jonr- Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 hei! jeg har en e28 518i som jeg skal kose meg med på vinteren. Jge regner med at jeg er nødt til å sveise sperre?? Hva er baksidene ved å sveise sperre, kontra å kjøpe annen sperre, eller la være. ? og ca hvor lang tid tar det å sveise sperre? hva utstyr trengs? hva gjøres? håper på svar.
andyE30 Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 hei! jeg har en e28 518i som jeg skal kose meg med på vinteren.Jge regner med at jeg er nødt til å sveise sperre?? Hva er baksidene ved å sveise sperre, kontra å kjøpe annen sperre, eller la være. ? og ca hvor lang tid tar det å sveise sperre? hva utstyr trengs? hva gjøres? håper på svar. trenger da ikke sperre på vintern, da blir du å gli rett fram i svinga om ikke baken slipper. hjula går jo 100% like fort hele tia da. eni i at det er morro;) men jeg ville fått meg en brukt diff med brems eller kjøpe diff brems. du trenger bare plokke ned diff og et pinne sveis får å lage sperre, meget enkelt, men ikke noe gøy når man skal kjøre vanli sving på is:p men får all del, du må bare prøve, all erfaring er erfaring;) da vet du jo hvordan bilen oppfører seg
toomas Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 Ja sperre er jo dust og vintern. kjempe teit og dra på begge hjula når man skal opp en bakke som er glatt, og i hvertfall dust og ha kontroll på baken på bilen når man sladder. eller ikke er jo på vintern det er fint med sperre.. går ikke rett frem i svinga heller. har kjært 3 sesonger med sperre på vinern jeg og det er genialt men om du ikke liker og ligge breit burde du droppe sperra det er jeg enig i.
a_hansen Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 du trenger ikke sperre på 518 om vinteren. har hatt det utrolig gøy med min 518 på vinter føre uten sperre. men man har jo mye mer kontroll me sperre,men da vil j ikke anbefale esab sperre på vinteren.hehe
janerik171187 Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 hei! jeg har en e28 518i som jeg skal kose meg med på vinteren.Jeg regner med at jeg er nødt til å sveise sperre?? Hva er baksidene ved å sveise sperre, kontra å kjøpe annen sperre, eller la være. ? og ca hvor lang tid tar det å sveise sperre? hva utstyr trengs? hva gjøres? håper på svar. kommer langt uten sperre og, har e28 518 jeg å, snødde en 7cm snø her igår, hadde det dritmorro jeg uten sperre og, drar begge hjula alikevell. selv opp en ganske bratt bakke jeg slet litt (inn i hagen til en kompis den er fæl samme hva man kjører)så spant den seg opp på begge hjula i lav fart. er vell egentlig ingen fordeler med sveisa sperre annet enn fin å leke med beste er nok å kjøpe sperre (brems da), er jo bare å selge den løst etterpå evnt men vanlig åpen diff fungerer fett på vinteren det og. men om du skal sveise så trenger du ny olje til diffen og et sveiseapparat, og verktøy da seff.
jonr- Skrevet November 14, 2009 Forfatter Skrevet November 14, 2009 ok. kjempe bra svar!! woaw Men til dere som har/hatt e28 518i selv. Jeg trenger ikke gjøre noe med sperra altså... ? Går egentlig god for det du sier, andreas Men greit med litt mer tilbakemeld. (er bare øørlitt i tvil fordi: jeg prøvde å ta piruett med bilen på jord/grus, men da spant den KUN på et hjul.. Drit kjedelig piruett. Kan ikke kalles piruett engang ) men da var det langt mer friksjon enn det vil være med snø som underlag. Sikkert annerledes på snø. har ikke fått prøvd bilen enda... det er snø her, men førerkort er det ikke.
andyE30 Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 ok. kjempe bra svar!! woaw Men til dere som har/hatt e28 518i selv. Jeg trenger ikke gjøre noe med sperra altså... ? Går egentlig god for det du sier, andreas Men greit med litt mer tilbakemeld. (er bare øørlitt i tvil fordi: jeg prøvde å ta piruett med bilen på jord/grus, men da spant den KUN på et hjul.. Drit kjedelig piruett. Kan ikke kalles piruett engang ) men da var det langt mer friksjon enn det vil være med snø som underlag. Sikkert annerledes på snø. har ikke fått prøvd bilen enda... det er snø her, men førerkort er det ikke. hehe, er litt anderledes på grus:p men er jo best med diff brems, ikke så vanskeli få tak i, tror diesel utgavene har noe org sperre? vis jeg ikke tar helt feil, kansje noen andre kan fortelle deg det:) men jeg kjører med brems selv og syns det er morro, blir litt slapt uten som du sier;)
320it Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 det er jo greit med sveisa diff, om bilen bare brukes til herjing. men om du skal bruke bilen til daglig, kjøre langtur osv så tror jeg det bli veldig slitsomt å måtte ligge brei i hver sving...
OLEZZ Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 Bare vent til du får prøvd den på snø. Du får hatt det like morro fordet. Jeg hadde e28 på vintern i fjor, og e30 i år. Begge er uten sperre og det er helt herlig å sladde med. Er bare viktig at du har nokså likt mønster bak. Prøvd e30 med sveisa sperre og det er jo rett og slett forjævlig. Det bråker hele tia, og det sliter MYE dekk.
Torgis Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 Jeg har en e28 518i med sveisa sperre som jeg bruker på vinteren til leking. Kjørte en sessong uten og det var ikke noe serlig syns jeg, så da sveiset jeg og da har jeg en del bedre feste og får mere fart pluss at det er helt herlig å kontrolere. Men det er vel egentlig en smak sak trur jeg.
Bimmerlars Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 Jeg har kjørt E28 518 to vintre igjennom. Første vinteren med åpen diff og den andre med sveisa. Kan ikke sammenlignes. Slipper irritasjonen ved at bilen er så lite forutsigbar. Med sperre vet du hva som skjer hver gang. Det er ikke noe problem og kjøre den vanlig heller. Bare tull at den går rett frem i svinger og at du må sladde hele tida. Bare tull.
Kristian H. Foss Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 Ville ikke sveiset diffen på bilen min om jeg ikke hadde en åpen diff i reserve. Ville heller ha kosta på f.eks en aussielocker enn å sveise diffen. Har også prøvd/kjørt samme e30 som Olezz nevnte med sveiset sperre og det er ikke digg å kjøre med i det hele tatt etter min mening. Jeg skiftet dekk på felg for kompisen min 3 ganger i løpet av vinteren. Stort dekkforbruk, høyfrekvent uling fra diffen hele tiden, og understyring av en annen verden.
Sjøbuse Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Aussielocker ? http://www.lmgtfy.com/?q=Aussie+locker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå