sveinis Skrevet November 2, 2009 Share Skrevet November 2, 2009 På bilen min har jeg originale xenonlykter med automatisk justering av høyden. I det siste mener jeg bestemt at de ikke er stilt høyt nok, øverste kant av nærlyset rekker ikke lenger enn 10 meter foran bilen. Når jeg starter bilen ser jeg at lyktene vipper opp, men det virker som de ikke går langt nok opp. Hva kan være feil? Kan de ha "hoppet" på justeringsmekanismen? Eller kan det være sensoren på bakakselen som tror bilen er lastet tyngre enn den er? Og er det eventuelt mulig å justere de opp manuelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet November 2, 2009 Share Skrevet November 2, 2009 Ja det sitter 2 umbraco skruer på toppen av hver lykt. Hvertfall på faceliftlyktene. Den ene justerer horisontalt og den andre justerer høyden. Mener at det er den ytterste som justerer horisontalt og den inn mot midten justerer høyde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet November 2, 2009 Share Skrevet November 2, 2009 Hvis lyset har vært høyt nok før så er det sannsynligvis en sensor som gir feilsignal. Jeg opplevde det samme på bilen min, og da var det staget på sensoren som sitter på forstillinga som hadde hoppet av... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet November 2, 2009 Share Skrevet November 2, 2009 det er to sensor på automatisk høydejustering, En på bærearm framme og en bak. Begge er på passasje siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet November 3, 2009 Forfatter Share Skrevet November 3, 2009 Tusen takk for gode tips!! Da skal jeg sjekke stag og justering. Fikk en skikkelig smell i forstillinga i sommer, så det er godt mulig at det er der problemet ligger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå