E34ertingen Skrevet November 11, 2009 Share Skrevet November 11, 2009 Etter å ha vært oppe i høye hastigheter med tds'n fikk jeg en hard knakkelyd i motoren. Det dreier seg om en tur opp til 200 og ned igjen med en gang. Vet jo at ikke det er helt sunt, men mener jo at den skulle tåle såppas egentlig:P Tenkte først løftere og kam. Det hjalp ikke. Skifta til slutt hele toppen pga sprekk. Ingen forandring på lyden. Har testa alle dyser, ingen som stikker seg ut på noe vis der. Har fått noen til å lytte på dieselpumpa. Dem garanterer at det ikke har noe med den å gjøre, trodde heller det var noe lengre ned i motoren. Har ingen problemer med motoren ellers da det gjelder ytelser, røyk, starting eller forbruk av diesel, vann eller olje. Har nylig fått tips om krysspinnebolt/skjørtebank... Høres det sannsynlig ut?? Km. stand på bilen er 193000km. Det er ihvertfall det det står på teller'n:P Håper på tilbakemeldinger!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet November 12, 2009 Share Skrevet November 12, 2009 kan være skjørtebank ja, ikke noe problem å kjøre den motoren hårdt, bare den er gjennemvarm føre, hvis motor er kald gjør du kun det 3 -4 ganger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E34ertingen Skrevet November 12, 2009 Forfatter Share Skrevet November 12, 2009 Jada, motoren var god og varm. Hadde kjørt noen timer før jeg dro på så mye. Var da jeg stoppet på en bensinstasjon like etterpå jeg hørte knakkinga hadde kommi. Er dette noe som pleier å kunne skje med disse motorene? har hørt om en tilfelle til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet September 2, 2010 Share Skrevet September 2, 2010 Dette er ikke et vanlig problem på M51 motoren nei men lurer nå på om ikke den motoren har gått litt lengre en 193k da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå