fast Dog Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Ble idag stoppet i 44km/h i 30 sone! Det som skjedde var at de tok måling av meg men så svingte jeg av en liten sidevei for de fikk stoppet meg! Fikk øyekontakt av han som sto me laseren men ante ikke han skulle ta meg! han bare stirret mens jeg kjørte forbi. Etter 5 min kom jeg ned i veien igjen og da vinket ham meg inn!(var å hentet noe småsaker). Da ville de gi meg et forenklet forelegg på 2900! Eg godtok ikke dette! Så hva skjer fremover? har eg noen sjans for å slippe unna? Er dette prikk på rullebladet osv??
Rabies Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Nei du slipper ikke unna. Nei, forenklet forelegg er ikke en dom og kommer dermed ikke på rullebladet.
BMW-Coupe Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Skulle ha blitt der du henta småsakene en stund til, hehe! Men men, kunne gått værre...kan trøste deg med det, er ikke akkurat vanskelig å bli lappløs i en 30 sone.
fast Dog Skrevet November 11, 2009 Forfatter Skrevet November 11, 2009 han sa siden jeg ikke godtok det der og da vil saken gå videre! Nå er jeg "mistenkt" i saken og dermed vil jeg får dette på rullebladet viss jeg taper saken.
Simpel Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Du kan vel få prikkbelastning registrert på førerkortet selv om det er bare forenklet forelegg?
Rabies Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Du kan vel få prikkbelastning registrert på førerkortet selv om det er bare forenklet forelegg? Selvfølgelig, men han spurte jo om det ble en prikk på rullebladet. Ikke førerkortet
fast Dog Skrevet November 11, 2009 Forfatter Skrevet November 11, 2009 Skulle ha blitt der du henta småsakene en stund til, hehe!Men men, kunne gått værre...kan trøste deg med det, er ikke akkurat vanskelig å bli lappløs i en 30 sone. Ja..men nå lurer jeg på om jeg dreit på draget viss jeg får dette på rullebladet da! Har ingenting fra før av så viss dette skal ødelegge det så er det surt! får viss 1 prikk på denne.
Simpel Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Nei, rullebladet trenger du ikke bekymre deg for før du står i en rettsal
Rabies Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 En slik liten trafikksak tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Eventuelle arb.givere etc. vil nok ikke ha noe problem med at du har kjørt 14 km over fartsgrensa Antageligvis prøvda han bare å skremme deg til å godta.
Tom K Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Hvis du IKKE godtar et forelegg så blir det automatisk rettsak av det, da vil du få en dom i rettsaken og denne vil komme på rullebladet ditt
fast Dog Skrevet November 11, 2009 Forfatter Skrevet November 11, 2009 Angre litt på denne avgjørelsen! er det mulig å bare få en boten nå i ettertid å bare bli ferdig me dette?
Tom K Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Ta en tur ned på politistasjonen og snakk med de, det går sikkert greit for du sparer politimannen for mye papirarbeid også
Dirty Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 du vil få et brev i posten der du kan godta eller ikke, bare vent på den du.
PenguiN- Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 OT. fikk forelegg på 4000,- fordi jeg godtok at JA jeg urinerte på offentligplass (fylla)...og satt 1 time i fylle arresten. Forstod det slik at dette fikk jeg på rullebladet??? at det jeg fikk var ett forelegg og DET kommer på rullebladet og ikke det samme som ett forenklet forelegg ?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå