Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)

Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Derfor må giroverføringen kuttes og sveises i en annen vinkel. Skal du bruke M20 radiator så må kutte ekspansjonstankslangen som er på slangesystemet til motor og skjøte denne så den kommer opp til ekspansjonstanken som står på hjulkassen. Angående slangene som går inn/ut av termostathuset, så kan du vel bruke originale M50 slanger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker en sammensetning av forskjellige foringer for og få dette til og gå opp. Tror Biltema selger forskjellige foringer på høyde. Kan og bruke noen fra BMW, men husker ikke hvilke modeller du bestiller ifra. Tror " E30-328 " husker dette, prøv deg på en post til vedkommende.

Hele M20 girkasse saken er igrunn ganske ugunstig mtp. hvor mye arbeid det er for og få dette til å passe. hehe, men den er jo populær uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti at det ikke er 6 hull på E34 M50 blokka?

Skulle montere E36 fester ikveld, men passa ikke, og fant igrunn ikke flere hull heller :shock:

EDIT:

Er det de hullene hvor det er to "braketter" som forsvinner opp mot innsuget som skal brukes?

Har ringet rundt de jeg mener:

0ph6525ks3tds6s7lbm6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to som ligger parallellt går vel til gasspjeldhus begge to. Rett etter spjeldet, så om de er samme punktet (Prøv og blås/sug på begge) så skal de kobles sammen og kobles til innsug etter gasspjeld. Kan isteden bruke en E36 / E34 osv. ventil, så slipper du dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skal sette s50b30 i en 318 preface e30

Hva er best sveise om innsug eller bytte bremsekraftforsterker ?

skal også bruke m20 girkasse, passer egentlig m20 svinghjul rett på s50 blokka?

og må jeg ha m20 starter og slavesylinder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skal sette s50b30 i en 318 preface e30

Hva er best sveise om innsug eller bytte bremsekraftforsterker ?

skal også bruke m20 girkasse, passer egentlig m20 svinghjul rett på s50 blokka?

og må jeg ha m20 starter og slavesylinder?

Det går jo også ann å flytte bremsekraftforsterkeren. Er en her inne som har gjort det og postet bilder av det. Ser ut som den beste og kanskje enkleste løsningen spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...