beemer525i Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Hei har nettopp kjøpt en gammel E34 m50.jeg fant ut etter det blei mørkt at lysene blinker både inni og utvendig.kan dette ha noe med lading,laderegulator eller noe sånnt og gjøre?? setter stor pris på svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemer525i Skrevet November 20, 2009 Forfatter Share Skrevet November 20, 2009 Det skal sies at lysene er stabile når bilen går på tomgang.og begynner å blinke med en gang du er borti gassen.blinkingen fortsetter uansett hvor stabilt turtallet er så lenge den ikke står på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemer525i Skrevet November 20, 2009 Forfatter Share Skrevet November 20, 2009 ingen så har peiling på hva dette kan være?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Sikkert ladingen ja. Du får måle litt spenning på batteriet. Kan f.eks. væra slitte børster. Men du kan jo og sjekke kontaktpunktene når du først åpner panseret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemer525i Skrevet November 20, 2009 Forfatter Share Skrevet November 20, 2009 er sikkert ikke så dumt det nei.takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemer525i Skrevet November 20, 2009 Forfatter Share Skrevet November 20, 2009 har nå målt litt og bilen lader fra 14-15volt. er det ikke 13,9 eller noesånn det egentlig skal være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Skal ikkje væra over 14,4v Får du meir enn det, kan det væra spenningsregulatoren som er problemet. Har du eit skikkeligt måleinstrument, so du veit at spenningen er rett? Har du dårligt batteri i instrumentet, kan instrumentet vise for høg spenning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet November 21, 2009 Share Skrevet November 21, 2009 Du må koble så du ser hva bilen leverer med belastning, du sier jo at problemet ikke oppstår under tomgang, men under kjøring. Leverer den dårlig da er det bare å få tak i ny/brukt dyno. (mener at spenningsregulator er for dyr til at den er verdt å bytte, hvis det er mulig..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemer525i Skrevet November 21, 2009 Forfatter Share Skrevet November 21, 2009 måleinnstrumentet er fra biltema men har vist rett før, å er ikke så mangen ukene gammelt heller.men ellers så starter bilen hver gang å viser ikke noe tegn til dårlig lading ellers.er vel kansje enklere å finne ut med diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmers525 Skrevet November 21, 2009 Share Skrevet November 21, 2009 Vet hva problemet ditt er! SPENNINGSREGULATOREN som står på dynamoen som fører til dette problemet med flimring i alle lys. Enten må du ta av dynamoen og bytte denne med ny eller, du tar og tar av dynamoen for så å bytte spenningsregulatoren. Koster ca 100kr for ny bosh spenningsregulator, men på min e34 var det en litt spesiell spenningsregulator, men var ikke orginal e34 dynamo som stod på min bil tror jeg, men denne spenningsregulatoren koster ca 500kr på hellanor. Om spenningsregulatoren er en svart liten boks er dette den litt spesielle, skriv ned nummeret som står på den og en bil dele grossist kan bestille evt ha på lager. Men spør du etter vanlig til e34 får du mest sansynlig en bosh regulator. Om du vet hvor regulatoren står er det mulig å komme til uten å ta av dynamoen men dessidert best å ta den helt ut, litt trangt å komme til om en ikke har små hender. En herlig følelse når du er kvitt flimringen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemer525i Skrevet November 21, 2009 Forfatter Share Skrevet November 21, 2009 ok takk for bra svar. da får jeg kikke litt når det blir lyst å så bestille en ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemer525i Skrevet November 23, 2009 Forfatter Share Skrevet November 23, 2009 er vel ingen so har en regulator/dynamo liggende? skumle priser på bmw deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmers525 Skrevet November 25, 2009 Share Skrevet November 25, 2009 Plukk ut dynamo og se hvilken regulator som står på. Koster ca 100kr. Enkel sak å bytte, 2 ksreuer som holder den på plass på dynamoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemer525i Skrevet November 26, 2009 Forfatter Share Skrevet November 26, 2009 det var en litt annen pris en det jeg såg på gs,der skulle di ha 1600 tror jeg det var men nå får jeg forhåpentlig brukt dynamo i posten snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå