Gå til innhold

Heimstads 1987, 325i

Heimstad
 Share

Anbefalte innlegg

Da ble det e30 på meg.

Jeg har småsikla på 325 en stund.

Sett litt rundt på FINN og AutoDb, men egentlig ikke vært ordentlig på leiting etter bil, bare konstantert at det som ligger ute for salg enten er brukt opp, hora opp til det ugjenkjennelige, eller vannvittig dyre.

Ofte også en kombinasjon av disse tre.

Men her om dagen dukka det opp en 325 i mitt nærområde, som så rimelig orginal og uskrudd ut.

Prisen var ikke så gal den heller, så da måtte jeg jo bare dra å se.

Og som den skrotnissen jeg er, klarte jeg ikke å la denne gå ifra meg, så det ble handel.

b8xgwu3frhai7m5leorg.jpg

Målet mitt med denne, er å få en pen, orginalt utseende 325, som duger til finkjøring, og tåler å bli presset ett par runder på bane i ny og ne.

Noe av det første jeg gjorde når den kom i hus, var å få av de stygge 17" felgene som sto på bilen.

En kollega hadde heldigvis orginale 15" liggende å slenge, så disse fikk jeg overta for en liten penge.

Det som er planen med bilen, er i første omgang er å få fiksa tannstanga, og får orden på styringa.

Så mistenker jeg at det er noe kødd med bremsene.

Det er vel aldri ett godt tegn når bilen man kjøper har en dunk bremsevæske under panseret, og to i bagasjerommet?

Prøvde bilen en runde i dag, og den bremsa egentlig helt greit.

Er det noen som kan ha en ide om hvor bremsevæska forsvinner?

Slangene ser greie ut, og jeg kan ikke se noen lekkasjer.

Så plages jeg med at motoren jager mellom 1000-2000 omdreininger når den går på tomgang.

Noen som har peiling på hva dette skyldes?

Når alt dette er på stell, må jeg vel ta det som er av rust.

Har ribba bilen for interiør, og noe rust er det selvfølgelig i dørk.

Forhåpentligvis ikke så veldig mye som må sveises.

Utvendig er det bare litt overflaterust.

Når bilen er teknisk ok, og rusten er tatt, er det vel på tide å friske opp understell, med stivere fjærer og dempere, samt nye foringer, så bilen funker til banekjøring.

5psai6b9jwskdp0z9ny6.jpg

Wish me luck! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke clutchsylindrene som lekker da? Det er jo standardfeil på litt eldre bmw...enten slaven eller hovedsylinder.. Vil ofte ikke merke det på clutchen heller så lenge en fyller etter med væske før det kommer under uttaket til clutchen.

Edit,tenker på grunnen til at det forsvinner bremsevæske...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke clutchsylindrene som lekker da? Det er jo standardfeil på litt eldre bmw...enten slaven eller hovedsylinder.. Vil ofte ikke merke det på clutchen heller så lenge en fyller etter med væske før det kommer under uttaket til clutchen.

Edit,tenker på grunnen til at det forsvinner bremsevæske...:)

Det er kanskje en mulighet. Hvor står disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene står på venstresida av girkassa,og den andre står i nærheten av bremsekraftforsterkern,rett innom clutchpedalen. Mest sannsynlig slaven,altså den på girkassa,ellers hadde du sikkert merka at dørkteppet ble vått under clutchen om det er mye væske som forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene står på venstresida av girkassa,og den andre står i nærheten av bremsekraftforsterkern,rett innom clutchpedalen. Mest sannsynlig slaven,altså den på girkassa,ellers hadde du sikkert merka at dørkteppet ble vått under clutchen om det er mye væske som forsvinner.

Okey. Takk for tips.

Vet egentlig ikke hvor mye som forsvinner.

Min kjennskap til bilen begrenser seg til 2-3 runder rundt bygget jeg jobber i.

Har bare dratt konklusjoner om lekkasje på bremsene, med tanke på all bremsevæska jeg fikk med bilen :)

Men det virket ikke som det var bremsevæske på gulvet.

Hun som solgte bilen visste desverre ingenting om bilens tilstand, siden den hadde tilhørt hennes sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...