Gjest atlis Skrevet November 2, 2009 Share Skrevet November 2, 2009 Hei, tenkte jeg skulle lage en prosjekt tråd i og med jeg trenger litt hjelp. Så da kan jeg vell henvende meg her. Også vis noen har noen deler liggende som er relevante til ett middelmådig turbo bygg. Si ifra. Har tenkt og begynne med orginal innmat. I og med dette er ganske nytt, slik jeg har sett og forstått. Så får jeg heller klaske til med noe vassere når jeg får rådebank ellernoe Planene er og: Overhale toppen. Med nye ventiler og løftere osv. ARP bolter og Mls toppakning Tig sveise alu innsug. Turbo grenrør selvfølgelig med turbo osv Sveise downpipe Større dyser. Datasprut. og litt andre ting. Om noen har noen knall tilbud i ermet så sleng det ut Skal også syrebade blokka osv. Selve bilen jeg skal ha den i en vakker dag er enda uvisst. men utifra utsiktan, så blir det e30 sedan. skal få knipset noen bilder så fort det har skjedd noe av betydning.. Og vis noen har noen tegninger av sveising av bur til e30 sedan, så må de gjerne legge ut det. Evnt tegne en kjappis skisse om noen har mulighet og lyst til sånt Åssen turbo osv jeg skal ha er enda uvisst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet November 2, 2009 Share Skrevet November 2, 2009 Heisann. Om du ikke har gjort noe slikt før, eller har særlig erfaring med skruing, søk hjelp =p hehe. Har drevet på i hele sommer med samme type prosjekt. Baller SINNSYKT på seg, ikkenoe som heter "bolt on" når det kommer til turbobygg, det har jeg ihvertfall lært. Kan prøve å svare deg om det er noe du lurer på. Mvh Clerion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet November 2, 2009 Share Skrevet November 2, 2009 Ser lovende ut det her Et par ting som slo meg når jeg leste var MLS pakning. Ettersom du skal ribbe blokka er det vel omtrent billigere og "tryggere" med o-ring. Custom innsug har ingen hensikt med den effekten du kommer til å få. Orginalt holder lenge og gir ofte bedre resultat Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet November 2, 2009 Share Skrevet November 2, 2009 har 535 dyser til deg, 500kr. fint til dette prosjektet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet November 2, 2009 Share Skrevet November 2, 2009 Så lenge dette er et øko-bygg så trenger du ikke nye ventiler så lenge de ikke er brent,skeive,skjært seg i styringen eller er slipt over grensa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet November 2, 2009 Share Skrevet November 2, 2009 Når du skal syrebade blokka må du passe på en ting. Du har en liten aksel i som drar oljepumpa og evt fordeler som går på reg reima. De lagerene til denne er vist ikke mulig å få tak i etter bmw,gsbildeler og koed. Syrebad tar knekken på lager, så press disse ut før evt bad. Bare en opplysning vis du ikke viste dette da. Får jo alltids lagd nye på mål, men det må jo være opp til deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest atlis Skrevet November 5, 2009 Share Skrevet November 5, 2009 Jeg har jo skrudd før mann:p er bare ikke så veldig inni det med turbo osv. i og med jeg ikke har tenkt eller brydd meg om det før. Det Med alu innsuget. Er noe jeg vil gjøre for utseendets skyld. Orginale innsuga er sinnsykt fæle. Og siden jeg kan sveise og fikk gratis plater på mekanisk på jobb så fyrer jeg løs med det. Angående ventilene. Skulle broren min slipe de osv. når han skal plane toppen. Så da er den saken biff egentlig Motorviagra: Takk skal du ha for jeg sto og lurte noe jævli på det der. Skjønnte ikke det at du måtte presse de ut. Visste for så vidt ikke det med at syrebada tok knekken på lagra. Men takk for info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest atlis Skrevet November 5, 2009 Share Skrevet November 5, 2009 Ser lovende ut det her Et par ting som slo meg når jeg leste var MLS pakning. Ettersom du skal ribbe blokka er det vel omtrent billigere og "tryggere" med o-ring. Custom innsug har ingen hensikt med den effekten du kommer til å få. Orginalt holder lenge og gir ofte bedre resultat Lykke til Mener du med O-ring ? Har liksom plukka fra hverandre alt som er her nå. Så vis du finner en billigere og "bedre løsning" må du bare forklare meg hva du mener med O-ring. Skjønner jo hva det er med ser ikke helt hva de har og gjøre på en topp;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andyE30 Skrevet November 5, 2009 Share Skrevet November 5, 2009 Ser lovende ut det her Et par ting som slo meg når jeg leste var MLS pakning. Ettersom du skal ribbe blokka er det vel omtrent billigere og "tryggere" med o-ring. Custom innsug har ingen hensikt med den effekten du kommer til å få. Orginalt holder lenge og gir ofte bedre resultat Lykke til Mener du med O-ring ? Har liksom plukka fra hverandre alt som er her nå. Så vis du finner en billigere og "bedre løsning" må du bare forklare meg hva du mener med O-ring. Skjønner jo hva det er med ser ikke helt hva de har og gjøre på en topp;p han mener sikkert pianotråd i blokka? som en forsegling rundt sylindra mellom topp og blokk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest atlis Skrevet November 6, 2009 Share Skrevet November 6, 2009 men da koster det 3000 for O-ringing og pianotråd. Bedre bare og smelle på med MLS tp og Arp bolter.. det ligger på rundt det samme ca. Pluss at da slipper jeg land og strand for og få tak i noen ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet November 6, 2009 Share Skrevet November 6, 2009 men da koster det 3000 for O-ringing og pianotråd. Bedre bare og smelle på med MLS tp og Arp bolter.. det ligger på rundt det samme ca. Pluss at da slipper jeg land og strand for og få tak i noen ;p mls er ikke bedre eller rimeligere til m20 enn o-ring. samtidig som mange "glemmer" å plan slipe toppen til mls finish og i etterkant sier mls er noe dritt fordi det ikke holder tett for vann... arp må man ha i begge tilfeller. på en annen side holdt min m20b23 med 1 bar tett på orginal pakning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet November 6, 2009 Share Skrevet November 6, 2009 men da koster det 3000 for O-ringing og pianotråd. Bedre bare og smelle på med MLS tp og Arp bolter.. det ligger på rundt det samme ca. Pluss at da slipper jeg land og strand for og få tak i noen ;p Jeg tar 1800kr for det å jeg er ikke langt i fra skien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest atlis Skrevet November 6, 2009 Share Skrevet November 6, 2009 E30 tic, vis de sier i etterkant at mls er noe dritt. hvorfor har alle det da liksom. motorviagra; mye for pianotråd og oringing. og arp bolter ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet November 6, 2009 Share Skrevet November 6, 2009 E30 tic, vis de sier i etterkant at mls er noe dritt. hvorfor har alle det da liksom. motorviagra; mye for pianotråd og oringing. og arp bolter ? det er mange som sliter med å få mls tett PÅ m20 er det jeg sier. hvem er alle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest atlis Skrevet November 7, 2009 Share Skrevet November 7, 2009 Nei så og si hver turbotråd jeg leser i så ser jeg MLS.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå