Fliid Skrevet November 13, 2009 Skrevet November 13, 2009 Lars, du er på jordet. Tell bolt hullene i øverste skiven du linker til. % bolt. I tilegg er den ventilert. Forskjellen er høyere innpress, mens Touring IX ble levert med ventilerte skiver bak.
plumbo79 Skrevet November 15, 2009 Forfatter Skrevet November 15, 2009 Er det noen som kan gi meg en link til en plass de selger k-sport.
elstokke Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 IX touring har ventilerte skiver bak. edit: så det er nevnt tidligere
NiklasJa Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Plumbo, send pm til heib ang. k-sport. han ordner veldig gode priser
Lars89 Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 Lars, du er på jordet. Tell bolt hullene i øverste skiven du linker til. % bolt. I tilegg er den ventilert. Forskjellen er høyere innpress, mens Touring IX ble levert med ventilerte skiver bak. Greit nok at bildet er feil, men mener prinsippet er riktig IX Touring bremser funker nok greit. koster ca 3K for calipere og skiver/klosser Vanlig IX
plumbo79 Skrevet November 16, 2009 Forfatter Skrevet November 16, 2009 Så touring bremser bak og k-sport foran er det beste jeg kan få til da.
Fliid Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 Forran kan du bruke sportsbremser fra en hvilken som helst produsent, til 325i. Bak kan du bruke det du allerede har, eller kjøpe calipter og klave for ventilerte skiver, også kjøpe deg 325ix bremseskiver. Dette er da ventilerte. Dette er det nærmeste du kommer sportsbremser uten å maskinere.
plumbo79 Skrevet November 16, 2009 Forfatter Skrevet November 16, 2009 Ventilerte men samme diameter, vil det ha noe særlig for seg? kanskje det er bedre å satse på slissing?
Fliid Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 Samme diameter. Ventileringen er god for å få vekk varme. Borring vet jeg ikke om vil gjøre samme nytten, jeg tviler igrunn. Slissingen er for vann, så det ville jeg hatt uansett. Kommer ann på hva du skal bruke bilen til. Er det slik å forstå, at du ønsker å bruke den til banekjøring?
plumbo79 Skrevet November 16, 2009 Forfatter Skrevet November 16, 2009 Nei overhodet ikke men jeg er veldig optatt av å ha best mulig bremse effekt + at responsen orginalt er ræva!
plumbo79 Skrevet November 16, 2009 Forfatter Skrevet November 16, 2009 Det ser ut til at k-sport bremser foran kan skaffes til rundt 10-11 tusen, men det ser ikke ut som at prisen går veldig opp ved økning av størrelse, hva burde jeg gå for, det er jo ugunstig med for store vinterfelger. Storlek på bromskit kontra storlek på fälg: 286mm = minst 15”-fälg rek / 304mm = minst 16”-fälg rek. / 330mm = minst 17”-fälg rek. 356mm = minst 18”-fälg rek. / 380mm = minst 19”-fälg rek. / 400mm = minst 20”-fälg rek. Priser komplett bromskit FRAM: Storlek / Bromsok Specialerbjudande 286x26mm / 6-kolvs 9,995kr/komplett kit 304x28mm / 6-kolvs 10,495kr/komplett kit 330x32mm / 8-kolvs 10,995kr/komplett kit 356x32mm / 8-kolvs 12,995kr/komplett kit 380x32mm / 10-kolvs 19,995kr/komplett kit 400x36mm / 10-kolvs 23,995kr/komplett kit
Lars89 Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 Det må du jo se selv, men ville nok gått for 330mm. Da får du 8 stempler, store skiver og 17-tommers dekk og felger er rimelig overkommelig i pris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå