Tore Diesel Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Her har vi det vi rett og slett kan kalle for en jævel, som jeg nå for 3.gang har funnet svindelannonse på! http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19721522 Mobilnummeret hans er: 40380989, i tilfelle noen er interessert i litt terror, dersom annonsen blir fjernet før dere får sett den! Jeg har lagt inn mobilnummeret hans på autosøk på Finn, så derfor får jeg automatisk mail hver gang han legger ut en ny annonse! Rart at de som jobber der ikke kan sperre alle annonser som blir lagt ut på dette nummeret for all fremtid. Noen som klarer å finne ut hvem han er kanskje? Har snakket med han på telefon en gang, østlandsdialekt, og påstod han bodde i Oslo. Noe det ikke går an å stole på.
Iceybear Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Du får spørre om å komme å se på den da... hva veit du om at det er svindel forresten? det er en ganske seriøs påstand du kommer med.. så vidt jeg ser har du ikke lagt ved noe som tyder på det i topicen din? ikke bomb meg jeg er ikke for svindel men det burde du kansje utdype litt før man skriver sånt da.. har forøvrig ikke lest igjennom hele annonsen hans..
ErikS Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Hva er det som gjør han til en svindler? Tar han pengne uten å gi fra seg bil, selger en bil i dårligere stand en hva fremkommer av annonsen?
Tore Diesel Skrevet November 6, 2009 Forfatter Skrevet November 6, 2009 Du får spørre om å komme å se på den da... hva veit du om at det er svindel forresten? det er en ganske seriøs påstand du kommer med.. så vidt jeg ser har du ikke lagt ved noe som tyder på det i topicen din? ikke bomb meg jeg er ikke for svindel men det burde du kansje utdype litt før man skriver sånt da.. har forøvrig ikke lest igjennom hele annonsen hans.. Jeg VET at dette er en svindel! Derfor legger jeg dette ut på denne måten! Slike folk gjør meg forbannet! Forrige gang samme karen la ut annonse på finn, var det en Audi A4, for 40000,-. Da la han ut reg.nr på bilen også. Sporet opp riktig eier ved hjelp av ett par telefoner. Snakket da med riktig eier, som riktignok skulle selge bilen sin, men for en helt annen sum! Hun hadde egen annonse ute på Finn.
Tore Diesel Skrevet November 6, 2009 Forfatter Skrevet November 6, 2009 Dette er en kar som på ett eller annet vis prøver å skaffe seg håndpenger på forhånd! Alltids noen som biter over agnet dersom handelen virker god nok!
Iceybear Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Jaja, det var jo synd at det foregår om du har rett... vi får prøve å varsle flest mulig
Lars89 Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Spesielt å lage en så seriøs annonse for å så prøve å svindle noen... Vanligvis pleier svindel-annonsene å inneholde bilder med sladda regnr og en utstyrsliste og ikke tlfnr. Sender man mail får man en mail med en tvilsom historie på engelsk og bekjed om å overføre penger...
bmwkizn Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Sendte han mail nå..skal bli morro å se hva jeg får til svar. dette var det jeg sendte. Hei. jeg er også stor BMW entusiast. Og er intressert i bilen din,og kan kjøpe den raskt.hvor og når kan jeg møte deg å se på bilen? Husk å ta med vognkort å legitimasjon.
Iceybear Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Spesielt å lage en så seriøs annonse for å så prøve å svindle noen...Vanligvis pleier svindel-annonsene å inneholde bilder med sladda regnr og en utstyrsliste og ikke tlfnr. Sender man mail får man en mail med en tvilsom historie på engelsk og bekjed om å overføre penger... For ikke å snakke om at du gjerne må overføre penger FØR du i det hele tatt får se på bilen.. Og at pengene må settes over til en venn i afrika selv om selger bor i storbritania etc.... haha Men kan ikke noen bare dra å se på bilen da? så ser vi jo fort det om det fins en bil han selger.. Kan jo også tenkes at han kansje har gjort noe sånt drit før evt.. Men det er jo ikke dermed sagt at detta er svindel selv om det kan se sånn ut..... Foreslår at trådstarter ringer på annonsen og ber om en visning siden han er så utrolig "forbannet".....
patricko Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Spesielt å lage en så seriøs annonse for å så prøve å svindle noen...Vanligvis pleier svindel-annonsene å inneholde bilder med sladda regnr og en utstyrsliste og ikke tlfnr. Sender man mail får man en mail med en tvilsom historie på engelsk og bekjed om å overføre penger... For ikke å snakke om at du gjerne må overføre penger FØR du i det hele tatt får se på bilen.. Og at pengene må settes over til en venn i afrika selv om selger bor i storbritania etc.... haha Men kan ikke noen bare dra å se på bilen da? så ser vi jo fort det om det fins en bil han selger.. Kan jo også tenkes at han kansje har gjort noe sånt drit før evt.. Men det er jo ikke dermed sagt at detta er svindel selv om det kan se sånn ut..... Foreslår at trådstarter ringer på annonsen og ber om en visning siden han er så utrolig "forbannet"..... Tenkt deg litt om da.. Er jo ikke noe tvil om at denne annonsen ikke stemmer.
Tore Diesel Skrevet November 6, 2009 Forfatter Skrevet November 6, 2009 Den første annonsen var uten bilde og uten reg.nr og var av en 2001 mod. Audi A4 1,8 Turbo Quattro med skinninteriør. Annonnsen var ryddig og grei, og inneholdt stort sett bare lovnader om gull og grønne skoger, slik som nå. Alt tipp topp, 100% og at "gobilen skulle selges, aldri hatt problemer bla bla bla. Prisen i seg selv på den annonsen var jo nok til å styre unna, da han skulle ha 39 000,- for en bil som ligger på rundt 100 000,- mer! Fyren forlangte håndpenger, og i løpet av få timer var annonsen fjerna fra Finn, uten at jeg hadde gitt beskjed om å få den fjerna. Den andre annonsa var oppsatt på samme måte, men denne gang med reg.nr på bilen, som gjorde at den lot seg spore til riktig eier! Riktig eier ble mildt sagt forbannet og vurderte politianmeldelse, men var usikker på om det var noe vits i det. Alle 3 annonser som jeg har sett på figuren, har hatt forskjellige navn på selger, og på annonse nr. 2 hadde han gjort seg den flid å skaffe seg navnet på bileier, og lagt dette ut på sin egen annonse sammen med et annet tilfeldig navn. Navnet på riktig eier, stod ikke i den ekte salgsannonsen, så han har skaffet seg det, ved å sjekke hvem som stod som eier på bilen.
Iceybear Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Tenkt deg litt om da.. Er jo ikke noe tvil om at denne annonsen ikke stemmer. Jaha hva tenker du på da? Ligger ikke rare bevisene her.. syns ikke jeg har trådd over grensa for rimelighet i innleggene mine heller. Bare sier vi bør være litt forsiktig med annklager også da det faktisk fort kan få en solid konsekvens for den som blir beskyldt.. Da er det jo ok å ikke ta feil feks.... ønsker ikke å krangle med noen her men ja.. Icey
patricko Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Tenkt deg litt om da.. Er jo ikke noe tvil om at denne annonsen ikke stemmer.Jaha hva tenker du på da? Ligger ikke rare bevisene her.. syns ikke jeg har trådd over grensa for rimelighet i innleggene mine heller. Bare sier vi bør være litt forsiktig med annklager også da det faktisk fort kan få en solid konsekvens for den som blir beskyldt.. Da er det jo ok å ikke ta feil feks.... ønsker ikke å krangle med noen her men ja.. Icey Nei viss det ikke ringer noen bjeller med deg her så kan det bare være. Da er du nåkk blandt de som denne selgeren håper skal ringe med andre ord et lett bytte
Dr_S Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Tlf 40380989 ga ingen treff i Telefonkatalogen lol. Tore, har du rapportert ham til finn ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå