Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ville heller surra inn grenrøret i bandasje jeg da, det ser mye tøffere ut.. :)

Å hei! Den er det forskjellige meninger om ;)

• Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

har ikke fått montert mitt enda :(

venter på rådelager å veivlager til motoren jeg skal ha det på.

blir trimkam å høykomp stempler, gleder meg til å montere... :)

Skrevet
Ville heller surra inn grenrøret i bandasje jeg da, det ser mye tøffere ut.. :)

Å hei! Den er det forskjellige meninger om ;)

det er jo ikke spesielt bare for å holde varmen inne i røret du "surrer" røret, det har også en effekt økende funksjon. wraper du manifold/grenerør må du ogsåskifte dyser (hvis) du kjører med forgasser. eller små justere elektronikken hvis innsprut. så å wrape oljefilteret har lite for seg. der må det lages en skille veg for å få luft i mellom.eller flyttet det vekk i fra sin org. posisjon.

Skrevet
Er de to sluttrøra på selve grenrøra, ene røret tar borti veggen og andre røret vil ikke på "2x" rørene..Vinkelen blir feil.. Vanskelig å forklare, men du ser det lett ;)

Hadde akkurat samme problem på mitt. Som er prikk likt det MV har. Bare kjøpt fra et annet sted :wink:

Men du fikk det på til slutt? :lol:

Ja, etter litt om og men så. Stress og få dytta de røra langt nok inn også. Måtte bøye et rør som går til oljekjøler også.

Skrevet

Stress og få dytta de røra langt nok inn også.

Det sliter jeg også med! Rett og slett umilig om du ikke har bukk jo! :) Du tok ikke noen bilder av løsninga di?

Skrevet

Nei, Tok ingen bilder.. Hadde ikke noe kamera da heller.

Vel, Første gangen så monterte skrudde jeg selve grenrørene fast. Og prøvde deretter og dytte X-pipen på, men dette var klin umulig. Så da demonterte jeg bakerste grenrør og borret opp bolt hullene litt slik at jeg kunne justere litt. og lot det være litt slark i begge grenrør. Krabbet da under bilen igjen for og få på x-pipe, fikk lirka den litt på, så da var det bare og begynne og banke med planke og hammer! Så strammet jeg grenrørene.

Men du har sikkert merket at det er ganske dårlig klaring til veggen? ligger mer eller mindre inntil den varmeskjoldet, derfor jeg slarket litt for og få det lettere på.. Smurte litt olje inn i x-pipe og utapå grenrørene for og få det til og gli litt bedre. Vet ikke hvor mye det hjalp men du kan jo prøve, eventuelt slipe litt av inni x-pipe og kanten av grenrørene. Kommer jeg til og gjøre neste gang jeg tar den av ;)

Kan ta dette på PM slik at vi ikke fyller opp hele salgstråden :wink:

Skrevet
Nei, Tok ingen bilder.. Hadde ikke noe kamera da heller.

Vel, Første gangen så monterte skrudde jeg selve grenrørene fast. Og prøvde deretter og dytte X-pipen på, men dette var klin umulig. Så da demonterte jeg bakerste grenrør og borret opp bolt hullene litt slik at jeg kunne justere litt. og lot det være litt slark i begge grenrør. Krabbet da under bilen igjen for og få på x-pipe, fikk lirka den litt på, så da var det bare og begynne og banke med planke og hammer! Så strammet jeg grenrørene.

Men du har sikkert merket at det er ganske dårlig klaring til veggen? ligger mer eller mindre inntil den varmeskjoldet, derfor jeg slarket litt for og få det lettere på.. Smurte litt olje inn i x-pipe og utapå grenrørene for og få det til og gli litt bedre. Vet ikke hvor mye det hjalp men du kan jo prøve, eventuelt slipe litt av inni x-pipe og kanten av grenrørene. Kommer jeg til og gjøre neste gang jeg tar den av ;)

Kan ta dette på PM slik at vi ikke fyller opp hele salgstråden :wink:

greit å få det med i tråden da det er flere som sliter med det samme..

Skrevet

Ja, hadde satt pris på om dere kunne tatt det i denne tråden! Skal igang med denne operasjonen nå til helga selv og har så å si null peiling/erfaring med slikt, så er veldig kjekt å høre hvordan dere gjør det, litt tips osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...