thomasdyb Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 Var på en Bmw forhandler igår, de sa siden bilen min var en 96 modell kunne ikke de lage en ny nøkkel som fungerte både til å låse opp, og starte. Grunnen var noe med sensorer eller noe sånt i nøkkel etter 95 modell(og oppover) ? Noen som har peiling? Har en e36, 96 mod med bare en nøkkel! Eneste forhandleren kunne gjøre var å lage en som kunne bli brukt bare til låsene, men ikke starteren! Er dette sant? Noen tiltak?
sveinis Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 Jeg hadde akkurat samme bilen som deg, og reiste på Bavaria og bestilte en ekstra nøkkel der. Da kunne jeg velge om det skulle være en nøkkel kun til tenning og dørlåser (valet-nøkkel), eller en hovednøkkel til alt på bilen. Kosta vel 7-800 kroner. Det sitter en liten brikke i plasthuset på nøkkelen som deaktiverer starsperra. Derfor må ny nøkkel sendes fra BMW. Edit: jeg hadde riktignok en 1996 318it og ikke is, men vil tro det er samme opplegget. Uansett, skal være en smal sak for BMW-forhandleren dette
thomasdyb Skrevet November 12, 2009 Forfatter Skrevet November 12, 2009 Jeg hadde akkurat samme bilen som deg, og reiste på Bavaria og bestilte en ekstra nøkkel der. Da kunne jeg velge om det skulle være en nøkkel kun til tenning og dørlåser (valet-nøkkel), eller en hovednøkkel til alt på bilen. Kosta vel 7-800 kroner. Det sitter en liten brikke i plasthuset på nøkkelen som deaktiverer starsperra. Derfor må ny nøkkel sendes fra BMW.Edit: jeg hadde riktignok en 1996 318it og ikke is, men vil tro det er samme opplegget. Uansett, skal være en smal sak for BMW-forhandleren dette takk sveinis men er faktisk ikke villig til å betale 8tusen for en nøkkel:o da satser jeg heller på at jeg ikke mister den! men hvis jeg mister den, skulle jo nesten trodd det var billigere å skifte tenningslåsen! å kanskje ha en kopi av dørlåsene osv.. men det koster faktisk 1800 på Brages i Ålesund for å gjør. forstår ikke det helt, mopednøkkel kostet 80 kr for kopiering.. men forstår ikke helt det med sensorene... knappene på nøkkelen min fungerer ikke, slik lås opp osv.. så jeg må låse den manuelt (er sentrallås selfølgelig).. så hvis det er den sensoren du mener, kanskje det er mulig å kopiere en nøkkel? takk for svar
Superbeetle Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 Var på en Bmw forhandler igår, de sa siden bilen min var en 96 modell kunne ikke de lage en ny nøkkel som fungerte både til å låse opp, og starte. Grunnen var noe med sensorer eller noe sånt i nøkkel etter 95 modell(og oppover) ? Noen som har peiling? Har en e36, 96 mod med bare en nøkkel! Eneste forhandleren kunne gjøre var å lage en som kunne bli brukt bare til låsene, men ikke starteren! Er dette sant? Noen tiltak? Det er iallefall bare tull! De mener nok at de ikke kan lage en nøkkel pga startssperren. men de kan bestille en nøkkel til bilen! Dette gjorde jeg til min 96modell. Kostet rundt 500kr, trengte kopi av førerkort og vognkort..
tovik Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 takk sveinis men er faktisk ikke villig til å betale 8tusen for en nøkkel:o da satser jeg heller på at jeg ikke mister den! men hvis jeg mister den, skulle jo nesten trodd det var billigere å skifte tenningslåsen! å kanskje ha en kopi av dørlåsene osv.. men det koster faktisk 1800 på Brages i Ålesund for å gjør. forstår ikke det helt, mopednøkkel kostet 80 kr for kopiering.. men forstår ikke helt det med sensorene... knappene på nøkkelen min fungerer ikke, slik lås opp osv.. så jeg må låse den manuelt (er sentrallås selfølgelig).. så hvis det er den sensoren du mener, kanskje det er mulig å kopiere en nøkkel? takk for svar vet ikke helt hvor du har fått prisen på 8000 fra, men jeg betalte, som sveinis sier, ca 800,- for ny nøkkel. Den såkalte sensoren i nøkkeln er vel for og deaktivere startsperren.
thomasdyb Skrevet November 12, 2009 Forfatter Skrevet November 12, 2009 oj shit las feil, sikker på det sto 7000-8000 kr;o haha sorry.. ja okey, men er det så dyrt for en sensor da? Superbeetle: tror jeg må ta meg en tur opp igjen på en bilforetning.. de sa de måtte sende inn til bmw, men det kostet 1800, og det var bare for nøkkel til LÅS.. merkelig..
sveinis Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 Åpner du nøkkelen din, ser du at det sitter en liten "chip" inni der, det er denne BMW må lage til deg. I teorien går det jo an å la en nøkkelsmed file til en kopinøkkel til deg, og så kan du sikkert bestille kun "chippen" hos BMW, men vet ikke om de er villige til det...
thomasdyb Skrevet November 12, 2009 Forfatter Skrevet November 12, 2009 ahh okey.. skal se hva jeg får til jeg.. men HVIS jeg bestiller både chip og nøkkel hos BMW, vil det koste rundt 700-800 kr ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå