte fra motornettet med en sikring på den. Mener den går via sikring originalt, "etter" motornettet. Da funker det som det skal...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er bensinpumpen egentlig koblet bakover på e30en? tenker da på kabelen som går fra motorelnettet som går inn i bilen. går den til tenningen også videre til et relee også videre til bensinpumpen?

Grunnen at jeg spør er at jeg må legge opp kabel til bensinpumpen pga at e30en min hadde forgasser motor uten bensinpumpe.

Hvordan er det evt. og tvangskjøre pumpen med bryter direkte fra batteriet som lar pumpen svive hele tiden. Er det noe problem og gjøre det på den måten midlertidigt?

Rele ligger i motornettet, legg den direkte fra motornettet med en sikring på den. Mener den går via sikring originalt, "etter" motornettet. Da funker det som det skal...!

Da starter ikke pumpen... har prøvd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er bensinpumpen egentlig koblet bakover på e30en? tenker da på kabelen som går fra motorelnettet som går inn i bilen. går den til tenningen også videre til et relee også videre til bensinpumpen?

Grunnen at jeg spør er at jeg må legge opp kabel til bensinpumpen pga at e30en min hadde forgasser motor uten bensinpumpe.

Hvordan er det evt. og tvangskjøre pumpen med bryter direkte fra batteriet som lar pumpen svive hele tiden. Er det noe problem og gjøre det på den måten midlertidigt?

Rele ligger i motornettet, legg den direkte fra motornettet med en sikring på den. Mener den går via sikring originalt, "etter" motornettet. Da funker det som det skal...!

Da starter ikke pumpen... har prøvd

Bare og få huka det inn på tennigslåsen. Har det på min, pumpa går på hakk 2 og 3. Finker fjell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei

Har en 86 modell 320i, som ble kjøpt uten motor og gir montert.

Hentet idag en E36 M50B20 motor, og en E30 M20B20 Getrag 240 kasse.

Jeg har lest om alle mods som må gjøre for å få motor til å passe, det er greit.

Men det er tre ting jeg ikke forstår:

1. Skal man bruke lambdasonden fra delebilen (E36 M50B20)?

Og hvis jeg ikke trenger det, hvor mye er en slik verdt?

2. Det er automatkasse på M50B20'n som skal av, er det pes å bruke ledningsnettet eller kan jeg rydde opp i dette etter alt er montert og alt fungerer? Klippe vekk alt som ikke blir brukt?

3. Jeg har virkelig lest alle sidene, men en ting er uklart. Skal jeg KLIPPE vekk stikket på MOTOR siden? og bruke et originalt E30 stikk som passer bilen min?

Har ikke skjønt helt den greia med elektronikken og kabling, så om noen kunne gått i detalj og forklart fenomenet for meg så hadde jeg (og kanskje noen andre) satte mye pris på denne innsatsen!

Er forresten M50B20 fra tidlig 90-tallet, forrige eier opplyste om at det var EWS1 og ABS på den. Fikk med 2 Hjerner.

Takk for svar, på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm 3: Ja, du klipper M50 motorstikket og bruker et M20 motorstikk som passer det stikket som sitter i bilen din. Nå er det vel forskjell på face/preface der. så pass på og få riktig stikk.

Æsj :P Det jeg var redd for.

Var jo ikke noe motor eller motorledningsnett i bilen da jeg kjøpte den, så dette blir jo gøy :P Skal ta bilde av kontakten, og poste her senere.

Dere ser vell lett hva som er hva :)

Takk for svar BMWBenny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...