Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de to sluttrøra på selve grenrøra, ene røret tar borti veggen og andre røret vil ikke på "2x" rørene..Vinkelen blir feil.. Vanskelig å forklare, men du ser det lett ;)

• Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Er de to sluttrøra på selve grenrøra, ene røret tar borti veggen og andre røret vil ikke på "2x" rørene..Vinkelen blir feil.. Vanskelig å forklare, men du ser det lett ;)

Enkelt å ordne?

Skrevet

Venter på eksospakninger, nye muttere osv. Men blir vel montering snart. Det jeg har lagt merke til ihvertfall på mitt grenrør, er at flensene på syl 1-3 sitter litt for tett, må finne på noe der. Enten lage større hull eller bøye rørene. I tillegg synes jeg flensene var litt dårlig tilpasset rørene, husker vi fikk se bilder av dette tidligere og da så det veldig bra ut, men på mitt grenrør er det rett og slett ganske dårlig. Men for all del, er grenrør til 900 kr så hadde ikke forventet noe Sebring/Alpina/Hartge kvalitet akkurat.

Skrevet
Venter på eksospakninger, nye muttere osv. Men blir vel montering snart. Det jeg har lagt merke til ihvertfall på mitt grenrør, er at flensene på syl 1-3 sitter litt for tett, må finne på noe der. Enten lage større hull eller bøye rørene. I tillegg synes jeg flensene var litt dårlig tilpasset rørene.

Så dette grenrøret er forskjellig fra enkelt til enkelt?

Har du prøvd grenrøret på blokka?

Skrevet

Blir vell skruing på meg på mandag, har ikke annledninge før den tid desverre :S Blir nok bare prøvd på for å sjekke hvor mye som må modifiseres og evt. hva jeg trenger for det..

Du/dere som har montert, kappa dere bort flensen på midtpotta, og stakk røret inni? Må sveis til?

• 3 weeks later...
Skrevet

Har montert mitt i dag, måtte bøye det litt fra hverandre det ene for og få det inn på blokka, men det var lett.... :) eller passet det bra,,,,

Noen som har erfaring med grenrør på e30 siden det blir liggende 2cm fra oljefilteret?? noe enn må gjøre med det?? Verkstmesteren fikk jo angst når han så at det lå så nært å mente det ikke var helt bra??!!

Skrevet
Har montert mitt i dag, måtte bøye det litt fra hverandre det ene for og få det inn på blokka, men det var lett.... :) eller passet det bra,,,,

Noen som har erfaring med grenrør på e30 siden det blir liggende 2cm fra oljefilteret?? noe enn må gjøre med det?? Verkstmesteren fikk jo angst når han så at det lå så nært å mente det ikke var helt bra??!!

Monterte du på cat eller lyddemperen? Starta opp?

Skrevet

Hadde akkurat samme problem på mitt. Som er prikk likt det MV har. Bare kjøpt fra et annet sted :wink:

Skrevet

Hadde akkurat samme problem på mitt. Som er prikk likt det MV har. Bare kjøpt fra et annet sted :wink:

Men du fikk det på til slutt? :lol:

Skrevet

Mine passa iallefall på toppen, har ikke montert noe videre enda..

Samma greia med oljefilteret på min, men det går vell bra? Oljen tåler vell varme.. ?

Skrevet

Olje tåler ganske høy varme, men jeg hadde i alle falle bare tatt å surret inn oljefilteret inn i eksosbandasje for sikkerhetsskyld. Kan jo være innmaten blir litt sprø av å bli så varm, så kanskje det går i oppløsning tidligere, på samme måte som om du bruke motorvarmer i oljesumpen så blir bunnpakningen sprø og går i oppløsning, for deretter å piple olje. Bare en tanke, bedre å være på den sikre siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...