The_transporter Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 jeg har en 520i e34 24v sedan som trenger litt pleie men gs bildeler hadde ikke noe informasjon jeg klarte å tyde kanskje noen av dere guruer vet hvilken del jeg trenger ? jeg merket at det lakk bensin fra bilen, la meg ned og så til min forferdelse en passe stor lekasje det er et bensinrør som går i bakkant av bensintanken, altså det ligger mellom bensintanken og bakfangeren festet i et klips ca ved hengerfestet hva er det til? retur? kan jeg ta det av uten å søle ut HELE tankinnholdet? 40 liter ish. hvordan tar jeg det av? hvor får jeg tak i nytt? pris? hva trenger jeg av verktøy? setter veldig pris på alle nyttige svar haster litt å fikse det robert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Det er et lufterør, antagelig rustet i stykker. Kjent problem på E34. Regner med at det bare lekker ved over halvfull tank? For å bytte det ut må du av med fangeren, skru løs festebåndene og ned med tanken. Ikke helt ned, men nok til at du kommer til koblingene på tanken. Du må ha veeldig lite bensin for at det ikke skal lekke ut når du kobler av tanken. Røret du trenger er nummer 2 (delenummer 16119070649) på dette bildet, koster litt over 300 på GS. Tips: Bytt ut røret i forkant (nummer 3 på bildet, delenummer 16119070648) når du allerede er nede med tanken, sikkert ikke noe bedre tilstand på dette... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet November 20, 2009 Forfatter Share Skrevet November 20, 2009 TUSEN TAKK!! nå ble jeg letta ja det lakk ikke en dråpe før jeg fyllte på bensin, bilen hadde stått i nesten ett år uten bruk så det var helt rustent! jeg gjorde en superhurtig jallamekk her om dagen for å forhindre brannfare i garasjen, lekasjen var i røret, under festet som sitter på tanken, så jeg tok en beta gaffateip, masse limpistol-lim og klemte dette rundt røret for å tette, så festet jeg alt til festebraketten med epoksy ingen smart løsning når det kommer til å fjerne det igjenn, men det er føreløpig tett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Litt hurtigmekk gjør alltid susen. Selv prøvde jeg med Juicy Fruit etter tips herfra, funka ikke. Bare å kjøre med under halv tank som funka. Verktøy trengs det lite av, må ha noe til å ta av spennebåndene, mener det var noe torxbolter på min. De er skrudd fast bare i bakkant. 17 mm pipe til å ta av støtfanger. Tanken er opphengt i påfyllingsrøret og, men det er litt slark i det og når du løsner båndene senker tanken seg på "riktig" side mtp lufterørskoblingene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet November 21, 2009 Forfatter Share Skrevet November 21, 2009 ett spm til: jeg har hengerfeste, tror det er avtagbart for det er festet med to bolter rett bak tanken, også fortsetter det under tanken og er festet i noe lenger under, har ikke hatt tid til å bukke opp bilen, så jeg lurer på, ER det til å ta av? hvor er det festet under? kan jeg ta det av og kjøre uten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå