andrE36as Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Har lyst å bytte til mtech ratt i bilen min. Fant noe på www.koed.no. Har airbag i det rattet jeg har nå, er det noe problem å kjøpe et annet ratt med airbag og montere det på? Ser også at airbag må kjøpes separat, kan man da bruke den gamle eller må jeg kjøpe ny airbag og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Det er enkelt..Koble av batteriet ditt..vent en stund (helst 20-30 min) Så er det to stk torks (?) skruer på baksiden av rattet som du skrur løs .(en på hver side) da er airbagputa i rattet løs. Og da er det bare å løsne mutteren på rattstammen å trekke av rattet OBS! det to stk torks skruene er det nok å løsne..de detter ikke ut av puta uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond e30 cab Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Sånn jeg har skjønt dette må du vel ha airbagen fra m-tect rattet. Tror ikke den gamle vanlige airbagen passer på dette rattet Men helt sikkert noen som vet helt sikkert. Gi det et par timer her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Du må nok kjøpe komplett ratt MED airbag ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Må bytte airbagen også ja. Dekselet og airbagen henger sammen. Koster en tusen lapp eller to brukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrE36as Skrevet November 11, 2009 Forfatter Share Skrevet November 11, 2009 Takk for svar! Var litt higen på det mrattet som brukes i blandt annet 5 serie.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 11, 2009 Share Skrevet November 11, 2009 er 2 forskjellige M ratt av denne typen i 5 serie. de er like og se på. men er 2 forsljellige airbager. og forskjellige fester på de forskjellige rattene.dette er single stage rattetdette er dual stage rattatdual stage har et stort hull i toppen. og passer ikke på biler med single stage. singel er gammelt. dual er nytt. og nytt påsser ikke på gammel slippring og omvendt.og ny airbak passer ikke gammel elektronikk og omvendt.så pass på og kjøp riktig ratt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrE36as Skrevet November 11, 2009 Forfatter Share Skrevet November 11, 2009 Ah, tusen takk! Høres ut som arbeid med airbaggen med andre ord.. Regner med airbaglampa vil lyse hvis man fjerner den og da blir ned EU-godkjenninga så enkel å få til..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 11, 2009 Share Skrevet November 11, 2009 kjøper du riktig ratt med riktig airbag for bilen din så er det bare og sette på nytt ratt og plugge i ledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå