vegard89 Skrevet November 8, 2009 Skrevet November 8, 2009 Bilen fusker stortsett når den blir varm men ikke "alltid". men når den er kald så fusker den ikke. Har fundert litt på at det kan være lmm men når jeg koblet av den så fusker den nesten mere og motoren oppfører seg anderledes med en gang. Da fungerer vel Lmm? Håper på svar
vegard89 Skrevet November 16, 2009 Forfatter Skrevet November 16, 2009 Belg mellom lmm og plenumskammer? ok takk for hjelpen:) Vet at kammen er dårlig på denna bilen, pga den klarer ikke å gi fult, stopper ved 4,5 til 6 omr. kan det ha noe med at den fusker? .. takkert for hjelp
jensemann23 Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 ja det kan det.. Men jeg ville også sjekka TPS, gasspjeldpotensiometer som sitter under gasspjeldet.
vegard89 Skrevet November 17, 2009 Forfatter Skrevet November 17, 2009 ja det kan det.. Men jeg ville også sjekka TPS, gasspjeldpotensiometer som sitter under gasspjeldet. ok er det noe jeg kan sjekke? ossen gjør jeg det eventuelt? Takker for svar
AlXz Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Hadde noe slikt på en m40 en gang. Kammen var sliten, så bilen sperret tidligere enn den skal på turtall uansett (da fusket den til gass ble sleppet opp..), men ellers funka det fint. Men noen ganger når det var glatt med noen timers kjøring og hjulspinn begynte den å fuske konstant uansett, helt til jeg fikk kjølt den litt ned. Noe usikker på hva det kom av, men når jeg demonterte motor nå for ikke så lenge sida så var rotor/fordeler ganske slitt blant annet. Kan også ha vært noe sensorer og div..?
oddis Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Etter du har sjekket den for falskluft kan du også kjenne etter om skruene på innsuget som strammer det sammen er tighte. Ofte der falsklufta kommer, og kan være vanskelig å lokke fram under testing. Ta også opp pluggene og kikk på de,samtidig som du inspiserer pluggkablene for sprekker. TPS tviler jeg på, siden denne burde få problemer uansett driftstemperatur. En rens av tomgangsregulatoren er heller ikke dumt. Bruk f.eks startgass. Ligger DIY her på forumet for rensing.
vegard89 Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 ok takk for hjelpen folkens! oppfører seg som alxz sier ja.. begynner å fuske litt på den måten, men spørs mye jobb jeg gidder å ta idet. er en gammel bil også sugen motor. vært en enkel sak kanskje vært greit å fisket men ikke så lett når man ikke vet helt hvor man skal begynne. hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå