Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en ung gutt som tok sertifikatet for kort tid tilbake.

Rett før jeg hadde oppkjøring kikka jeg litt rundt på nettet etter noe som kunne bli min førstegangsbil. Jeg falt for fristelsen, å kjøpte meg en bmw.

Jeg visste at det er lett å bli lurt når man kjøper seg en bruktbil. Derfor hadde jeg med meg en venn som er mekaniker og som har lik bil som den jeg skulle se på.

Jeg visste at bilen trengte nye dempere og bremser bak, samt at den snart skulle tas på EU kontroll.

Greit nok tenkte jeg. Prisen var ganske redusert påga dette.

Både jeg og en kammerat snakket med han på telefon før jeg bestemte meg for å prøve den.

Grunnen til kammeraten min snakket med han var at han kan mye mer enn meg om bmw og bil generelt. Vi syns han virka ærlig siden han sa hva som var galt med den, trodde vi.

Da vi endelig kom fram å fikk prøvd den fant vi ut han ikke var 100% ærlig

Det var en kjempebil, men vanos og vifte var slitt

Dempertårnet var også så messed up at det gikk opp setet bak.

Dørene på venstre side lot seg dessuten ikke åpne fra insiden.

På grunn av dette var det uaktulet å kjøpe bilen uten at han gikk ned i pris. Dette fordi jeg hadde kommet langveisfra og det var mer som måtte gjøre for å få bilen i stand enn han fortalte på forhånd.

Jeg ville ha 7 tusen kroner avslag. Selger gikk ikke med på det, så da starta jeg på veien hjem.

Da fikk jeg en melding 20 min etter jeg dro om at det var greit.

Jeg visste at selger ikke hadde tid til å fikse bilen til EU godkjenning selv i og med at han hadde kone og tre små barn.

MEN

da jeg tok bilen inn å eu kontroll viste det seg at det var mer galt med bilen (jeg fikk fikset bremser og dempere bak før eu kontroll, så det hadde gått mer enn to uker siden kjøet) det skulle jeg aldri gjort for da har jeg ikke rett til å få pengene tilbake.

Dette var det jeg måtte bytte som forrig eier ikke hadde informert meg om:

Venstre dempertårn foran

Styresnekke

høyre bærearm foran

høyre hjullager bak

Dette har jeg fått bytta nå.

Jeg får bare si at bilen har blitt betraktelig dyrere enn jeg hadde forestilt meg

Jeg er en ung bileier som har gått i fella.

Jeg har hvertfall fått meg en dyrekjøpt erfaring jeg kan ta med meg vidrere. Jeg har lært av dette.

Neste gang tar jeg Naf test før noe annet for å finne ut om jeg bør kreve pengene tilbake

Grunnen til at jeg srekv dette her, er fordi jeg har ett problem jeg håper noen her kunne hjelpe meg med:

Bilen min er ikke veldig lavere enn andre bimmere og den har svarte fjærer.

Men når jeg fikk hjelp av en venn til å bytte dempertårn foran fant vi ut at det bare var lakkert, å at de opprinnelig var røde.

Forrige eier opplyste meg ikke om det. Jeg fikk heller ikke papirer på senkesettet

Jeg ønsket engentlig ikke å ha senk, så jeg syns dette er veldig irritrende.

De som tokk EU laget ett skikkelig nummer ut at jeg hadde senkesett, selv om den ikke er senka.

Så jeg har blitt kallt inn til veivesnet for at de skal godkjenne.

Problemet er at jeg ikke har papirene.

Noen som kan hjelpe meg? Hva bør jeg gjøre?

Noen som aner hvor jeg skaffer disse pairene?

Om jeg så bare får noen papirer, så hadde jeg blitt kjempe glad

takk for oppmerksomheten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...