Gå til innhold

M20B20 Turbo


Gjest atlis
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle lage en prosjekt tråd i og med jeg trenger litt hjelp. Så da kan jeg vell henvende meg her. Også vis noen har noen deler liggende som er relevante til ett middelmådig turbo bygg. Si ifra. Har tenkt og begynne med orginal innmat. I og med dette er ganske nytt, slik jeg har sett og forstått. Så får jeg heller klaske til med noe vassere når jeg får rådebank ellernoe :)

Planene er og:

Overhale toppen. Med nye ventiler og løftere osv.

ARP bolter og Mls toppakning

Tig sveise alu innsug.

Turbo grenrør selvfølgelig med turbo osv

Sveise downpipe

Større dyser.

Datasprut. og litt andre ting.

Om noen har noen knall tilbud i ermet så sleng det ut :)

Skal også syrebade blokka osv.

Selve bilen jeg skal ha den i en vakker dag er enda uvisst. men utifra utsiktan, så blir det e30 sedan.

skal få knipset noen bilder så fort det har skjedd noe av betydning..

Og vis noen har noen tegninger av sveising av bur til e30 sedan, så må de gjerne legge ut det. Evnt tegne en kjappis skisse om noen har mulighet og lyst til sånt :)

Åssen turbo osv jeg skal ha er enda uvisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Om du ikke har gjort noe slikt før, eller har særlig erfaring med skruing, søk hjelp =p hehe.

Har drevet på i hele sommer med samme type prosjekt. Baller SINNSYKT på seg, ikkenoe som heter "bolt on" når det kommer til turbobygg, det har jeg ihvertfall lært.

Kan prøve å svare deg om det er noe du lurer på.

Mvh

Clerion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser lovende ut det her :)

Et par ting som slo meg når jeg leste var MLS pakning. Ettersom du skal ribbe blokka er det vel omtrent billigere og "tryggere" med o-ring.

Custom innsug har ingen hensikt med den effekten du kommer til å få. Orginalt holder lenge og gir ofte bedre resultat :)

Lykke til 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal syrebade blokka må du passe på en ting.

Du har en liten aksel i som drar oljepumpa og evt fordeler som går på reg reima.

De lagerene til denne er vist ikke mulig å få tak i etter bmw,gsbildeler og koed.

Syrebad tar knekken på lager, så press disse ut før evt bad.

Bare en opplysning vis du ikke viste dette da. :)

Får jo alltids lagd nye på mål, men det må jo være opp til deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo skrudd før mann:p er bare ikke så veldig inni det med turbo osv. i og med jeg ikke har tenkt eller brydd meg om det før. Det Med alu innsuget. Er noe jeg vil gjøre for utseendets skyld. Orginale innsuga er sinnsykt fæle. Og siden jeg kan sveise og fikk gratis plater på mekanisk på jobb så fyrer jeg løs med det. Angående ventilene. Skulle broren min slipe de osv. når han skal plane toppen. Så da er den saken biff egentlig :)

Motorviagra: Takk skal du ha for jeg sto og lurte noe jævli på det der. Skjønnte ikke det at du måtte presse de ut. Visste for så vidt ikke det med at syrebada tok knekken på lagra. Men takk for info ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser lovende ut det her :)

Et par ting som slo meg når jeg leste var MLS pakning. Ettersom du skal ribbe blokka er det vel omtrent billigere og "tryggere" med o-ring.

Custom innsug har ingen hensikt med den effekten du kommer til å få. Orginalt holder lenge og gir ofte bedre resultat :)

Lykke til 8)

Mener du med O-ring ?

Har liksom plukka fra hverandre alt som er her nå. Så vis du finner en billigere og "bedre løsning" må du bare forklare meg hva du mener med O-ring. Skjønner jo hva det er med ser ikke helt hva de har og gjøre på en topp;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser lovende ut det her :)

Et par ting som slo meg når jeg leste var MLS pakning. Ettersom du skal ribbe blokka er det vel omtrent billigere og "tryggere" med o-ring.

Custom innsug har ingen hensikt med den effekten du kommer til å få. Orginalt holder lenge og gir ofte bedre resultat :)

Lykke til 8)

Mener du med O-ring ?

Har liksom plukka fra hverandre alt som er her nå. Så vis du finner en billigere og "bedre løsning" må du bare forklare meg hva du mener med O-ring. Skjønner jo hva det er med ser ikke helt hva de har og gjøre på en topp;p

han mener sikkert pianotråd i blokka?

som en forsegling rundt sylindra mellom topp og blokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da koster det 3000 for O-ringing og pianotråd. Bedre bare og smelle på med MLS tp og Arp bolter.. det ligger på rundt det samme ca. Pluss at da slipper jeg land og strand for og få tak i noen ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da koster det 3000 for O-ringing og pianotråd. Bedre bare og smelle på med MLS tp og Arp bolter.. det ligger på rundt det samme ca. Pluss at da slipper jeg land og strand for og få tak i noen ;p

mls er ikke bedre eller rimeligere til m20 enn o-ring. samtidig som mange "glemmer" å plan slipe toppen til mls finish og i etterkant sier mls er noe dritt fordi det ikke holder tett for vann...

arp må man ha i begge tilfeller.

på en annen side holdt min m20b23 med 1 bar tett på orginal pakning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 tic, vis de sier i etterkant at mls er noe dritt. hvorfor har alle det da liksom.

motorviagra; mye for pianotråd og oringing. og arp bolter ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 tic, vis de sier i etterkant at mls er noe dritt. hvorfor har alle det da liksom.

motorviagra; mye for pianotråd og oringing. og arp bolter ? :)

det er mange som sliter med å få mls tett PÅ m20 er det jeg sier.

hvem er alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...