Andreasnicolai Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Da har jeg startet opp et enkeltmannsforetak fremfor å være student, så hvis noen har behov for kontor- eller lagerrekvisita så ta kontakt! Har vært litt trangt med pengene i starten, men ser ut til at det løsner litt nå. Investerte nylig i et par Hella lykter som har gjort min ferd på norske veier mye sikrere. Pluss at de gjorde seg ganske godt på bilen sånn estetisk sett. Bestemte meg for å lage en tråd her for å ha en oversikt, og kansje få et godt tips eller to. Ivertfall, litt om bilen: År: 1996 Type: e39 523i Km: 226000 Har nylig innstalert Gateway 100 iPod kit, kommer med et par bilder ikveld.
Andreasnicolai Skrevet November 23, 2009 Forfatter Skrevet November 23, 2009 Da har jeg endelig fått girkule med lys fra KOED. Hadde en alu girkule med skinn fra GS, men var ikke fornøyd med kvaliteten. Så reklamerte. Når jeg først fikk se på girkula ble jeg litt skeptisk, den var jo alt for tykk i forhold til girstanga. Altså at den bygde ut for mye. Men det var med to ringer som sørget for at skinnbelgen ble kant i kant med girkula- genialt. Dog det var et sant helvette å få på de to ringene som skulle holde på plass skinnet. Ble en del klipping, banning og justering med tapet kniv. Under denne delikate operasjonen som foregikk ute på parkeringsplassen her jeg bor så hører jeg det smeller bak meg. Ser ut, og da ser jeg en bmw e36 som hadde rygget inni en søppel container. Var en tydelig stresset blondine som kvelte motoren et par ganger før hun kom seg videre- kjipt tenkte jeg. Etter jeg fikk montert de ringene, ble det å gi seg løs på demontering av alt som var rundt girspaken da jeg måtte koble meg på strømmen til askebegeret. Ble en del turer opp til leiligheten å sjekke div DIY på nette om fjerning av interiør, men gikk til slutt! Her blir den siste finjustering gjort. Etter å ha klippet og snurret ledninger som en helt kunne jeg nyte resultatet. Utrolig god girkule. Veldig maskulin og robust da den bygger ut mer en de to tidligere girkulene jeg har hatt. Her er også et bilde av iPoden som er montert med en delikat liten holder, skal skaffe svart dobbelsidig teip for å feste den istedet for hvit. Det er selvfølgelig BMW bakgrunn på iPoden. Brukergrensesnittet er veldig bra. Alt kan styres fra radioen mtp skifte sang eller spille liste. Og hvis jeg står i ro i et kryss el. så kan jeg trykke på iPoden (iTouch) for å finne akkurat den sangen jeg vil ha. Ledningen til iPoden går fra baksiden av radioen. Videre har jeg lurt den ut mellom to deksel på pasasjersiden, og trekt den skjult bak et panel fram til mellom passasjersetet og midt konsollen.
bmwkizn Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Skal ikke heller selge bilen til meg da? Lyst på E39 for tiden..
Andreasnicolai Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 Skal ikke heller selge bilen til meg da? Lyst på E39 for tiden.. "...jeg skal ha bilen til den slutter å gå..." Hehe! Jeg er veldig smigret da, men har blitt utrolig glad i bilen. Tok et par bulker + noe rust hos en biloppretter og fikk lakkert opp alt av skader på lakken. Så nå er bilen perfekt i mine øyne. I tillegg til at jeg er veldig fornøyd med motoren som har greit med krefter og tillegg er bra på drivstoff økonomi. Så hvis jeg skulle ha solgt den har det vært for en usaklig høy pris Men er da mange fine e39'er på markedet nå?
bmwkizn Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Skal ikke heller selge bilen til meg da? Lyst på E39 for tiden.. "...jeg skal ha bilen til den slutter å gå..." Hehe! Jeg er veldig smigret da, men har blitt utrolig glad i bilen. Tok et par bulker + noe rust hos en biloppretter og fikk lakkert opp alt av skader på lakken. Så nå er bilen perfekt i mine øyne. I tillegg til at jeg er veldig fornøyd med motoren som har greit med krefter og tillegg er bra på drivstoff økonomi. Så hvis jeg skulle ha solgt den har det vært for en usaklig høy pris Men er da mange fine e39'er på markedet nå? Ser den da Ja det er mange E39 til en rimelig penge på markedet nå,så er ikke npe prob å skaffe seg en hvis man vil Men samtidig så har jeg ikke lyst til å selge e36,n min. Så vi får se etterhvert
Andreasnicolai Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 Jepp, men har fått inntrykk av at det er en del e39 som selges som har et lass med problemer. Men sikkert ikke noe problem å luke ut for en med over middels høy interesse for BMW. Nei er ikke lett å selge, blir jo glad i disse kjøretøyene. Forresten, hva synes du om girkula og iPod oppsettet?
bmwkizn Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Jepp, men har fått inntrykk av at det er en del e39 som selges som har et lass med problemer. Men sikkert ikke noe problem å luke ut for en med over middels høy interesse for BMW.Nei er ikke lett å selge, blir jo glad i disse kjøretøyene. Forresten, hva synes du om girkula og iPod oppsettet? Sannt det. Syns oppsettet ble utrolig bra. hadde selv lyst på girkule med lys men den var litt dyr syns jeg Det hjalp betraktelig på inntrykket i bilen din ihvertfall. Og Ipod er kult i bil
Andreasnicolai Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 Tusen takk! Hvor mye skulle de ha for den? Et før bilde:
Vanilla_ninja Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Forresten, hva synes du om girkula og iPod oppsettet? Selv om den ikke var til meg: jeg synes det ser bra ut. Ting med lys i har en tendens til å bli seende ut som bildisken på Biltema, men den du har passer bra inn blant resten. Jeg har litt samme holdning som deg: jeg ser ikke for meg å selge bilen med det første, og sannsynligvis blir den gående her til den stopper av seg selv. Det eneste jeg ikke er helt sikker på (og sikkert aldri kommer til å bli det) er automat- versus manuelle gir. Min har Tiptronic-kasse som funker finfint, men drivstofføkonomien kunne vært bedre... Hvordan gjorde du det med iPod-tilkobling? Så vidt jeg ser har du den originale radioen og spilleren, så du må vel ha gjort noe spesielt for å få alt til å fungere sammen? Egen programvare på iPoden eller noe sånn? Jeg så forresten et prosjekt hvor eieren hadde byttet ut småpengeskåla med en egenstøpt iPod-dock. Det hadde jo vært perfekt for en som liker DIY. Da slipper du tape og lim og sånn også... LJ
EirikL Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 Det ble steike fint med den nye girkula. Mye penere enn den gamle. Hvis du vil ha et tips, så måtte det bli å få tak i en Aerodynamic frontleppe til bilen. Den monteres på originalfronten, koster ikke allverden og er et pent alternativ til en mye dyrere M5-fanger.
opeth84 Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 Det ble steike fint med den nye girkula. Mye penere enn den gamle. Hvis du vil ha et tips, så måtte det bli å få tak i en Aerodynamic frontleppe til bilen. Den monteres på originalfronten, koster ikke allverden og er et pent alternativ til en mye dyrere M5-fanger. Hvor mye kom den på, og hvor fikk du tak i fangeren?
Mikael-B Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 Jeg har en tilsalgs Har en sprekk, så trenger litt fix.
Andreasnicolai Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Skrevet Januar 9, 2010 Det ble steike fint med den nye girkula. Mye penere enn den gamle. Hvis du vil ha et tips, så måtte det bli å få tak i en Aerodynamic frontleppe til bilen. Den monteres på originalfronten, koster ikke allverden og er et pent alternativ til en mye dyrere M5-fanger. Tusen takk, det ble mye penere med den nye, dog skulle tatt bilder med ordentlig kamera av den. Haha, jeg og en kompis satt å så gjennom bilder av den nye 5-serien (f10), og plutselig så kommer det et bilde der alle 5-seriene er stillt opp ved siden av hverandre. Jeg sier da til han at "det eneste jeg misliker med e-39'en er nedre delen av fronten på den." Takk for tipset, vil nok bli satt på en slik en før vårsola setter inn.
Andreasnicolai Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Skrevet Januar 9, 2010 Kan jo ta en liten oppdatering: Skiftet vannpumpe, strammehjul og reimer på bilen i forrige uke. Dette resulterte i at tidligere ulyder kom bort, og motorlyden er som musikk i ørene igjen. Viste seg at lageret på vannpumpa hadde takket for seg. Nå som motoren er friskmeldt blir fokuset snudd mot å få bilen i topp stand til ettergodkjenningingen den må på i slutten av februar for å få den EU godkjent. Det jeg fikk mangler på var: - Lys innstilling Det er ikke mulig å stille frontlyktene da den mekanismen er ødelagt, men skal uansett kjøpe facelift lykter. Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe AE lykter fra GS som jeg fikk til 2390,-. Men ble sterkt frarådet å kjøpe uorginale lykter, derfor heller jeg mest mot koed sine HELLA facelift lykter til 3980,-. - Vandring i håndbrekk Blir fikset i en forhåpentlig varm garasje i løpet av januar - Rust på bremserør Har ikke fått sett på dette enda, men hvis det kun er overflaterust så blir det å pusse de ned for så å behandle de med et eller annet stoff. - Skader på sikkerhetsbelte Tidliger eier som var en bærums frue hadde tydligvis latt en hund bruke det ene sikkerhetsbeltet bak til tygge-leke. Hvis noen har et grått sikkerhetsbelte liggende så rop ut!
EirikL Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 Bildet er ikke av min bil, kun en illustrasjon av hvordan det vil se ut. Komplett pakke koster litt over 11000,- hos GS, så bare fronten får du sikkert ganske rimelig pent brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå