Rayb Skrevet November 5, 2009 Share Skrevet November 5, 2009 Hei Folkens Er det noen elektrikere her inne? Jeg har kjøpt motorvarmer til bilen og har lagt opp utekontakt (IP44 standard) til den, og i samme slengen ville jeg bytte ut to gamle brytere inni huset som var knekket med to nye brytere. Saken er nå at jeg har rotet meg litt bort i ledningene som var til de gamle bryterene... Den øverste bryteren virker fint (til lyset i gangen) men det virker som den nederste bryteren (til utelyset og til utekontakten) i avslått stilling alikevel gir litt strøm...!? Og i påslått stilling gir den det den skal. Noen som kan hjelpe? Bilde av nye brytere slik jeg mener å huske det var lagt opp: Når jeg sier at den nederste bryteren gir litt strøm i avslått stilling så vet jeg ikke hvor mye, bare at det kommer et svakere lys i av/på bryter til en forgrenings kontakt jeg tester med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klovny Skrevet November 5, 2009 Share Skrevet November 5, 2009 Hallo. skal se om dette hjelper deg litt. Du har brukt feil bryter for utelysene og er feil koblet. Du skla ha en to polt bryter for utelysene. Har laget en tegning fort å gale, du får se om det hjelper deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå