babjorn Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 Men sånn som bremse rørene ser ut,så har jo aldri denne vært på en ordentlig EU-godkjenning,hadde jo aldri godt igjenom...
gatebil76 Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 verksteder har den store fordel at en periodisk kontroll er tillstand på bilen der og da... så ett år etter kommer du ikke langt med klage desverre.. men seff ser alle at dette er ren slurv og verksted hadde hatt godt av å se disse bilder... ps diff sperr og diff brems er to forskjellige ting....
D.Toft Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 uansett om bildene er 1 år gamle, så hadde ikke bilen sett bedre ut.. bremserør ruster ikke så fort, kun ved kjøring på salta veier 365 dager i året uten vask hva med foringen da? kansje den var 2`er feil, og han prøvde å bytte selv? ja, kansje det.. vi får håpe så.
D.Toft Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 er ikke DU på jobb? hehe hjemme og er sjuk, ja mer enn vanlig
Fixfax Skrevet November 9, 2009 Forfatter Skrevet November 9, 2009 Kan også nevnes at deter foretatt motor bytte i bilen, uten at jeg ble informert, følere og led. nett stemmer ikke overens liksom. Verkstedet var villige til og ta oppgjøret på og få jobben gjort, mange timer er det snakk om her da tror dere?
D.Toft Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 da er det bare å heve kjøpet.. hva sa NAF da? regner med du har snakket med dem i dag? skal verkstedet gjøre jobben blir det mangen timer. IKKE gi deg ang dete. kjør saken helt ut, gjerne via retten.
Fixfax Skrevet November 9, 2009 Forfatter Skrevet November 9, 2009 Vil gjerne vite hvor mange timer, snakket ikke med naf idag, siden jeg må bestemme meg for hvem jeg skal ta, mest riktig er selgerm enklest er verkstedet, vil liksom ikke ødlegge mer ved og gå i strupen på alle som er
NiklasJa Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 Jeg hadde hevet kjøpet. Det er det eneste de forstår. Selv om du får fikset det hos verkstedet så er det prinsipp for han kuken lurte deg. Må le av personen som ikke klarer å stå på egne ben, men må overlate saken til morra si. Haha.
L-V.H Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 Herregud, dere springer rundt og trur at det er roboter som tar eu kontroller. dei burde jo ha sett foringene osv. men eg har våre borti mange tilfeller der folk har glømt og skreve opp rusta br rør eller evt andre små feil. det va kankje litt mange her i dette tilfelle. men det er 1 år siden, så lett at han kunne ha mekka bærearm og foringene i ettertid. og at mekanikeren har bare glemt og sett på br røra akkurat der når den va på eu kontroll. ca tima betaling er 2,5-3t br rør 1t bærearm 1t foring
L-V.H Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 Men trur eg dette er ein venne godkjenning, eee ja !
Fixfax Skrevet November 9, 2009 Forfatter Skrevet November 9, 2009 Er snakk om bremserør hele veien. vil like og se noen bytte disse på 3 timer, bmw tar vel 2 timer for traversforingene? Man glemmer ikke bremserør når de er så rusta, at man kan "overse"/ "glemme" et rør som har begynt såvidt, ok men ikke dette. mange k verksted regning snakker vi æ?
Hawkon88 Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 Når du skal referere til rettkilder (loven) må du benytte kjøpsloven. Auksjonssalg gjelder ikke handel mellom private, selvom tekstutformingen i paragrafene er like i mange av tilfellene. Det er en mangel, dersom selger har latt være å opplyse om feil eller mangler med varen som han har visst om, eller burde visst om, som ville endret kjøpers beslutning. Etter mitt skjønn, er ikke motorbytte noe spesielt og dvele med her, da motoren er nyere, og fungerer. Prisen på varen tilsier også ellers at bilen ikke er i perfekt stand. Bremserørene, foringer og diffbrems er selvsagt noe annet. Ettersom verkstedet retter opp i de tekniske feilene, er jo dette forholdsvis greit. Noen feil burde du imidlertid regne med at ville oppstå, så jeg syns du kom noen lunde rimelig fra de tekniske feilene. At bilen mangler diffbrems, når selger har skrevet i annonsen at bilen skal ha det, er en mangel du kan kreve rettet eller kompensjasjon for. Uansett hvor mange som skriver dette i annonsene sine eller ikke. Feilene som inngår i denne saken, frikjøper ikke selger for ansvaret selvom han skrev i kontrakten at bilen er et rep objekt. Ta kontakt med advokat, forklar saken, og be han sende et brev om krav om økonomisk kompensasjon.
Fixfax Skrevet November 9, 2009 Forfatter Skrevet November 9, 2009 Når du skal referere til rettkilder (loven) må du benytte kjøpsloven. Auksjonssalg gjelder ikke handel mellom private, selvom tekstutformingen i paragrafene er like i mange av tilfellene.Det er en mangel, dersom selger har latt være å opplyse om feil eller mangler med varen som han har visst om, eller burde visst om, som ville endret kjøpers beslutning. Etter mitt skjønn, er ikke motorbytte noe spesielt og dvele med her, da motoren er nyere, og fungerer. Prisen på varen tilsier også ellers at bilen ikke er i perfekt stand. Bremserørene, foringer og diffbrems er selvsagt noe annet. Ettersom verkstedet retter opp i de tekniske feilene, er jo dette forholdsvis greit. Noen feil burde du imidlertid regne med at ville oppstå, så jeg syns du kom noen lunde rimelig fra de tekniske feilene. At bilen mangler diffbrems, når selger har skrevet i annonsen at bilen skal ha det, er en mangel du kan kreve rettet eller kompensjasjon for. Uansett hvor mange som skriver dette i annonsene sine eller ikke. Feilene som inngår i denne saken, frikjøper ikke selger for ansvaret selvom han skrev i kontrakten at bilen er et rep objekt. Ta kontakt med advokat, forklar saken, og be han sende et brev om krav om økonomisk kompensasjon. Når ledninger og følere ikke stemmer overens bør det ha en betydning
D.Toft Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 Etter mitt skjønn, er ikke motorbytte noe spesielt og dvele med her, da motoren er nyere, og fungerer. Prisen på varen tilsier også ellers at bilen ikke er i perfekt stand. greit motoren er nyere, men det burde jo se bra ut etter motorbytte da? Lamda ledning er surret inn ved bærebro, oljenivå følern er 2 pins, mens den fra elnettet er 3 pins, så ser jall gjort ut, i og med at ledninger ikke er koblet osv, ang følerne på kassa er jeg usikker, tror ikke det var noen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå