opeth84 Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Har treg girkasse ved kald bil. Girene fra 1-3 er litt vanskelige å gire til ved start om morgenen/kald bil bl.a. Girene er bedre ved 5-10 mins kjøring. Kan det være noe galt med girene, eller nok å skifte girolje/kardangolje? Om dette er tilfelle, er det vanskelig å gjøre dette selv? Spesielle verktøy som man må ha for hånden osv.? Kommer og går : Speedometernålen kan i perioder være uten lys lenge ved start og under kjøring,men kan bli opplyst igjen under kjøring. Andre ganger fungerer speedometeret som det skal både ved start og kjøring over en periode. Hva skyldes dette? {o_O} Har også kommet ulyder når jeg bruker lite trykk på gasspedalen evt. slipper gasspedalen. Masse dunkelyder. Tror det kan komme av at jeg fikk kjøpt skadet felger(bimmer-bruker) som ristet (kun høyre bakhjul) ved 75-80 km/t og 50-60 km/t. Hjelp?! Ps: er ikke spesielt mek.kyndig. Har manual for 520i som hjelper noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magge Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Kanskje du har lite olje på girkassa. Sjekk det, og bytt olje med det samme når du først er i gang, hvis det er tilfelle. Speedometeret ditt er vel bare dårlig kontakt på pæra i instrumentet. Ta ut instrumentpanelet og inspiser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet November 1, 2009 Forfatter Share Skrevet November 1, 2009 Takk! Skal sjekke dette:) Er det noen spesiell olje eller merke som anbefales ved girolje for bmw 5-serie(e34) ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magge Skrevet November 2, 2009 Share Skrevet November 2, 2009 det vet jeg ikke. Men de er vel behjelpelig med sånnt hvor du eventuellt skal kjøpe olje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå