sufii Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 I går så var hadde jeg bilen på eu godkjenning, og hadde håpet på at den skulle bli EU - godkjent, men neida. Det gikk uheldigvis ikke, var feil med bremsene. Som jeg fikk fikset, men så fant de et annet problem og det var en lekkasje foran på motoren, nede altså. En lekkasje jeg aldri har lagt merke til, og som jeg mener aldri har vært der før. Så nå sliter jeg virkelig med å få fikset dette problemet, klarer å skru bil ganske greit selv, men vil ikke gjøre noe jeg kommer til å angre på. Så derfor vil jeg høre hva det kan være av dere. Fikk tatt noen bilder, men ikke de beste man kan få til. Så håper det er noen som kan hjelpe meg med dette problemet her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet November 10, 2009 Forfatter Share Skrevet November 10, 2009 Ìngen som vet hvordan problemet kan løses? :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Hvis de har skrevet ut en kontrollseddel til deg første gangen og du har utbedret de feilene så kan de ikke pirke på noe mer ved etterkontroll... Og hvis du ikke er fornøyd med kontrollen så kan du alltids ta den et annet sted, er alltid den siste kontrollen som gjelder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet November 10, 2009 Forfatter Share Skrevet November 10, 2009 Ja, jeg vet hvordan eu godkjennings prosedyren er. Men sliter med å rette opp denne feilen, med at det er lekkasje på den delen det er bildet av lengre oppe. Jeg kan ikke ta etterkontroll av bilen, uten å rette ut denne feilen, fordi den ble skrevet ned på kontroll seddelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn_318i Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 det beste hadde vært å fått tatt av reimhjulet på veiva for å se bedre men kan du se hvor lekkasjen starter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet November 10, 2009 Forfatter Share Skrevet November 10, 2009 Litt vanskelig med å ta av reimhjulet, den sjangsen vil jeg ikke ta. Må få den eu godkjent så fort som mulig. Vet sånn ca hvor lekkasjen er. Kommer fra bunnpannen, imellom bunnpannen og den det er festet i. Men er ikke helt sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Nødløsning = sica hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 er det snakk om en stor lekkasje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet November 10, 2009 Forfatter Share Skrevet November 10, 2009 Nødløsning = sica hehe sica? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Er vel fra bunnpannepakn,simmerring på veiv eller fra register. Skal du prøve å lure deg igjennom kan du spyle alt rent med høgtrykkspyler,på PKK skal de kun anmerke oljelekkasje som fysisk drypper på gulvet med 2 feil. Så det kommer an på mengden lekkasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet November 10, 2009 Forfatter Share Skrevet November 10, 2009 Er ikke en så stor lekkasje, men når motoren er på, er bare da det dripper. Dripper noen få dråper, og jeg tipper det er motorolje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet November 10, 2009 Forfatter Share Skrevet November 10, 2009 Er vel fra bunnpannepakn,simmerring på veiv eller fra register.Skal du prøve å lure deg igjennom kan du spyle alt rent med høgtrykkspyler,på PKK skal de kun anmerke oljelekkasje som fysisk drypper på gulvet med 2 feil. Så det kommer an på mengden lekkasje. Ja, kan jo forsåvidt prøve det. Tenkte litt på det, men han mekanikeren er jo kjent med problemet, så tipper han kommer til å se litt nærmere på det for å se om hva som har blitt gjort. Og uansett om jg spyler det reint, så vil det starte å dryppe etter 5- 10 minutter. Er det vanskelig å bytte bunnpakiningen på en 320 92 modell? Koster mye hos mekanikeren? Er det mulig å tette igjen lekkasjen midlertidig for å komme gjennom godkjenningen på en eller annen måte ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Drypper det må det fikses. Spyl godt så det blir rent,så ser du lettere hvor det kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn_318i Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 det kan jo også være simringen på veiva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet November 10, 2009 Forfatter Share Skrevet November 10, 2009 Hmm, Det vet jeg ikke. Prøvde å bruke motor spray for å fjerne smuss og fett, og fikk bort det meste, men fant ikke ut helt etsakt hvor lekkasjen kom fra. Det drypper et sted bak reim hjulet, og dryppet ned unnder bunnpanna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå