///christian Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 Heisann. Har tenkt til å hive meg løs og bytte registerreim på m20'n min. Bil og motor er e30 84mod m20b20. Men saken er at jeg ikke vet helt hvordan man skal gjøre det. Har en viss peiling, men om noen kunne fortelle meg eksakt hva jeg skal gjøre så er det topp! Har for øvrig skrudd en del motor før, men dette med underliggende kammer. Fant heller ikke noen tråder om registerreim bytte i søkefunksjonen... Christian
gatebil76 Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 Det som er viktig er å stille motor inn på merker oppe på kam og nede på veiv. så demonterer du.. bytt også løpehjul\strammehjul og vann pumpe hvis denne går på register rem. sitt på ny reim og stram den sånn at du kan vri den 90grader. altså ved å vri\snu på reim. så snur du motor ca 2 ganger rundt for hånd. kontroler så merkinger at de treffer igjen... har hendt at folk har fått feil reim med flere eller mindre tenner på og da går det galt..derfor viktig å snu på motor. når dette er gjort er det bare å starte opp. lykke til med arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå