Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den første annonsen var uten bilde og uten reg.nr og var av en 2001 mod. Audi A4 1,8 Turbo Quattro med skinninteriør.

Annonnsen var ryddig og grei, og inneholdt stort sett bare lovnader om gull og grønne skoger, slik som nå. Alt tipp topp, 100% og at "gobilen skulle selges, aldri hatt problemer bla bla bla.

Prisen i seg selv på den annonsen var jo nok til å styre unna, da han skulle ha 39 000,- for en bil som ligger på rundt 100 000,- mer!

Fyren forlangte håndpenger, og i løpet av få timer var annonsen fjerna fra Finn, uten at jeg hadde gitt beskjed om å få den fjerna.

Den andre annonsa var oppsatt på samme måte, men denne gang med reg.nr på bilen, som gjorde at den lot seg spore til riktig eier!

Riktig eier ble mildt sagt forbannet og vurderte politianmeldelse, men var usikker på om det var noe vits i det.

Alle 3 annonser som jeg har sett på figuren, har hatt forskjellige navn på selger, og på annonse nr. 2 hadde han gjort seg den flid å skaffe seg navnet på bileier, og lagt dette ut på sin egen annonse sammen med et annet tilfeldig navn.

Navnet på riktig eier, stod ikke i den ekte salgsannonsen, så han har skaffet seg det, ved å sjekke hvem som stod som eier på bilen.

Svindel eller ikke svindel. Pytt pytt.

Det jeg reagerer mest på som ingen andre har kommentert heller, er at du sitter på finn.no å ser etter AUDI. Hva fxxx?

Er det noen spes grunn for det?

Hehehe!!

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hahahaha! Svindelforsøket ble bare småtterier i forhold til at jeg så på Auda på Finn ja tenker jeg :lol:

Grunnen til at tanken sveipa meg, var at jeg tenkte å finne meg en midlertidig bil som jeg kunne få igjen pengene for etter ganske kort tid, mens jeg var på leiting etter en brukbar Bmw.

Derfor kosta jeg på meg en sms til svindelmannen for å sjekke mer opp en 2001 mod A4 til 39 000,- :wink:

NB: Du kan ta det helt med ro nå, siden jeg nå har handla bil, og det ble da en Alpina :wink:

Skrevet

Har fult navn på fyren og han har addresse i lørenskog. en kompis av meg som ble lurt av han. Han har firma som er registrert i brønnøysundregisteret og en hel drøss med telefonnr. Han er annmeldt flere ganger og politiet har prøvd å oppsøke han uten hell.

Skrevet
Har fult navn på fyren og han har addresse i lørenskog. en kompis av meg som ble lurt av han. Han har firma som er registrert i brønnøysundregisteret og en hel drøss med telefonnr. Han er annmeldt flere ganger og politiet har prøvd å oppsøke han uten hell.

Har du tilgang på firmanavnet? Bare av ren nysgjerrighet.

Skrevet

Var det ikke så at du fikk opp varsel hver gang han "svindler'n" la ut nye annonnser a Tore?

Ser det blir kommentert at du så på Audi, men det kunne jo ha vært hva det var egentlig, ettersom det går på nret hans og ikke bilen. :D

Men Audi er ikke det verste av biler det, dessverre.

Skrevet

Eller.. Er vel ikke firma, men enkeltmannsforetak, men har navnet på det ja, vet ikke om jeg skal gi det ut her på posten men... Det har adresse i oslo som stemmer overens med et tlf nr vi var i kontakt med han på i tillegg til at vi snakket med han på et tlf nr som stod registrert på en adresse i lørenskog. Vi fant ut at han hadde 5-6+ tlf nr. Var tilogmed i kontakt med ei vi misstenker å være mora, men ho var ikke interessert i å snakke med oss. Ene gangen vi ringte han, var det en som utga seg for å være broren. Så vi har en del på han.

Han er også anmeldt for lignende svindler tidligere. Da han som ble svindlet snakka med politiet i romerike nevne han navnet til vedkommende og det tok ikke mange sekunder før han fikk til svar "oi... De pengene tror jeg du kan se langt etter.. Vi har prøvd å kontakte han tidligere i forbindelse med lignende saker uten hell. Men den dagen vi får tak i han, så har han et forklaringsproblem."

Skrevet
Var det ikke så at du fikk opp varsel hver gang han "svindler'n" la ut nye annonnser a Tore?

Ser det blir kommentert at du så på Audi, men det kunne jo ha vært hva det var egentlig, ettersom det går på nret hans og ikke bilen. :D

Men Audi er ikke det verste av biler det, dessverre.

Joda det stemmer at jeg har varsel på telefonnummeret hans ja mAZE, men hadde ikke det første gang jeg tok kontakt med han.

Da var det rett og slett av ren interesse :wink:

Er enig i at Audi ikke er så aller verst, men jeg hadde nok ikke greid å beholdt den lenge uansett.

Jeg er nok av dem som lider litt av Bmw-sjuka, og som etter kort tid med ett annet bilmerke savner "ett eller annet spesielt" som andre biler ikke har :wink:

• 1 month later...
Skrevet

Hmmm. Leste om en svindler på finn.no i dagbladet i dag (papirutgaven). Kan det være han er omtalt her som er tatt nå?

Uannsett så er det godt å få rydda de vekk for en stund.

Skrevet
Hmmm. Leste om en svindler på finn.no i dagbladet i dag (papirutgaven). Kan det være han er omtalt her som er tatt nå?

Uannsett så er det godt å få rydda de vekk for en stund.

Leste den idag jeg å. men er nok flere enn en tenker jeg..

Skrevet

det som er noe dritt er at svindel regnes for å være "ufarlig kriminalitet" av rettsvesenet,i den forstand at straffene er latterlige og bruk av f.eks varetekt og ubetinget fengsel krever ganske mye.

På den annen side,skulle man falle for den forståelige fristelsen til å straffe en som har svindlet deg med dine egne metoder,kan du straffes hardt,lenge og til og med ende med å betale svindleren erstatning!

Skrevet

Var jo en sak om en eller annen svindler på forsiden av vg eller dagbladet i dag.

Hvis avisa faktisk har intervjuet et slikt svin, synes jeg de burde levere han til politiet samtidig...

Skrevet

Det som vel var omtalt i avisen var annonsører som hadde opplevd at deres annonse var blitt "stjålet". Strengt tatt var disse blitt utsatt for et av de eldste triksene i boka, nemlig såkalt "phising", hvor de får en epost som utgir seg for å være fra finn.no med oppfordring til å gjøre et eller annet med kontoen/annonsen, samt en link til hvor de skal logge seg inn.

Loginsiden man blir sendt til i mailen gjør egentlig ikke noe annet enn å stjele brukernavn og passord. Etter det har man egentlig mistet kontroll, og svindleren kan gjøre hva han/hun vil med annonsen(e) man har lagt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...