Flua Skrevet November 9, 2009 Share Skrevet November 9, 2009 Driver å leker med tanken på å bygge om min 98 mod 523 til 530 (M54B30). Tenker isåfall å skaffe en delebil fra tyskland for eksempel. Hvordan vil dette være med godkjenning..? Det meste er likt på bilene, selv om det er pre facelift og facelift ifølge realoem. Eneste jeg har funnet som må byttes er bremsene foran og kanskje bremsene bak. Tenker å bruke motor/girkasse og drivverk fra 530'n i tilfelle. Ledningsnettet må vel også over kanskje? Er vel en del fler sensorer på M54 motoren? Er det veldig mye jobb/innviklet å overhale en M54B30 motor? Har en del teknisk innsikt, men aldi vært inne i en motor før, nærmeste jeg kommer er å bytte clutch/svinghjulslager på min nåværende motor.. Noen som har synspunkter på dette? Er fortsatt bare på tenkestadiet.. Alle tilbakemeldinger mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet November 9, 2009 Share Skrevet November 9, 2009 Kan fortelle deg om litt. Det enkleste er jo å hente som du sier en bil i tyskland. Du momser denne inn og setter den på BT. De plomberer de delene du vil mener du må ta over. Flytter over og viser denne på ett BMW verksted der de sier at "ja disse delene kommer fra en 530" og viser på BT. Det er vel ikke store vektforskjellen mellom disse motorene? Det kan i tilfelle kludre det litt til for deg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flua Skrevet November 9, 2009 Forfatter Share Skrevet November 9, 2009 Takk for svar Er biltilsynet så "vennelige" at de vil gjøre dette for en privatperson? M54B30 veier 170 kg M52B25 veier 166 kg Dette bør vel gå bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet November 9, 2009 Share Skrevet November 9, 2009 se der, nei da er det bare å starte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flua Skrevet November 9, 2009 Forfatter Share Skrevet November 9, 2009 Hehe, da blir det nok å skrive en søknad til BT snart Så får jeg noe skriftelig fra de å forholde meg til! Men hvordan er det med ledningsnettet? Noen som vet noe om dette? Hvordan er det å bygge om fra manuell til automat forresten? Kanskje ikke noe å satse på dette..? Vil helst ha manuell, men er så utrolig få 530 med manuell! :\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flua Skrevet November 9, 2009 Forfatter Share Skrevet November 9, 2009 Noen fler som har synspunkter på dette? Vil gjerne ha litt tilbakemeldinger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flua Skrevet November 10, 2009 Forfatter Share Skrevet November 10, 2009 Ingen som vet noe om ledningsnettet? Det er vel ikke noe å satse på å bygge om fra manuell til automat? Eller går dette greit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå