Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Sweet, så min E30 er facelift? Det er en 320i 1986 modell.

Jeg har også det motorstikket, men min er ikke en facelift.. Tror de seneste preface har de stikkene.. Jeg har kobla sammen m50b25 med det stikket du har postet her.

Jeg klippet av stikket på gamlemotoren, og skjøtet det på M50B25 ledningsnettet. Fremgangsmåten er ganske enkel, da de fleste ledningene har like farger.

Brukte dette skjemaet: (Fra forsiden)

E30 / M50B25

1 / 25

2 / Oljenivåføler

4 / 12

5 / 23

7 / 21

10 / Oljenivåføler

11 / 19

13 / 13

14 / 14

18 / 18

De du trenger for å starte motoren er:

7/21 Styrestrøm hjerne (Tykk grønn på begge)

13/13 Bensinpumperelee (Grønn/Fiolett på begge)

18/18 Start (startermotor) (usikker på om fargene er like)

Så er jeg usikker på denne, men tror kanskje du må ha den (tror ikke batterie lader uten, men du får nok start):

1/25 Ladekontroll (begge er blå tynne ledere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet, så min E30 er facelift? Det er en 320i 1986 modell.

Jeg har også det motorstikket, men min er ikke en facelift.. Tror de seneste preface har de stikkene.. Jeg har kobla sammen m50b25 med det stikket du har postet her.

Jeg klippet av stikket på gamlemotoren, og skjøtet det på M50B25 ledningsnettet. Fremgangsmåten er ganske enkel, da de fleste ledningene har like farger.

Brukte dette skjemaet: (Fra forsiden)

E30 / M50B25

1 / 25

2 / Oljenivåføler

4 / 12

5 / 23

7 / 21

10 / Oljenivåføler

11 / 19

13 / 13

14 / 14

18 / 18

De du trenger for å starte motoren er:

7/21 Styrestrøm hjerne (Tykk grønn på begge)

13/13 Bensinpumperelee (Grønn/Fiolett på begge)

18/18 Start (startermotor) (usikker på om fargene er like)

Så er jeg usikker på denne, men tror kanskje du må ha den (tror ikke batterie lader uten, men du får nok start):

1/25 Ladekontroll (begge er blå tynne ledere)

Tusen takk for utdypende svar :)

Men jeg lurer på en siste ting, kan jeg skaffe dette stikket fra andre motorer enn m20b20?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for utdypende svar :)

Men jeg lurer på en siste ting, kan jeg skaffe dette stikket fra andre motorer enn m20b20?

Ja, jeg klippet bort mitt stikk fra en M10B18, men mitt stikk manglet vel noen ledere her og der i forhold til et M20 stikk.

Så du gjør det vel best i å skaffe deg et M20 stikk, da du har mere ledere som gir et bedre utgangspungt. Men et M10 stikk holder det også.

Lag deg en Ønskes kjøpt tråd. Sikkert mange som har et stikk som kan klippes av fra en ødelagt motor eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg start på s50-en. Men starteren slår inn i hakk nr 2 på tenningslåsen, så må nappe ut styrestrømmen til starter når jeg får start. Noen forslag om hva jeg kan ha gjort feil her?

Takker for svar :)

Du kan ha koblet "start" lederen feil, mot den som er til styrestrøm på hjerne eller noe kanskje?

"start 18/18" er vel tredje hakk på tenningslåsen og

"styrestrøm hjerne 7/21" har helt sikkert 12v på andre hakk..

Jeg hadde vel begynt med å ohm`e styrestrømmen til starter mot motorpluggen, for å se hva du har koblet den mot, det er vel den sikreste og beste måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke oljenivåføler på motor. Så ikke bry deg om punktene hvor det står oljenivåføler. Om du mangler stikk 14, så må du handle delene hos din lokale bmwforhandler, for og da få koblet til en ledning på nr 14. Ref. svar tidligere i tråden; viewtopic.php?f=1&t=134347&start=675 . Bla deg litt nedover, så ser du det.

Skal man hente ut informasjon fra en tråd, så er det ugunstig at den er blitt så lang (ingen leser alle sidene i en tråd, ikke jeg heller, for jeg er og lat) , men det er jo en fin plass å diskutere samme tema , uten at det blir mange tråder om samme tema. Jeg kunne selvfølgelig lagt det inn i første post, men det er så mange forskjellige ting folk lurer på, så det er igrunn best at kun "basis" står i guide, så får man spørre om man kjører seg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...