Gå til innhold

Problemer Problemer Problemer, Tempføleren er gåen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli lei av røysa mi nå.. men er glad i den også 8) .. Leste tilfeldigvis i biltema kattalogen på dass (som jeg alltid gjør) og der bladder jeg rundt litt og så kom jeg frem til termostater osv, der sto det at hvis det blir vist unormale temperaturer så er den gåen og det sliter ekstra mye på moteren osv osv, dette beskriver min helt nyaktig, den vandrer frem og tilbake til den første streken på måleren i dashborde, noen som vet om det mye slit å skifte denne? og hvor den eventuelt befinner seg på motoren? :?

Skrevet

vist mororen din blir varm når den står på tomgang eller ved tomgangskjøring. men blir kaldere når du komer opp i fart er det nok termostaten din som er gåen. står åpen heletiden. jeg skifta den på ,min forige bil en e46 med m52 motor der står den i forrkant på motoren omtrent den første delen du ser på motoren

Skrevet

Mener personlig at termostat er forbruksvare på nivå med andre slitedeler. Ved unormale svingninger på temp så er termostaten det første jeg skifter. Som regel der feilen ligger.

Skrevet

hmm.. ja da er den gåen, høyere tempraturer på tomgang og synker når jeg kjører, jeg har ikke peiling på hvordan den ser ut.. tenke å bare smekke inn en ny en fra biltema, hvis de er greie, men er det noe stress å skifte?

Skrevet

ja da var det gjort, er ikke noe stress å skifte i det hele tatt..

Sitter et lite hus mot radiatoren i topplokk høyde, som det går 3 slanger inn i, skru av den ene slangen mot deg (når du står på venstre side av bilen) rundt der slangen sto skal det være 3 bolter, løsn disse, ta av lokke, bytt den gamle termostaten som sitter i (husk å bytte o ring også) så smekker du alt sammen

du bør tappe av mye av vanne for det kommer en del ut når du tar av lokke hvis du vil ungå mye søl på motoren/dynamoen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...