sharkthebark Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Da skal jeg prøve og lage en prosjekt tråd om bilen min, kommer til og ta litt etter litt, så blir vel ett langtids prosjekt. Det er en e28 520i shadowline 1987mod. som har rullet 330 000. Historien jeg har fått fortalt av tidligere eier er at det er ett eldre ektepar som har hatt den siden ny til og med 2005. Etter det har en eldre mann kjøpt den for og ha den som ett prosjekt, som aldrig ble påbegynt. Bilen framstår som orginal og i meget bra tilstand. Har gått raskt over og letet etter rust. Det som er nevnbart er litt overflate rust rundt dempertårnene, og litt overflaterust på kanalene. Har hatt ute dørkmatta i bilen og der hva alt fint Har kjøpt inn turbokit som skal monteres etter at bilen er eu godkjennt Kjøpt inn skinn interiør fra 1992 e32, der alt er elektrisk til og med varme i baksetene('8)') Det første som skal gjøres er og få bilen eu godkjennt før man begynner med turbo konvertering Er egentlig ute etter en m50 motor, b20, b25 eller b28 Men i første omgang skal den jeg har turbo konverteres, så får man se hvor lenge det holder Vi er ett gjeng på 8 stk som har ordnet ett gammelt kontor bygg om til garage. med ei grunnflata på 320 m2. Mangler i hovedsak bare strøm, så er det bare og hive seg igang Skal legge ut bilder av lokalet etterhvert Så det som skal gjøres framover er følgende: [ ] ikke kjøpt [x] Ferdig [/] kjøpt/begynt men ikke ferdig. [ ] Ta alt av rust [/] Turbokit [/] Skinn interiør [ ] Senkesett [ ] Eu godkjennes. Deler som ønskes kjøpt: -Alpina frontfanger - M-tech bakfanger - Senkesett (tips til nettside som selger mottas med takk) - Dørkmatte (helst sort) Så hvis noen har eller vet om så si gjerne ifra Her er noen bilder Og skinninteriøret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sharkthebark Skrevet November 20, 2009 Forfatter Share Skrevet November 20, 2009 PS, Hengerfeste skal bort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjakan Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 ååå! digga e28! sku gjerne ha fått tak i en rustfri e28 sjølv og bygd opp... men dei veks jo ikkje akkuratt på tre fortida.. du sku fått tak i full hartge styling, desidert råaste etter mi meining Men koffor ikkje gå for en litt meir voksen motor? m30b28 eller b35? Lykktil og stå på ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///christian Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Steike, den så jo skikkelig fin ut! Lykke til videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sharkthebark Skrevet November 20, 2009 Forfatter Share Skrevet November 20, 2009 takk;) Etter mi mening så holder det med riktig senk og alpina frontfanger, mange forskjellige meninger om det.. Ny motor blir det muligens med tiden, men vill prøve turbo på denne først så får man ta det som det kommer. Christian: takk takk;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///christian Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Etter mi mening så holder det med riktig senk og alpina frontfanger. +1 Så enig som det går ann å få det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heimkokt Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 er enig med alpina å senk men hadde passet bra med m bakfanger siden det er shadowline.. misunelig på den shadowlinen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sharkthebark Skrevet November 20, 2009 Forfatter Share Skrevet November 20, 2009 bære så synd at det e så dyrt før alpina fangern, lå vell på rundt 3500 på pris på nette, men må vell kjøpes før eller sia! har ennda ikke bestemt meg for hvor mye senk jeg skal kjøre. viss noen har noen nettsider som har godt utvalg av senkefjerer til e28 så rop ut. vannskelig og finne et veldig godt eksemplar av e28 ja, enten sundrusta eller sundkjørt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sharkthebark Skrevet November 25, 2009 Forfatter Share Skrevet November 25, 2009 Da er man begynt på det som er av rust. heldigvis ikke så mye så langt. Noen bilder Det kommer nokk mer Kutt til faens med rust Uten panser og skjerm og front nesten demontert: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 25, 2009 Share Skrevet November 25, 2009 jeg har liggende ett sett med helt nye Lesjøfors senkefjærer 40/40 med tuv papirer interisert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mike Skrevet November 25, 2009 Share Skrevet November 25, 2009 Hei, jeg har M tech bakfanger liggende til salgs på bmw deler selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 25, 2009 Share Skrevet November 25, 2009 m50 motor? uvanlig i en e28 hvorfor ikke m30b34 med turbo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sharkthebark Skrevet November 27, 2009 Forfatter Share Skrevet November 27, 2009 Hei, jeg har M tech bakfanger liggende til salgs på bmw deler selges Hvor mye skal du ha for M tech fangeren?javascript:emoticon(':D') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sharkthebark Skrevet November 27, 2009 Forfatter Share Skrevet November 27, 2009 m50 motor? uvanlig i en e28 hvorfor ikke m30b34 med turbo? i første omgang blir det vell bare å turbokonvertere en m20b20 så får jeg se hvordan det går, å eventuelt etter det kjøpe annen motor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mike Skrevet November 27, 2009 Share Skrevet November 27, 2009 Sendt deg pm angående fangeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå