Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg har en 525i e34 som jeg har lyst å ha sperre på er det noen som har erfaring med åssen det er å kjøre med sveisa sperre ? er det no problem ? eller burde man få tak i en org sperre .. å er det noen modeller som kommer med sperre som passe min bil ?

Skrevet
hei jeg har en 525i e34 som jeg har lyst å ha sperre på er det noen som har erfaring med åssen det er å kjøre med sveisa sperre ? er det no problem ? eller burde man få tak i en org sperre .. å er det noen modeller som kommer med sperre som passe min bil ?

Kjøp original sperre!! Bilen blir et H...... å kjøre på vinterstid med sveisa sperre..

Skrevet

Vil heller påstå at det er på sommern det blir et helvette å kjøre med sveisasperre, på vintern er det jo "bare" fint ettersom man får mer fremkommelighet og bilen blir veldig lett å sladde med. Den blir selvfølgelig veldig følsom på dette med å gå ut i sladd av seg selv i svingene når man bremser på girene eller gir for mye gass, men dette venner man seg nok til etterhvert.

På sommeren derimot er det ubrukelig, kjører man i byen og skal ta en litt knapp sving vil det innerste hjulet i svingen bli slept bortover asfalten og hoppe seg rundt svingen. For det første er det utrolig ubehagelig og for det andre så er det flaut å bli stirret på av alt og alle når de hører et dekk som kommer delvis låst gjennom svingen. Sist men ikke minst sliter det mer på foringer og dekk siden fronten på bilen i større grad enn med vanlig diffbrems blir tvunget fremover på grunn av at bakhjulene til enhver tid går like fort rundt.

Er en grunn til at differensialen ble oppfunnet så styr unna sveisasperre.. :)

Skrevet

har hatt dette på 3 av bilene mine, funker helt greit, jeg hadde ikke servo heller så ble litt tungt og lukeparkere men er du ikke helt pudding i armene så er det ikke noe stort problem. men det sliter på dekk, MYE! Og powerflex foringer burde du iallefall koste på deg om du skal gjøre det. ellers kan du snakke med kollevold elelr andre rally/motorsport firma`r og høre prisen på justerbar lamell sperre, 65%-90% funker veldig bra på e30 iallefall. Slapp da jeg ville det men funket bra i oslo`s trange gater:) og lite dekk slitasje

Skrevet

Sveisadiff er bare tull, kjøpte en bruksbil som var sveisesperre. Ubruklig. bakdekkene skur framdekkene. Om vinteren må du ligge brett i hver enkelt sving.. vist ikke går du rett frem, livsfarlig.. Og jeg snakker av erfaring.

Skrevet
Sveisadiff er bare tull, kjøpte en bruksbil som var sveisesperre. Ubruklig. bakdekkene skur framdekkene. Om vinteren må du ligge brett i hver enkelt sving.. vist ikke går du rett frem, livsfarlig.. Og jeg snakker av erfaring.

eni der ..men dæven ke skøy. hvis man har bra med motor om sommern

Skrevet

Sveisa sperre er bare gøy.

Vanligdags kjøring går helt som normalt. Alt koker ned til prioritering. Vil du kjøre fort beholder du åpen diff, vil du sladde sveiser du den, vil du gjøre begge må du kjøpe deg en diff brems.

Ikke bli skremt av folk som sier det er farlig og bare gjør det mener jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...