Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det kommer vel ann på situasjonen det. Nevnte jo tidligere i tråden det med tanta mi som måtte komme seg til sykehuset med sønnen sin i en helvetes fart midt på natta.

Hadde hun ringt og ventet på ambulanse hadde han dødd.

Hadde det stått om livet til dattera mi eller annen familie/venner og jeg ville kjøre i 200km/t så skulle jeg med glede kjørt forbi både ambulanse, brannvesen og onkel.

Men å gjøre det på pur faen skal jeg være enig i at er idiotisk.

Ja?

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg stilte meg bare litt spørrende til hva du ville frem til med det innlegget, for det kune virke som du skrev det bare for å kverulere.

Jeg håper og tror at alle kan forstå hvorfor tanta di gjorde som hu gjorde, men det er ikke den episoden denne tråden handler om. Derfor er det heller ikke den episoden jeg mente når jeg sa det var idioti å kjøre forbi et utrykningskjøretøy på utrykning.

Tror du ikke jeg hadde gjort det samme hvis det stod om liv?

Nettopp.. Hvis du tenker etter litt så tror også jeg at du skjønte hva jeg mente med det jeg skrev.

Skrevet
Jeg må desverre skuffer en del forumbrukere her...

Om ryktene som går her i bygda er sanne, så ble faktisk ambulansen forbikjørt av en BMW E46 Touring. Vet hvem karen er, og det er ikke noe unormal kjøring for hans del dette her... -.-

Ikke spesielt overraskende dessverre. Får håpe han leser her inne og innser hvor mange som syns han er en idiot.

Hadde han hatt "legitim" grunn (f.eks. medisinsk) for å kjøre forbi i full fart til sykehuset, så hadde nok det vært kjent allerede...

Skrevet

Hadde han hatt "legitim" grunn (f.eks. medisinsk) for å kjøre forbi i full fart til sykehuset, så hadde nok det vært kjent allerede...

Grunnen til forbikjøringen er nok at personen som døde her forrige helg var en venn av denne sjoføren. Lurt er det jo uansett ikke, men for all del, kan godt hende jeg hadde reagert på samme måte om det var noen jeg kjente godt i den ulykken...

Skrevet
jeg kjøpte BMW'n i Kvinesdal, fra Feda..hehe, et stykk godt brukt e30.

"Den gule? Kjenner til den ja, godt brukt stemmer ;-)"

si meg.. det var ikke tilfeldigvis en 4 dørs 318i med sorte baklykter og M3 vinge med flapp..? :roll:

Skrevet
si meg.. det var ikke tilfeldigvis en 4 dørs 318i med sorte baklykter og M3 vinge med flapp..? :roll:

Nei, den han har kjøpt var nok en sliten e30 324td 4dørs.

Den røykla hele streeten i sentrum de siste gangene jeg så den.

Ikke med blårøyk, men med sort feit dieselrøyk :lol:

Skrevet

Panikk eller ei, tror virkelig ikke han tenkte over hva han gjorde da han gjorde det.

Som sagt tidligere i tråden så er ikke dette unormal kjøring av denne personen.

Kjente selv godt han som omkom i ulykken, og jeg hadde ikke engang tenkt tanken på og komme før ambulansen til DET kræsjet. Hvilken glede kan noen ha av og se en kamerat bli skrelt ut av bilen og bært bort på en båre??????

Skjønner virkelig ikke hva som har surret (eller ikke surret) i hodet på den som gjorde dette....

M.v.h. irritert kvindøl.

Skrevet

Dette kommer da virkelig helt ann på situasjon og sted og hastigheter..

Jeg som MANGE andre ligger somregel med marsjfart på 130-140 i 100 sonen på E6 når det er lite trafikk... og dette er på ingen måte dramatisk, men har flere ganger blitt "forsinket" fordi ett utrykningskjøretøy har kommet ut foran meg ved ett påkjøringsfelt, med blålys på. I de fleste tilfeller da så legger jeg meg bak og svært ofte ligger de ikke raskere enn 120.. Dette er overhode ikke "så fort som mulig uten å sette vårt og andres liv i fare"... eller, alt er jo relativt, bare ved å ha en bil i bevegelse så setter man sitt eget / andres liv i fare.. (men men).. Det er mulig dette er max av hva som er forsvarlig i en tungt utstyrt kassebil, men i en bil designet for vesentlig høyere hastigheter, og en vei minst på høyde med de som er satt opp med fri fart i ett visst annet land, så finnes det ikke farlig, dramatisk, idiotisk eller noe annet..

Og ja, enkelte ganger har jeg passert.. og noen ganger har jeg sett at vi kommer ut mer eller mindre side om side ved påkjøringen, og da gasser jeg heller litt ekstra for å komme først, for å legge meg i marsjfart igjen og rolig forsiktig og udramatisk gli fra...

I dette tilfellet: Hvilken hastighet hadde ambulansen? Og hvilken fart hadde EGENTLIG bilen som kjørte forbi? Gasset han kanskje på litt ekstra for å komme raskt forbi på en av få oversiktlige strekker, og ambulansen kjørte med drøyt stor margin, og vedkommende som skrevet tidligere her kjennte noen i ulykkesbilen?

og hvem har sagt hva?

Sjåfør: De passerte oss under utrykning i høy hastighet.

Avis: kan dere si hvor raskt det kan ha vært?

Sjåfør: Nei, det er vanskelig å si, men vi lå i utrykning

Avis: Kan det ha vært 150?

Sjåfør: ikke godt å si, kanskje.

Avis: Kan det ha vært så mye som 170?

Sjåfør: Det vil jeg ikke tro, men det er som sagt mulig, vanskelig å beregne

Forside: PASSERTE AMBULANSE I 170KM/t!!

Satt litt på spissen. For det er ikke så helt unormalt. Det vet jo alle som har "vært i avisen".. ikke lett å kjenne igjen det som man vistnok har sagt..

Skrevet

Tingen er vel heller den at en ambulanse under utrykning antakeligvis setter pris på litt medforståelse fra andre trafikanter i Ferarri, Veyron etc.(samme faen hva slags bil du kjører vel??) ettersom de mest sannsynlig er stressa og har nok av ting å tenke på fra før I TILLEGG til å kanskje ha en hardt skadd- eller i verste fall døende pasient ombord bak i bilen.

Selv om du ikke nødvendigvis er en fysisk hindring eller fare så skaper man likevel forstyrrelse ved å kjøre forbi.

Det er vel ikke sååå hardt å vise litt forståelse og respekt for mannskapet i ambulansen, som kanskje kjører ut for å hjelpe nettopp deg neste gang?

Piis :)

Skrevet

Ser det er noen her inne som faktisk kjører ambulanse,lurer nemlig på 1 ting.

Når dere har blålys på,er fjernlysa på bilen koblet isammen med desse i en slags intervall eller? Har opplevd mangen ganger(i mørkret) at eg kommer imot en ambulanse som ligger et stykke bak noen biler,og der kommer fjernlysa på gang på gang.

Dette er noe som er selvsagt blender deg og gjør til at du ikke ser en dritt noen sekunder,er det meningen å skaffe seg "ekstra jobb" med denne prosedyren i form av flere ulykker?!?

Når det kommer biler imot ambulansen,som igjen ligger bak andre biler sier det jo seg sjøl at det er nyttesløst å blinke og herje på med foranliggende,og dermed møtende trafikk pga null plass å kjøre ut eller slippe forbi!

Hva er poenget med dette? :roll:

Skrevet

Støtter Torek her, kan ikke være så vanskelig å vise litt hensyn for de som har denne jobben. Kanskje er det årsaker til at hastigheten ikke er så høy selv om man kjører blått. Det er garantert nok å tenke på i en ambulanse.

Jeg synes da stakkarene vertfall bør slippe å uroe seg for om folk skal komme bakifra. Ren idioti hvis det ikke gjelder liv og død på personer i din egen bil.

Skrevet

Blir nesten som de som ligger konstant i venstre fil i max 10km over grensa det, og ikke har en eneste tanke om at det kommer noen bakfra.. for "jeg kjører jo over grensa, ingen har behov for å kjøre fortere enn meg.. "

Misforstå meg rett, man skal ikke være til hinder / forstyrrelse eller fare for noe som helst med blålys, men det er da grenser for hvor fortstyrrende det er å bli passert på en slette eller motorvei..

Skrevet

Forsvarer heller ikke kjøringen som ble gjort her, da jeg skjønner at det ofte kan være grisekjøring på den mannen..

Er mer en refleksjon til alle sitter her å synes det å passere en bil med blålys på er så forferdelig. Det BEHØVER ikke være det.. mange andre jeg passerer som kjører like fort som babubilene ofte gjør, og som i tillegg ikke har opplæringen, og det har gått bra hver gang ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...