Gå til innhold

Eksosanlegg - Simmons?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen,

Eksosanlegget holder på å ta kvelden. Lurer på å kjøpe et nytt Simmons anlegg, noen som har erfaring med disse? Er det noe å kjøre rundt med?

Gjelder en E34 Touring, M50B25.

Skrevet

Har kun hatt Simmons på Opeln og var stortsett fornøyd. Eneste jeg hadde å sette fingern på var at bakpotta er noe stor og demper mye av lyden.

Vet ikke hvordan det er på Bmw.

Skrevet

på bmw 325 E30 så fjerner man mellompotten for å få litt hissigere lyd. pene enderør har dem og..bare ikke velge DTM rør, det er stygt

Skrevet

Jeg har satt på komplett simonsanlegg på E30`n, det er det som er dobbelt hele veien som også passer på 323 og 325.

Må si jeg ble litt skuffa fordi det er et ganske så dempa anlegg, så og si samme lyd som originalt, lurer på å fjerne mellompotta for å få grommere låt 8)

Ellers så kan man jo si at det ikke er noe eisenmann finish på produktet, ser litt rart ut med en stor kasse av en bakpotte som stikker ned der bak, men enderørene er fine da, fordelen er jo at det er billig :wink:

Skrevet

Får ikke så voldsomt med effektøkning uansett. Har mye med hvordan og hvor mye lyd man før. Placeboefkten :wink:

Hadde Simons på E30 325n min og var fin og dyp lyd.

Simons er ment til å erstatte org. anlegg og gir derfor ikke overdrevet mye lyd :wink:

Skrevet

Har sveist på et rør på de dobble som kommer fra motoren og inn på ett enkelt rør som ender i en EUS bakpotte med 2x3''. Ellers orginalt.

Knall bra lyd med den obligatoriske seksarsnerringen :)

Skrevet

Jeg har å simons på min bmw 318is , det er jo lyd i den. Men ikke så mye på lavt turtall. Så vurderer også å fjerne midtpotten. Bare bytte den ut med et rør. Da blir det nok noe hissere lyd.

Skrevet

Takk for innspill alle sammen. Blir Simmons anlegg på meg neste måned.

Noe problem å få dette gjennom EU kontroll, siden det ikke er originalt anlegg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...