Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en 97 mod 523ia E39. Ved kjøring begynte strøm å koble ut ved enkelte anledninger, mest ved dimming av lys eller ved bremsing. På en tretimers kjøretur oppstod dette ca 6-7 ganger. Alt av strøm ble borte ett lite sekund før det kom tilbake igjen. Kom av og til opp en feilkode, jeg ikke klarer å lese pga pixelfeil. Men tror det stod noe om nødmodus eller lignende. Bilen startet som normalt og alt virket ok. Jeg kjørte flere små turer etter dette uten at feilen oppstod ofte. Nå har bilen stått 3 dager, og da jeg skulle kjøre så var det totalt fritt for strøm.

Får ikke opp bakluka, da den låste seg for ett par ukes tid siden, og kun kan åpnes ved hjelp av fjernstyringen på nøkkel. Dette hjelper lite uten strøm :lol:

Er det noen kjente feil med slik strømproblem, og ved baklukelåsen som jeg kan begynne å lete etter? Tips mottas med takk

Skrevet

Du kan åpne bakluka fra innsiden ved å åpne verktøyskrinet i luka. Der finner du en plast propp som du drar i. Den utløser låsen. Når det gjelder strøm problemet er det ikke umulig at dette ligger i kablene som går til luka... Dette har vært en svakhet på disse bilene, og jeg ville starta feilsøket der.

Skrevet

bmw530d99: .. hvis man har touring ja..

Men siden BMW er så geniale har de plassert "poler" i motorrommet. Du kan koble starthjelp eller lader på disse. Da vil du kunne åpne med fjernkontollen :)

Skrevet

Nødsnoren til bakluken er plassert bak ett lite lokk som du vipper ut på høyre side bak verktøy boksen. Dra i denne så åpner du luken.

Når du har fått ladet opp batteri, så sjekk ladingen når bilen står å går. Er den på rundt 14,5V så ta med batteriet ditt til noen som selger batterier som hovedgesjeft. Spør etter en kapasitets-/utladnings- måling. De hjelper deg med dette og kan konstantere om batteriet ditt er ødelagt eller ikke.

Skrevet

Takker for gode svar. Skal sjekke alle disse tingene :D Er en sedan jeg har men klart jeg kan åpne med hjelpestrøm... Tenkte ikke så langt da jeg skrev dette :lol: Hehe....

Skrevet

Tror batteriet mitt er ok. Gikk i bilen nå for å hente en cd-plate og da kom kupe-lyset på. Bilen startet og alt ser normalt ut. så det må vel være en elektrisk vakkelkontakt på hovedstrømmen ett sted tenker jeg... Kan bli vanskelig å finne dersom den er periodisk??? Eller???? Tips hvor jeg starter å lete?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...