Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner til noe organisert opplegg her ?

Kunne godt tenkt meg å fått lekt litt med IX'en under litt organiserte og lovelige former.

Skrevet

Ikke som jeg kommer på i farta. Mulig det hadde vært muligheter på Jonsvannet når det har fryst godt nok? Var btw. ikke deg jeg så vaske bilen på SnapDrive idag? Kom trillende inn en rød E30 325IX coupe når jeg holdt på :)

Skrevet
Ikke som jeg kommer på i farta. Mulig det hadde vært muligheter på Jonsvannet når det har fryst godt nok? Var btw. ikke deg jeg så vaske bilen på SnapDrive idag? Kom trillende inn en rød E30 325IX coupe når jeg holdt på :)

Jeg tenkte på Jonsvannet også. Jeg er mye der på vintern og tar bilder, samt det er en fin kjørerute for IX'n ;D

Der etter brua til høyre, ved det røde samfunnshuset e.l er det fult mulig å kjøre ned på isen på vintern. Det brøytes også der for skøyteløperne m.m

Tipper det er lite populært dog, siden det bråker og er så politiskt ukorrekt. Det er vel også "vernet" siden det er drikkevann ?

Hva med BMW klubben er i Trøndelag,

kunne noen tatt litt dialog med de ?

Noen som har en lengre egnet privat vei der oppe ?

Nei det var ikke meg, min er hvit.

fs7vf7gdy3n42sox0ntk.jpg

Skrevet

Nei du sier noe om drikkevannet ja. Jeg kom nå på at det ble luftet på årsmøtet ifjor, at bmw klubben har vært i dialog med en kar som eier en tomt som kan disponeres til slik kjøring rett ved stjørdal, men at vinteren så langt ikke har vært bra nok til at det har vært forsvarlig å kjøre der. Så en skal ikke se bort ifra at det kan bli arrangert slik kjøring dersom forholdene ligger til rette :) Hvis ikke får man ta en dagstur helt ned til sigdal.

Skrevet

ca 16mil / 2,5 timers kjøring fra Trondheim ligger jo Åre. Der er det hver vinter brøytet en fin isbane som det kjøres endel på.

I tillegg finnes jo dette firmaet i samme område: http://www.kallautolodge.com/

Det kan jo være et tips å ta kontakt og undersøke mulighetene til å arrangere kjøretrening med egen bil.

Vinterforholdene er hvertfall kjent for å være rimelig stabile i dette området.

Skrevet
Nei du sier noe om drikkevannet ja. Jeg kom nå på at det ble luftet på årsmøtet ifjor, at bmw klubben har vært i dialog med en kar som eier en tomt som kan disponeres til slik kjøring rett ved stjørdal, men at vinteren så langt ikke har vært bra nok til at det har vært forsvarlig å kjøre der. Så en skal ikke se bort ifra at det kan bli arrangert slik kjøring dersom forholdene ligger til rette :) Hvis ikke får man ta en dagstur helt ned til sigdal.

Synes det ligger litt potensiale å forsatt hatt dialog med han i Stjørdal.

Har du mulighet til å følge opp den litt videre, evt snakke med klubben ?

Skrevet

Begynn å let opp alle passende sjøer som ikke er vernet. Vår sjø hvor vi kjører (lovlig) isbane er forsuret og ulevelig for dyre og planteliv.

Glem ikke å få igang reguleringsplan, noe som er endel arbeid, og koster endel kroner (f.eks 40 000kr). Har dere oppgående politikere får dere kanskje dispesasjon for kjøring, uten videre reguleringsarbeid. Det ble kjørt på dispensasjon her i flere tiår, før fylkesmannen blanda seg inn. Vi var heldige, siden kommunen dekte hele reguleringsplanen gjennom kulturmidler. Men jeg vet av kommuner som ikke har den samme forståelsen.

Skrevet

Synes det ligger litt potensiale å forsatt hatt dialog med han i Stjørdal.

Har du mulighet til å følge opp den litt videre, evt snakke med klubben ?

Ja jeg kan høre etter med klubben hvordan det ble med dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...