Tor e46 Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Heisann. Har noen ulyder i bilen min når jeg starter opp å kjører på kald motor. Det er en raslelyd i fronten av motoren. Har tenkt på kjøpe å bytte den hydrauliske strammeren og skinnene som holder kjedet på plass, det er vel også en fjærstrammer på den ene skinna!? er det noen som har vært borte i samme problem evt byttet disse delene? Har også en suselyd på 2-3000 rpm når motoren er kald denne forsvinner når motoren får litt temp. Hva kan det være?? Kan det være veivhusventilasjonen f eks som begynner å bli tett og som derfor lager suse/pipelyd og som også gjør at den hydrauliske strammeren ikke fungerer ordentelig? Har sjekket insugsbelgen og kan ikke finne noen sprekker prøvde også med startgass uten at jeg fikk motoren til å fuske. kommer sikkert til å bytte den uansett. Men istedenfor at jeg skal bytte ut alle mulig deler for at dette skal bli bra hadde jeg satt stor pris på om noen som har hatt lignende problemer kunne kommet med noen tips på hva som burde gjøres! Har byttet pakningene på vanosen så den er utelukket! Har også en teori om at det kan være Kuggakselen som sitter bak vanosen.. Setter stor pris på alle behjelpende svar!!! Mvh Torstein.
-Vegard- Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 en kamerat hadde noe lignende symptomer. Hos han var det lageret i vannpumpa som hadde ryki. Byttet vannpumpe og alt i orden igjen.
Tor e46 Skrevet November 3, 2009 Forfatter Skrevet November 3, 2009 Glemte å skrive at jeg har byttet vannpumpe, alle løpehjul og reimer..
ms.88 Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 har m52 selv og har ulyder. sjekk om disse lydene er de samme, da har du nok lyder fra vanosen;)
Inline six Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Høres ut som o ringene i vanosen din har blitt harde. Dette er et kjent problem på M50 (med vanos), M52, M52TU og M54. Google vanos så finner du ut mer om dette, er også mange tråder om dette her inne. Mitt tips er bestill nye ringer fra Beisans systems som er laget i en bedre kvalitet, det gjorde jeg. Sjekk ut http://www.beisansystems.com/
Mariuz Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Høres ut som o ringene i vanosen din har blitt harde. Dette er et kjent problem på M50 (med vanos), M52, M52TU og M54.Google vanos så finner du ut mer om dette, er også mange tråder om dette her inne. Mitt tips er bestill nye ringer fra Beisans systems som er laget i en bedre kvalitet, det gjorde jeg. Sjekk ut http://www.beisansystems.com/ Disse o-ringene har han byttet.
Hindmost Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Hva med løse varmedeksel i sammenheng med eksos?
Mariuz Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Hva med løse varmedeksel i sammenheng med eksos? Svarer siden Torstein er så treig å svare Det er ikke sann lyd. Bilen hanna er ganske strøken.
PenguiN- Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 tydeligvis ikke hehe (måtte bare, da ordet strøken er ett ord som kastes rundt alt for ofte..sorry OT).
Tor e46 Skrevet November 3, 2009 Forfatter Skrevet November 3, 2009 Prøver i allefall å få den strøken! Men som skrevet over er det noen ulyder som må bort. Spør derfor igjen, er det noen som har hatt lignende ulyder/problemer som har noen råd om hva det kan være? Har alerede byttet følgende: pakninger på vanosen (beisannsystems), Vannpumpe, Alle løpehjul. gått over eksosanlegget ikke noe løst der som mange skal ha det til! Det jeg tror det kan være: lager i dynamo, hydrauliske kjedestrammeren, evt slapp spennfjær som sitter på den ene skinna til registerkjedet, eller dårlige spor på kuggakselen (det drevet som vrir kammene) vist på bilde som er lagt med (del nr 11). Tar gjerne imot andre forslag!!!
MatsBuer Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 har akkurat samme lydene som deg, men de forsvinner når motoren blir varm. Fant du ut hva som lagde den lyden i bakstillinga når du giret?
Tor e46 Skrevet November 3, 2009 Forfatter Skrevet November 3, 2009 Ulyden i bakstillingen var den store foringa bak på diffen. Må ha ordentlig presseverktøy for og bytte den! Den sitter godt! Har du noen anelse om hvor ulyden i motoren kommer fra? Har du feilsøkt?
Tor e46 Skrevet November 5, 2009 Forfatter Skrevet November 5, 2009 Ingen med e46 som har/ eller har hatt ulyder?
bmwmaxi Skrevet November 5, 2009 Skrevet November 5, 2009 Suselyden er nok veivhusvent eller oringer vanos men de har du jo byttet. Den andre lyden er nok spor på kuggakselen, beisansystems har en fix for det nå. Men du kan likke godt pusse ned på di gammle ringene du har som og kjøpe di fra beisians. Ingen løse plugger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå