zvein Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 hei jeg har en 525i e34 som jeg har lyst å ha sperre på er det noen som har erfaring med åssen det er å kjøre med sveisa sperre ? er det no problem ? eller burde man få tak i en org sperre .. å er det noen modeller som kommer med sperre som passe min bil ?
bmwkizn Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 hei jeg har en 525i e34 som jeg har lyst å ha sperre på er det noen som har erfaring med åssen det er å kjøre med sveisa sperre ? er det no problem ? eller burde man få tak i en org sperre .. å er det noen modeller som kommer med sperre som passe min bil ? Kjøp original sperre!! Bilen blir et H...... å kjøre på vinterstid med sveisa sperre..
///MoePower Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Vil heller påstå at det er på sommern det blir et helvette å kjøre med sveisasperre, på vintern er det jo "bare" fint ettersom man får mer fremkommelighet og bilen blir veldig lett å sladde med. Den blir selvfølgelig veldig følsom på dette med å gå ut i sladd av seg selv i svingene når man bremser på girene eller gir for mye gass, men dette venner man seg nok til etterhvert. På sommeren derimot er det ubrukelig, kjører man i byen og skal ta en litt knapp sving vil det innerste hjulet i svingen bli slept bortover asfalten og hoppe seg rundt svingen. For det første er det utrolig ubehagelig og for det andre så er det flaut å bli stirret på av alt og alle når de hører et dekk som kommer delvis låst gjennom svingen. Sist men ikke minst sliter det mer på foringer og dekk siden fronten på bilen i større grad enn med vanlig diffbrems blir tvunget fremover på grunn av at bakhjulene til enhver tid går like fort rundt. Er en grunn til at differensialen ble oppfunnet så styr unna sveisasperre..
Trancma Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 har hatt dette på 3 av bilene mine, funker helt greit, jeg hadde ikke servo heller så ble litt tungt og lukeparkere men er du ikke helt pudding i armene så er det ikke noe stort problem. men det sliter på dekk, MYE! Og powerflex foringer burde du iallefall koste på deg om du skal gjøre det. ellers kan du snakke med kollevold elelr andre rally/motorsport firma`r og høre prisen på justerbar lamell sperre, 65%-90% funker veldig bra på e30 iallefall. Slapp da jeg ville det men funket bra i oslo`s trange gater:) og lite dekk slitasje
adrido Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Sveisadiff er bare tull, kjøpte en bruksbil som var sveisesperre. Ubruklig. bakdekkene skur framdekkene. Om vinteren må du ligge brett i hver enkelt sving.. vist ikke går du rett frem, livsfarlig.. Og jeg snakker av erfaring.
kbpE30 Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 Sveisadiff er bare tull, kjøpte en bruksbil som var sveisesperre. Ubruklig. bakdekkene skur framdekkene. Om vinteren må du ligge brett i hver enkelt sving.. vist ikke går du rett frem, livsfarlig.. Og jeg snakker av erfaring. eni der ..men dæven ke skøy. hvis man har bra med motor om sommern
NiklasJa Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 Sveisa sperre er bare gøy. Vanligdags kjøring går helt som normalt. Alt koker ned til prioritering. Vil du kjøre fort beholder du åpen diff, vil du sladde sveiser du den, vil du gjøre begge må du kjøpe deg en diff brems. Ikke bli skremt av folk som sier det er farlig og bare gjør det mener jeg
zvein Skrevet November 14, 2009 Forfatter Skrevet November 14, 2009 noen som veit ca pris på diff brems / sperre? takk for gode svar . tror det blir å skaffe seg en sperre ikke sveise
Turbo-Tommy Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 Jeg betalte vel 2500 for en 3.73 brems til min, som fungerer helt utmerket.
Lars89 Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Diffbremser ligger normalt fra 2-5K avhengig av stand, utveksling osv
zvein Skrevet November 15, 2009 Forfatter Skrevet November 15, 2009 det er ikke så gal pris men hvor får man kjøpt det hen da ?
Bimmerlars Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Her på bimmers. Evnt. innmat fra GS, koed, quaife osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå