Heimstad Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Da ble det e30 på meg. Jeg har småsikla på 325 en stund. Sett litt rundt på FINN og AutoDb, men egentlig ikke vært ordentlig på leiting etter bil, bare konstantert at det som ligger ute for salg enten er brukt opp, hora opp til det ugjenkjennelige, eller vannvittig dyre. Ofte også en kombinasjon av disse tre. Men her om dagen dukka det opp en 325 i mitt nærområde, som så rimelig orginal og uskrudd ut. Prisen var ikke så gal den heller, så da måtte jeg jo bare dra å se. Og som den skrotnissen jeg er, klarte jeg ikke å la denne gå ifra meg, så det ble handel. Målet mitt med denne, er å få en pen, orginalt utseende 325, som duger til finkjøring, og tåler å bli presset ett par runder på bane i ny og ne. Noe av det første jeg gjorde når den kom i hus, var å få av de stygge 17" felgene som sto på bilen. En kollega hadde heldigvis orginale 15" liggende å slenge, så disse fikk jeg overta for en liten penge. Det som er planen med bilen, er i første omgang er å få fiksa tannstanga, og får orden på styringa. Så mistenker jeg at det er noe kødd med bremsene. Det er vel aldri ett godt tegn når bilen man kjøper har en dunk bremsevæske under panseret, og to i bagasjerommet? Prøvde bilen en runde i dag, og den bremsa egentlig helt greit. Er det noen som kan ha en ide om hvor bremsevæska forsvinner? Slangene ser greie ut, og jeg kan ikke se noen lekkasjer. Så plages jeg med at motoren jager mellom 1000-2000 omdreininger når den går på tomgang. Noen som har peiling på hva dette skyldes? Når alt dette er på stell, må jeg vel ta det som er av rust. Har ribba bilen for interiør, og noe rust er det selvfølgelig i dørk. Forhåpentligvis ikke så veldig mye som må sveises. Utvendig er det bare litt overflaterust. Når bilen er teknisk ok, og rusten er tatt, er det vel på tide å friske opp understell, med stivere fjærer og dempere, samt nye foringer, så bilen funker til banekjøring. Wish me luck! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimstad Skrevet November 11, 2009 Forfatter Share Skrevet November 11, 2009 Da har jeg tatt en grundig vask av alt av matter i bilen. Fint med rolige formiddager på jobb Blir bestandig like overrasket over hvor mye dritt som ligger i mattene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet November 11, 2009 Share Skrevet November 11, 2009 Så ut som et ålreit eksemplar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimstad Skrevet November 11, 2009 Forfatter Share Skrevet November 11, 2009 Så ut som et ålreit eksemplar Ja, den er ikke så verst Trenger selfølgelig en del TLC. Grei plass å tørke dørkmatter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimstad Skrevet November 11, 2009 Forfatter Share Skrevet November 11, 2009 Hvorfor i h#?!¤#&§ kommer bildet liggende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet November 11, 2009 Share Skrevet November 11, 2009 Det er ikke clutchsylindrene som lekker da? Det er jo standardfeil på litt eldre bmw...enten slaven eller hovedsylinder.. Vil ofte ikke merke det på clutchen heller så lenge en fyller etter med væske før det kommer under uttaket til clutchen. Edit,tenker på grunnen til at det forsvinner bremsevæske... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimstad Skrevet November 11, 2009 Forfatter Share Skrevet November 11, 2009 Det er ikke clutchsylindrene som lekker da? Det er jo standardfeil på litt eldre bmw...enten slaven eller hovedsylinder.. Vil ofte ikke merke det på clutchen heller så lenge en fyller etter med væske før det kommer under uttaket til clutchen.Edit,tenker på grunnen til at det forsvinner bremsevæske... Det er kanskje en mulighet. Hvor står disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet November 11, 2009 Share Skrevet November 11, 2009 Ene står på venstresida av girkassa,og den andre står i nærheten av bremsekraftforsterkern,rett innom clutchpedalen. Mest sannsynlig slaven,altså den på girkassa,ellers hadde du sikkert merka at dørkteppet ble vått under clutchen om det er mye væske som forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimstad Skrevet November 11, 2009 Forfatter Share Skrevet November 11, 2009 Ene står på venstresida av girkassa,og den andre står i nærheten av bremsekraftforsterkern,rett innom clutchpedalen. Mest sannsynlig slaven,altså den på girkassa,ellers hadde du sikkert merka at dørkteppet ble vått under clutchen om det er mye væske som forsvinner. Okey. Takk for tips. Vet egentlig ikke hvor mye som forsvinner. Min kjennskap til bilen begrenser seg til 2-3 runder rundt bygget jeg jobber i. Har bare dratt konklusjoner om lekkasje på bremsene, med tanke på all bremsevæska jeg fikk med bilen Men det virket ikke som det var bremsevæske på gulvet. Hun som solgte bilen visste desverre ingenting om bilens tilstand, siden den hadde tilhørt hennes sønn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet November 14, 2009 Share Skrevet November 14, 2009 Dette kan bli bra! Skal verfall følge med videre:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet November 14, 2009 Share Skrevet November 14, 2009 Fint eksemplar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet November 14, 2009 Share Skrevet November 14, 2009 Ser bra ut den der ja Så selv annonsen på autodb. Sjeldent man ser E30 i bortimot original stand annonsert. Legg ut masse bilder av bilen etterhvert som du jobber med den så vi får se framskrittet Stå på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå