Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det der er billig hvis motoren er i bra stand. Bare girkassen er verdt 15.000 kr +.

Jeg kan få tak i originalt motorledningssett. Både med og uten innsprøytningsrails.

Min tuner har fått skaffet seg en hjerne hvor alle sperrene er fjernet. Han skal sette en M5V8 inn i en E30. Men det er sikkert mulighet for ham å fikse en slik hjernet til andre også.

Eirik.

Skrevet

Starte er en ting, men å få den til ikke å gå i nød er noe helt annet.

Da har han kompisen din helt jævla peil, om han greier å knekke de org ecuene.

Da greier han vel det med E46 M3 også da?

Billig motor detta ja.

Funker fint de motorene med datasprut og vanos blokk.

Skrevet

Min tuningmann sender hjernene videre til en spesialist for EWS fjerning. Han fortalte meg at det var omfattende ting som var gjort med M5 hjernen. Da er det sikkert mulig å gjøre noe tilsvarende med E46M3 hjerner.

Skal snakke med ham og høre om han har kjørt med den modifiserte hjernen. Han skal bruke den i en E30. Og vet enda ikke om han er ferdig med ombyggingen.

Og må nok en gang si at dette kjøpet må være et kupp. Ligger normalt over 50.000 kr for M5 motor og kasse.

Skrevet

Hadde vært kjekt å vite med sikkerhet dette ang hjernen ja.

og hva en slik operasjon evt koster.

Om det er mange tusen kroner det er snakk om,er det vel bedre å bruke pengene på en "datasprut"

Skrevet

Hvordan er det med historikken på motoren? Tenker på svakheten på de første årgangene. Rådelagre. Er de byttet? Gikk den fint når den ble tatt ut?

Mvh

Rune

Skrevet

gromme motorer dette her da når man først får det til å gå. Limmet benka 397 bakhjulshester med M5 V8 og datasprut vel? Og han kjørte med vanos block off. Det går BRA i en E30 for å si det sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...