Gå til innhold

Går det ann å sjekke juks på km e39/åsdsen teste automatkass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal se på en e39 og lurte da på om det er noen triks for å se om bilen har juksa med km standen?

Er det en måte å teste om automatkassa er helt frisk, er det en svakhet på disse bilene? er snakk om en 523

Takk for hjelpa!

Skrevet
med et skikkelig diagnoseapparat kan man lese av km stand på instrumentet og hjernen. Disse skal jo være tilnærmet 100% like

Og med ett skikkelig jukseapparat stiller du vel på begge?

Har hørt noe om ett rødt lys som skal lyse i kombiinstrumenet hvis km er tullet med.Men det gjorde ikke det på en kompis av meg sin.

Så kan vel ikke gi deg noe tips.

Ang automatkassa kan du merke etter rykkinger som kommer ved giring.Skal jo ikke være nappete men fine overføringer hvis du skjønner tegninga.

Skrevet

Hvis en amatør har stilt tilbake km. så kan han ha stilt bare i instrumentpanelet. Da vil det dukke opp en liten rød dott vedsiden av km.standen.

Men hvis han som har skrudd km. kan sakene sine har han justert både instrumentpanelet og lysmodulen slik at de "passer overens", så da vil det ikke gå ann å oppdage det.

Skrevet

vet ikke helt om de gjør det samme på alle naf steder.. men på min kobla de på seg på 21 pin diagnose kontakt i motorom og leste ut fra LCM og hjernen.. de matcha.. men han sa også at det ikke var noen garanti for at km var stilt tilbake pga det er alltids en lurifaks som kan sakene sine :)

Skrevet

Kan de ikke lese av km. stand på nøkkelen på BMW verkstedet?

Ble fortalt det en gang av mitt lokale verksted!

Skrevet
Kan de ikke lese av km. stand på nøkkelen på BMW verkstedet?

Ble fortalt det en gang av mitt lokale verksted!

Dette stemmer, men gjelder vel bare for biler som er produsert i 1999 eller senere.

For øvrig kan jo slitasjen på bilen gi indikasjoner på om km-standen er korrekt. Hvor slitt lakken og interiøret er (særlig pedaler, ratt, dørsider, etc.) antyder som regel noe om hvor langt bilen kan ha gått, og i alle tilfeller hvordan den er blitt behandlet av tidligere eier(e).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...