fast Dog Skrevet November 4, 2009 Share Skrevet November 4, 2009 Har klikket fullstendig nå for bilen. Midt under kjøring stopper motoren. triller inn på en sidelomme og prøver å starter den! Den starter da men da jager den mellom 1500rpm og 2700rpm uten at jeg er borti gasspedalen! Turtallet står på Null dermed er jeg ikke sikker på turtallet, men er rundt dette jeg antar. I tillegg til dette spyr den heftig ut me eksos. Og prøver jeg å kjøre så dauer den med en gang. Slår den av og prøver på nytt! Samme resultat gjentar seg vel 10 ganger. Etter en del start og stopp funker den endelig igjen. Denne gangen funker turtallet og den virker ok helt til jeg skal kjøre! Den er helt dau. klarer så vidt å få den til å trille. NULL effekt ca opptil 2500rpm! Har gassen i bånn for at den skal begynne å trille! Over 2500 går den noe lunde ok igjen men det er noe som er alvorlig galt! Tror den går i nødmodus nå. Byttet motorfestet for 2 dager siden og da skjedde det en gang. men den gangen gikk det over seg selv etter jeg stoppet og startet igjen! da var bilen fin.. Hva kan dette være??? Gjelder 525Tds 98mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet November 4, 2009 Share Skrevet November 4, 2009 kan være stelforbinnelsen der sitter på motorfestet du har glemt og montere ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet November 4, 2009 Share Skrevet November 4, 2009 Jording i motorfestet? Edit: så kbteknik kom før meg Skal vel være en jordingsledning fra karosseri til motorfestet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet November 4, 2009 Forfatter Share Skrevet November 4, 2009 Jordingen ja... eg så den var festet på den ene festet men jeg tok ikke den av!?? Er det denne som kødder seg?? så liten bagatell?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet November 4, 2009 Forfatter Share Skrevet November 4, 2009 Hva med den vakumslangen som går inni motorfesten da? jeg bøyde overføring så den virker nok ikke optimal! Har denne noe å si? Hvorfor er det vakumslange der?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet November 4, 2009 Forfatter Share Skrevet November 4, 2009 Sjekket nettopp jordingen og den så fin ut! Flere forslag!?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet November 4, 2009 Forfatter Share Skrevet November 4, 2009 kjørte nettopp carsoft og fikk noen par feilmelding! charge-air-pressure sensor nr 54, og Wiring dim potentiometer nr 23. Kan noen oversette dette for meg? er den første luftmassesensor?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet November 4, 2009 Share Skrevet November 4, 2009 Den første feilen er på ladetrykks giver .(men det betyr jo ikke at den er deffekt forde) Den andre er vel enten gasspedal potensometer eller mengdestilverk dieselpumpe . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet November 4, 2009 Forfatter Share Skrevet November 4, 2009 Kan luftmassemåler være synderen? Har vanvittig dårlig drag under 2500RPM.. Men ellers tror jeg den er ok! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet November 4, 2009 Share Skrevet November 4, 2009 Ingen aning på hvordan diesel bil funker vs bensin. Men på bensin biler kan man vanligvis koble vekk lmm for å få bilen til å gå i nødmodus.., da bør den funke noe bedre enn du beskriver, dersom dette også kan gjøres på diesel biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet November 4, 2009 Forfatter Share Skrevet November 4, 2009 Hadde nylig en ny tur for å teste den! stoppet midt i veien og begynte å klikke som beskrevet over. Fanken heller...Hva er det som klikker når motor jager vanvittig og turtallet står i null?? Skal det forresten lyse noe på dashbordet viss den går i nødmodus?? Lyser nemlig ingenting men den går som dass under 2500rpm. over dette drar den greit nok men er langt fra så kraftig som den pleier! Er forrresten chippet fra trimchip men tviler sterk dette har noe me dette å gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet November 4, 2009 Share Skrevet November 4, 2009 Mangel på jord / dårlig jordeing kan gjøre mye rart.. Men den vakum slangen du nevnte har jeg dårlig kunnskap om. Men dette skjedde altså etter atdu byttet ut det ene motorfestet? Var helt iorden før?? Tror jeg ville sjekket jordingen ordentlig.. Skrudd den av og på igjen, og sjekket kabelen for brudd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet November 4, 2009 Share Skrevet November 4, 2009 dårlig med vakuum på en diesel.. men de kaller nå det de.. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=22&fg=05 Men laddetrykket ditt forsvinner hvertfall viss desse slangene ikke er tette. Luftmengdemåleren din måler feil også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n00ben Skrevet November 4, 2009 Share Skrevet November 4, 2009 Hadde selv noe problemer med turtall og at motorn dauet under kjøring, men dette var bensin. Tenkte jeg bare skulle nevne dette da det ikke tok noe særlig lang tid eller kostet meg noe penger. Jeg byttet vakumslange og vasket tomgangsluftens stabiliseringsventil med elektrocleaner. Det var også en slange som hadde veldig dårlig feste, tror den gikk inn på tomgangs. stab. Etter dette har motorn sluttet å tulle med turtallet under kjøring og mens den går på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet November 4, 2009 Forfatter Share Skrevet November 4, 2009 Ja..bilen var ok før jeg bytte begge motorfestene! jeg bøyde ventil nr11! altså tviler jeg sterkt på at det går noe vakum gjennom denne! Kan den lille saken har forårsaket dette? hva er det vakumsystemet for noe?? hva har dette me motor å gjøre!??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå